پسر نماینده مجلس ایران در راه سفر به مریخ!

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 16 اسفند

به نقل از زرین نامه، وقتی شرکت « مارس وان » تصمیم گرفت نخستین مجری فضانوردی در مریخ باشد بیش از ۷۳ ایرانی خطر سفر به مریخ را به جان خریدند؛ سفری که بازگشت به زمین ندارد.

پسر نماینده مجلس ایران در راه سفر به مریخ!, پورتال خبری فرهنگی گهر

این را مجری سفر مریخ به مسافرانش متذکر شده، با این وجود بیش از دوبرابرظرفیت ورزشگاه یکصد هزار نفری از سراسر دنیا در این پروژه ثبت نام به عمل آوردند. آنان در پی ثبت نخستین ورود انسان به مریخ هستند تا زندگی و پژوهش خود را فدای نسل‌های آینده کنند.

سعید قندهاری فرزند شیخ قربانعلی قندهاری نماینده فقید مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یکی از هفت نفر ایرانی در پروژه سفر به مریخ است. وی ۳۳ سال سن دارد و در شهر « آکلند » نیوزیلند زندگی می‌کند.

وی مدارک کارشناسی ارشد حقوق بشر و روابط بین‌الملل دارد. وی مردی قوی و سختکوش است. هیچ چیز مانع از مأموریت محوله‌اش نمی‌شود.عاشق آموزش و پرورش، ورزش و ماجراجویی است.

قندهاری می گوید: سفر به سیارات و کهکشان‌های دیگر از دیرباز آرزوی بشر بوده و است. در این میان مریخ همواره در کانون توجه انسان‌ها بوده از این رو که شاید شبیه‌ترین سیاره به زمین در منظومه شمسی است.

از طرفی دیگر سال ۲۰۰۸ یک شرکت روسی طرحی مشابه را ارائه داده بود. من در همان زمان در این پروژه ثبت نام کردم، اما این طرح هیچ وقت اجرایی نشد. با این حال وقتی در جریان موضوع سفر به مریخ قرار گرفتم بی‌درنگ اعلام آمادگی کردم و اولویت‌های کاری من شرکت در پروژه «مارس وان» خواهد بود.

سعید افزود: پروژه « مارس وان » ، اطلاعات طبقه‌بندی شده را هر از چند گاهی منتشر می‌کند ؛ اطلاعاتی در خصوص نحوه انتخاب فضانوردان، اعزام نخستین گروه چهار نفره در سال ۲۰۲۴ و اعزام گروه‌های چهار نفره به فاصله هر دو سال ، تأمین هزینه‌ها، مطالعات لازم برای تولید اکسیژن ، آب ، تکثیر گیاهان و برنامه زمانی اعزام محموله‌ها و نیروی انسانی در کنار این موضوع اطلاعات جانبی نظیر وضعیت جوی، دمای روز و شب، تابش‌های رادیواکتیو و سایر ویژگی‌هایی که سیاره سرخ دارد را از منابع علمی متعددی دریافت می‌کنم.به محض فرود در سیاره، امکانات از پیش ارسال شده نیازهای فیزیولوژیک فضانوردان را تأمین می‌کند.

در مجموع این مأموریت به لحاظ تکنولوژیک پنج بخش اصلی واحد پشتیبانی حیات ، واحد انتقال تجهیزات ، واحد ایجاد شرایط زندگی، واحد انتقال فضانوردان و واحد انتقال کاوشگرها را دارد .

 

منبع: تیتر ۱

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي