پراید با شرکت سایپا وداع می کند

پراید با شرکت سایپا وداع می کند

مدیرعامل سایپا در ادامه با اشاره به اینکه خودروهای تولیدی روی پلت فرم جدید سایپا (تیبا، تیبا2 و ساینا) به تدریج جایگزین پراید خواهند شد، گفت: باید به این نکته نیز توجه داشت که پراید یک محصول پرتیراژ است و به یکباره نمی‌توان آن را از مدار تولید خارج کرد. مدنی البته تاکید کرد که «امیدواریم ظرف سه سال آینده تولید خودروی پراید به حداقل برسد، هرچند این خودرو دارای مشتری است و قیمت مناسبی برای اقشار متوسط جامعه دارد.»
پراید با شرکت سایپا وداع می کند

به گفته مدنی، سال 1396 درصد تولید پراید در سبد محصولات سایپا بسیار کاهش خواهد یافت و خودروهای دیگری جایگزین آن خواهند شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا جایگزینان پراید به لحاظ قیمتی نیز با این خودرو قابل رقابت هستند؟ تاکید کرد: تیبا، تیبا2 و ساینا به لحاظ قیمتی تفاوت چندانی با پراید ندارند و می‌توانند جایگزین این محصولات در سبد مصرفی خانوارها شوند اما آنچه که مسلم است، اینکه پراید با تیراژ بالا هم‌اکنون دیگر تولید نمی‌شود. به گفته مدنی، سایپا قصد دارد تنوع محصولات را افزایش دهد و از همین رو تیراژ در هیچ یک از محصولات به اندازه پراید نخواهد بود. مدیرعامل سایپا در نهایت به ارتباط این شرکت با رنوی فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: تولید خودروي تندر-90 با رنو ادامه خواهد یافت و محصول دیگری از این شرکت؛ یعنی «ساندرو» نیز طبق مذاکرات انجام شده با رنویی‌ها، در پارس خودرو به تولید خواهد رسید.

به گفته مدنی، مدیران رنو منتظر روشن شدن شرایط سیاسی هستند، هرچند با وجود همه مسائل، مذاکرات برای تولید برخی محصولات رنو در ایران در حال انجام است. وی این را هم گفت که برخی از خودروهای رنو از جمله «داستر» احتمالا در سایپا به تولید خواهند رسید.

منبع: دنیای اقتصاد
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند