پاسخ وزیر دفاع ایران به وزیر دفاع آمریکا

تاريخ : 17 آذر

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات تهدید آمیز روز گذشته وزیر دفاع آمریکا که گفته بود دیپلماسی با ایران، باید با نیروی نظامی حمایت شود، گفت: دیپلماسی بر پایه عقلانیت و منطق به نتیجه می رسد نه بر پایه توسل به زور، جنگ افروزی و پایمال کردن حقوق ملت ها.

پاسخ وزیر دفاع ایران به وزیر دفاع آمریکا, پورتال خبری فرهنگی گهر

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان افزود: ادبیات تهدیدآمیز و لفاظی های جنگ طلبانه و به دور از عقلانیت و منطق، فاقد ارزش و نزد افکار عمومی جهانی مذموم، غیرقابل پذیرش و موجب افزایش تنفر ملتها نسبت به بکارگیرنده آنها و توسعه فضای بی اعتمادی به سردمداران سیاسی آمریکا و اثبات کننده تأثیرپذیری آنها از لابی صهیونیستی است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اعتراف صریح وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه ما تسلیحات بیشتری به کشورهای خلیج فارس می فروشیم، پرده از اهداف پروژه ایران هراسی آنان برداشته و نشان می دهد آنان به فکر امنیت منطقه نیستند بلکه به دنبال تأمین منافع و نجات اقتصاد بحران زده خود هستند.

دهقان تأکید کرد، ما به کشورهای دوست و برادر خود در خلیج فارس توصیه می کنیم که با هوشیاری در دام جنگ روانی نظامیان آمریکا نیفتند.

وزیر دفاع گفت: سوالی که در اذهان ایجاد می شود علت تناقض موجود در اظهارات و مواضع مقامات آمریکایی است از یک طرف منادی صلح و دفاع از حقوق بشرند و از یک طرف به طبل جنگ و تهدید می کوبند.

دهقان تصریح کرد، امنیت پایدار در منطقه در سایه حسن همجواری، تعامل سازنده و همکاری های مشترک متکی بر اعتماد و به دور از سوءظن قابل حصول است.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي