پاسخ جالب اصغر فرهادی به محبت فردوسی پور

عادل فردوسی پور همیشه نشان داده که به سینما علاقه خاصی دارد و در لابلای صحبت هایش نقبی به فیلم ها و سازنده های شاخص می زند. او سال گذشته در میان یکی از آیتم هایش چندین بار نام فیلم های عبدالرضا کاهانی و اصغر فرهادی و حتی پیمان معادی را آورد و تنها کسی بودکه از اصغر فرهادی به خاطر اسکار «جدایی نادر از سیمین» تشکر کرد.

پاسخ جالب اصغر فرهادی به محبت فردوسی پور, پورتال خبری فرهنگی گهراو حتی در برنامه آخرش در سال ۹۱ از چهره های هنرمندی نظیر حبیب رضایی، رامبد جوان و سروش صحت هم به عنوان میهمان دعوت کرد. حالا گویا این بار نوبت تشکر اصغر فرهادی از اوست.

فرهادی با تمهید جالبی در فیلم جدیدش به این دلبستگی فردوسی پور واکنش مثبت نشان داده و به نوعی چهره سرشناس عرصه اجرا و گزارشگری را مشمول لطف خود قرار داده است. ماجرا از این قرار است، در سکانسی از فیلم «گذشته» شاهدیم که کاراکتر احمد با بازی علی مصفا برای بازگرداندن دختر قهر کرده اش به منزل دوست خانوادگی شان شهریار (با بازی بابک کریمی) می رود.

در همین فصل شهریار مشغول تماشای برنامه ای در تلویزیون است که با کمی دقت روی آن می توان صدای عادل فردوسی پور را به خوبی تشخیص داد، صدایی که مربوط به یکی از بخش های برنامه ۹۰ است و به بازی تیم های فوتبال سپاهان و استقلال می پردازد.

البته فرهادی با زیرکی به گونه ای این بخش را در فیلمش جا داده است که صرفا صدای فردوسی پور شنیده شود و تصویر در پس زمینه چندان مشخص نباشد تا از این راه، اهمیت و جایگاه خاص فردوسی پور، فارغ از صداوسیما را برای تماشاگرش روشن کند.

شاید هم از این راه خواسته زیرکانه گلایه مندی خود را از صداوسیما منعکس کند که در قبال اخبار دریافت جوایز و افتخارات فیلم های اخیر این کارگردان، موضع انفعالی اتخاذ کرد. فرهادی در آثار خود ثابت کرده برای هر حرکت و نمایی طرح و ایده ای دارد و بی دلیل چیزی را در فیلم هایش جای نمی دهد. در سکانس مذکور هم وقتی یک کاراکتر در دل اروپا برنامه ۹۰ را می بیند، یعنی محبوبیت فردوسی پور خارج از مرزهای ایران هم جریان دارد.

 

منبع: بانی فیلم و روزنامه تماشا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي