ویژگی های یک صبحانه خوب

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 18 اردیبهشت

تغذیه،یک صبحانه خوب از چه چیزهایی تشکیل شده است،در این بخش با مواد تشکیل دهنده ی یک صبحانه خوب، مفید و سالم آشنا می شویم و به چه صبحانه ای، صبحانه ی مناسب می گویند. صبحانه بزرگترین وعده غذایی در طول روز است. صبحانه رو خودت تنهایی بخور، ناهار رو با دوستت و شامو بده به دشمنت. در این مطالب ویژگی های یک صبحانه خوب را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. با سایت گهر همراه باشید.

.

ویژگی های یک صبحانه خوب, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

برای کاهش وزن ، صبحانه ای دلچسب بخورید

.

صرف صبحانه تنها روش برای حفظ سلامتی است،چند بار این جملات پربار را شنیدید؟ آیا این جملات حقیقت دارند؟ اما واقعا یک صبحانه خوب چیست؟ صبحانه خوب باید برای شروع روز بهتان انرژی داده و به اندازه کافی شما را سیر نگه دارد تا فکر غذا از ذهنتان دور بماند و البته مواد مغذی خوبی به بدنتان برساند.به نظر می رسد فراهم کردن تمام این موارد برای یک وعده غذایی به تنهایی سخت باشد، به خصوص اینکه برخی افراد صبح اشتها یا وقت صبحانه خوردن ندارند، اما خیلی مهم است که با صرف صبحانه انرژی و مواد مغذی دریافت کنید.

یک صبحانه خوب از چه چیزهایی تشکیل شده است:

.

۱. کربوهیدرات ها برای دریافت انرژی.فرقی نمیکند از میوه ها کربوهیدارت دریافت می کنید یا از جو، سیریال ها و … ، مهم این است کهاین مواد باید در صبحانه وجود داشته باشند تا در طول روز انرژی کافی داشته باشید. در حقیقت صبحانه یکی از وعده هایی است که میتوانید کالری های مصرفی را نشمارید و از غذایی که میخورید لذت ببرید. این یک نعمت است.

۲. مواد مغذی. کربوهیدرات ها اگر به شکل سیریال دریافت شوند، پس به اندازه کافی به شما مواد مغذی ارائه نمیدن. پس میوه ها را فراموش نکنید، به خصوص توت فرنگی، سیب ، گلابی ، پاپایا که به شما انرژی و انواع آنتی اکسیدان ها را هدیه می دهند. شما می توانید از مواد غذایی رنگی مثل گوجه فرنگی سرخ شده هم لذت ببرید.

۳. پروتئین. مصرف پروتئین در صبح به شکل تخم مرغ یا جوجه سرخ شده خیلی عالیست. درست مثل کربوهیدرات ها، کالری های آن در طول روز سوزانده می شوند. پروتئین می تواند شما را سیر کند، پس در طول روز هوس مواد غذایی مضر نمی کنید.

۴. چربی ها. زرده تخم مرغ محتوی چربی خوبی دارد. می توانید بیکن را هم به وعده غذاییتان اضافه کنید. البته چربی می تواند به شکل ماست یا شیر پرچرب هم در صبحانه شما دریافت شود. صبح بهترین زمان برای دریافت چربی است زیرا به انرژی و حفظ آن نیاز دارید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي