ویژگی های یک شوهر خوب

در بسیاری از مواقع مردان شاهد بروز مشکلات جدی در زندگی مشترکشان هستند و گاه به مرحله ای می رسند که احساس می کنند دیگر توانایی مدیریت این مشکلات را ندارند.

ویژگی های یک شوهر خوب, پورتال خبری فرهنگی گهر
هر چه در خودشان دقت و توجه می کنند با مشکلی روبه رو نمی شوند و هر چه روشهای مختلف همسرداری را امتحان می کنند باز هم به وضعیت مطلوبی نمی رسند. لذا به سرعت به این نتیجه می رسند که این زن، آن کسی نبوده که بتواند وی را خوشبخت کند و لذا همه مشکلات را در طرف مقابل می جویند.

در حالی که این طور نیست. عمدتا افراد دنیا را از دریچه نگاه خود می نگرند و لذا هر رفتاری که از آنها سر می زند در نظرشان منطقی و درست است و این طرف مقابل است که رفتار درست را بلد نیست.

در این یادداشت قصد داریم به مردانی از این دست توصیه کنیم که قبل از یک قضاوت عجولانه در مورد همسرشان، قدری به خودشان هم بپردازند و ببینند آیا واقعا مرد خوبی برای همسرشان هستند؟

این چند علامت را پیگیری کنید. اگر هر یک از این علایم در شما وجود داشت یعنی آن طور که باید شوهر خوبی برای همسرتان نبوده اید:
– همسرتان را تحقیر می کنید و به وی بها نمی دهید. یكی از علائم سو رفتار و سو استفاده، زمانی است كه یكی از زوجین دیگری را تحقیر كند و یا باعث تنزل شان او شود به ویژه اگر او این كار را در انظار عمومی انجام دهد. اینكه شما باعث شوید همسرتان  احساس بدی نسبت به خود داشته باشد موید نشان از آن است که شما نتوانسته اید مرد خوبی برای همسرتان باشید و یک احساس خوب را در وی زنده نگهدارید.

– اگر به وی صدمه بدنی می زنید و یا دایما وی را تهدید می كنید. بر  روی همسرتان دست بلند می كنید، صرفنظر از اینكه علتش چیست؟ بسیاری از زنان با مردانی كه آنها را تهدید به صدمه بدنی می كنند علی رغم اینكه هیچ گناه و اشتباهی مرتكب نشده اند كنار می آیند. اما به هر حال این سبک رفتاری یعنی اینکه شما مردی مهربان برای همسرتان نیستید و قطعا همسرتان از لحاظ عاطفی احساس دلبستگی و تعلق خاطر نسبت به شما نخواهد داشت.

– اگر سعی می كنید وی را از دوستان و خانواده اش جدا كنید. منزوی سازی در روابط پدیده بسیار رایجی است و اغلب سوء‌استفاده از فرد زمانی آغاز می شود كه او را كاملا منزوی كرده باشید.

– اگر به همسرتان دروغ می‌گویید. داشتن اعتماد بخش بسیار مهم در ارتباط با هر فردی است. اگر به همسرتان دروغ می گویید مرد  خوبی نیستید زیرا گفتن یك دروغ عذر و بهانه گفتن سایر دروغها را فراهم می كند.

– اگر نسبت به همسرتان دست به مخفی کاری می زنید. نیرنگ و فریب یك رفتار خودخواهانه است تا از طریق آن خواسته های خود را  مافوق خواسته های همسرتان قرار دهید و کاری که خودتان دوست دارید(حتی در خفا) انجام دهید. فراموش نکنید که این سبک رفتاری رسم یک زندگی مشترک نیست. زنها آنقدر بر روابط و مناسبات همسرشان حساس هستند که بعد از مدتی این دست مخفی کاری ها فاش می شود.

– اگر مرتبا خواسته هایتان را به وی تحمیل می كنید. مرد خوب فردی باملاحظه و فكور است. زیرا اگر در یك رابطه، یك طرف كاملا خودخواه باشد این رابطه كارایی نخواهد داشت. اگر هرگز از همسرتان نمی‌پرسید كه او چه نظری دارد و یا احساسات وی را در نظر نمی‌گیرید ، پس به اندازه کافی در ارتباط با همسرتان، شوهری موفق نیستید.

– اگر همسرتان را دایما كنترل می کنید. روابط زمانی به بهترین شكل ممكن كارایی دارد كه اعتماد کافی میان زوجین وجود داشته باشد. در حقیقت اعتماد شریان حیاتی یک رابطه است. اگر بدنه یک زندگی زناشویی به اندازه کافی توسط این شریان حیاتی تغذیه شود، درخت زندگی زناشویی روز به روز قوی تر و ریشه دار تر می شود اما زمانی که این شریان حیاتی قطع شود، باید در انتظار خشک شدن ریشه ها باشید.

– اگردر برابر همسرتان  مرموز و تودار هستید. بین كسی كه برای غافلگیر  كردن همسرش مخفی كاری می كند با كسی كه در مسایل مختلف زندگی پنهان‌كاری می كند تفاوت وجود دارد.

مرد مرموز و مخفی کار، یعنی مردی که به هیچ عنوان اجازه نمی هد همسرش به هیچ جنبه از زندگی وی اشراف یافته و اطلاعات داشته باشد. چنین مردی به مرور دیگر حرفی برای زدن با همسرش نداشته و کم کم رابطه میان زن  شوهر سرد و بی روح می شود و این یعنی شما نتوانسته اید به عنوان یک مرد سدهای ارتباطی را از میان بردارید.

البته بعید به نظر می رسد که مجموعه ای از این ویژگی ها در وجود یک مرد جمع شود. اما وجود هر یک از این عادات یا ویژگی ها باعث می شد که تعامل و ارتباط زن و شوهری دچار خلل جدی شود. لذا هر یک از این موارد به تنهایی این قدرت را دارد که زندگی زناشویی شما را مختل کند. پس یک بار دیگر این چند علامت را مطالعه کنید و اگر خودتان را حایز هر یک  از آنها می دانید برای رفع آن تلاش جدی نمایید و البته حتما از یک مشاور هم کمک تخصصی دریافت کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي