ویروس ابولا نیجریه را تعطیل کرد

تاريخ : 19 مرداد

ویروس ابولا نیجریه را تعطیل کرد

با کشف دو مورد جدید آلودگی به ویروس بیماری ابولا در نیجریه، پرجمعیت ترین کشور قاره آفریقا شمار موارد ابتلا به این بیماری در این کشور به ۹ مورد رسید.

ویروس ابولا نیجریه را تعطیل کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر

۲ نفر جان داده و ۱۴۰ نفر تحت مراقبت قرار گرفته اند.
گودلاک جاناتان رئیس جمهور نیجریه مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو را به مبارزه با این بیماری اختصاص داده است. قرار است این پول صرف ایجاد بخش های جدید قرنطینه، پرسنل و نظارت بر مرزها شود.

سازمان بهداشت جهانی به دلیل گسترش موارد ابتلا به ابولا وضعیت بهداشتی اضطراری اعلام کرده و به تمامی کشورهایی که ویروس این بیماری در آن شایع شده توصیه کرده که وضعیت را فوق العاده اعلام کنند.

رئیس جمهور نیجریه از رهبران مذهبی خواسته از برگزاری مراسم عمومی خودداری کنند. او مدارس را به تمدید تعطیلات تابستانی فرا خوانده است.

انتقال اجساد به مناطق دیگر باید متوقف و تمامی موارد ابتلا به این بیماری باید به مسئولان اعلام شود.

جاناتان در عین حال نسبت به انتشار اطلاعات نادرست در باره آلودگی به ویروس این بیماری هشدار داد و گفت، این مساله گمراه کننده خواهد بود و به رعب و وحشت عمومی دامن خواهد زد.

نیروی هوایی اسپانیا برای انتقال یک کشیش اسپانیایی که برای کمک به آفریقا رفته بود و خود گرفتار ویروس ابولا شده بود، یک فروند هواپیمای مخصوص اعزام کرد.

در این هواپیما همه تجهیزات ایمنی و پزشکی در نظر گرفته شده است. این هواپیما وظیفه داشت این کشیش را به پایگاه نیروی هوایی واقع در نزدیکی مادرید منتقل کند.

تقریبا هزار نفر بر اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده اند. بیشتر این موارد مربوط به کشورهای گینه، سیرالئون و لیبریا می شود. سازمان امدادی پزشکان بدون مرز می گوید، جامعه بین المللی تا به حال نسبت به این بیماری با تعلل واکنش نشان داده است.

***کشف یک مورد در کانادا
در کانادا یک نفر که از نیجریه بازگشته در قرنطینه قرار داده شده است. این مرد با علائم این بیماری ، از جمله تب به بخش فوریت های پزشکی بیمارستانی در حوالی تورنتو منتقل شد. مسئولان بیمارستان تدابیر احتیاطی اختیار کرده و بیمار را تحت شدیدترین مراقبت ها و قرنطینه قرار دادند.

در حال حاضر آزمایش هایی به منظور روشن شدن ابتلای احتمالی این بیمار به ابولا در جریان است.

علائم بیماری ابولا تب همراه با خونریزی، ضعف، درد عضلانی، اسهال و استفراغ، اختلال در عملکرد ارگان های داخلی و در نهایت مرگ بر اثر خونریزی داخلی است.
  اخبار اجتماعی – ایرنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي