وقوع فاجعه در پي اعلام نتايج كنكور

هزاران دانشجوي سريلانكايي كه براي آينده خود برنامه‌ريزي كرده بودند و آرزو داشتند كه با پذيرش در دانشگاه به روياي خود جامه عمل بپوشانند، اكنون تمام آرزوهاي خود را نقش بر آب مي‌بينند.

ايسنا:به نقل از يونيور سنتر، مشكل فاجعه‌بار در محاسبه نمرات كنكور دانشجويان در اين كشور سبب شده است سرنوشت 10 هزار دانشجو سريلانكايي كه در كنكور امسال خود شركت كرده بودند، در هاله‌اي از ابهام قرار گيرد.

هزاران دانشجو سريلانكايي به همراه والدين و ديگر اقشار مردم در اعتراض به اين اتفاقات صورت گرفته دست به تظاهرات زدند. اين دانشجويان، بعد از اينكه دادگاه عالي اين كشور بعد از اتفاقات و اشتباهات صورت گرفته دستور به تجديدنظر و بررسي نمرات داده بود، در جلوي دانشگاه‌هاي اين كشور دست به تظاهرات زدند.

نمرات دانشگاهي و اكثر امتحانات داخلي سريلانكا بر مبناي رده‌بندي است (Z Score) و هيچ نمره خامي ندارد و نمره دانشجويان شامل يك رتبه است كه جايگاه آنان را در مقايسه با ديگر افراد مشخص مي‌كند، اين در حالي است كه فقط چند ساعت پس از اعلام نتايج در اين كشور، موج اعتراضات گسترده در اقصي نقاط اين كشور، جنوب شرقي آسيا فراگير شد.

گفتني است، با اتفاقات صورت گرفته، دادگاه عالي اين كشور به دانشگاه‌هاي اين كشور ابلاغ كرد: روش امتيازدهي و رتبه‌بندي دانشجويان در اين كشور پيچيده است و از دانشگاه‌ها خواست از روش‌هاي نمره‌دهي ديگر براي گزينش دانشجويان استفاده كنند.

قرار است وزارت آموزش اين كشور بعد از بررسي شرايط موجود درباره اين كنكور پر حرف و حديث دراين كشور تصميم‌گيري كند.

 

 

گردآوری: گروه خبر گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه