وزیر گردشگری هند: برای جلوگیری از تجاوز، زنان دامن کوتاه نپوشند!

دسته بندي : اجتماعی,حذف,⭐ اخبار
تاريخ : 11 شهریور

وزیر گردشگری هند اخیرا حرف های جالبی زده و گفته که برای جلوگیری از تجاوز، زنان دامن کوتاه نپوشند!

وزیر گردشگری هند: برای جلوگیری از تجاوز، زنان دامن کوتاه نپوشند!, پورتال خبری فرهنگی گهر

وزیر گردشگری هند چندی پیش به زنان خارجی که به این کشور سفر می‌کنند، توصیه کرد که به منظور حفظ امنیت خود از پوشیدن دامن کوتاه خودداری کنند. وی پس از اظهار نظر جنجالی خود از مواضعش عقب‌نشینی کرد.

ماهِش شارما، وزیر فرهنگ و گردشگری هند، در آخر هفته‌ی گذشته در مورد “بسته خوشامدگویی” توضیح داد که قرار است در بدو ورود گردشگران به هند، به آن‌ها داده شود. وی می‌گوید: «این بسته‌ها حاوی بروشورهایی هستند که بر روی آن در مورد بایدها و نبایدهای ابتدایی در هند توضیحاتی داده شده است. برای نمونه اینکه “شب‌ها تنهایی بیرون نروید،” و یا اینکه دامن کوتاه نپوشید.»

در چند ماه اخیر آمار تهاجم جنسی در هند روندی صعودی را طی کرده که باعث لکه‌دار شدنِ وجهه بین‌المللی این کشور شده است. بر همین اساس، هند درصدد اصلاح قوانین برآمده تا تعریفی نو از عمل تجاوز ارائه دهد. بنابراین مفهوم تجاوز در هند دربرگیرنده هر نوع دخولی است. همچنین مجازات سنگینی برای تجاوز، آزار جنسی، تماشاگری جنسی و همچنین تعقیب در نظر گرفته شده است.

منتقدان به شدت از وزیر گردشگری هند انتقاد کرده و می‌گویند که اظهارات او، مسئولیت عدم تامین امنیت را به جای دولت بر دوش زنان گذاشته است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي