واگذاری مسکن مهر در هفته تعاون

واگذاری مسکن مهر در هفته تعاون

واگذاری مسکن مهر در هفته تعاون

سیدحمید کلانتری در حاشیه نخستین همایش ملی نقش تعاونی‌های نسل نوین در توسعه اقتصاد و فرهنگ ، گفت: در حال حاضر هفت هزار تعاونی مسکن در سراسر کشور داریم و بیش از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در حال ساخت‌وساز است که از این مقدار 750 هزار واحد تاکنون تحویل داده شده است.

وی درباره‌ی آخرین آمار تشکیل تعاونی‌های مسکن و عمران در کشور گفت: 32 هزار و 438 تعاونی در بخش ساختمان به ثبت رسیده که از این تعداد 14 هزار و 740 تعاونی فعالند و 770 تعاونی هم در دست اجراست و استان‌های تهران و خوزستان حائز بیشترین تعداد تعاونی‌های مسکن هستند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت 43 هزار و 930 تعاونی در بخش صنعت خبر داد و گفت: از این 15 هزار تعاونی فعال در کشور داریم و 6900 تعاونی هم در دست اجرا است.

به گفته کلانتری استان‌های لرستان، مازندران و خراسان رضوی بیشترین تعداد تعاونی‌های صنعتی را دارند و متوسط تعداد اعضای این تعاونی‌ها 18 نفر است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اشتغالزایی بالای شبکه تعاونی‌ها در کشور گفت: برابر آمارهای موجود بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در بخش مسکن با 22 درصد، بخش کشاورزی و شیلات 19 درصد و بخش صنعت و معدن 17درصد است و انتظار داریم در برنامه‌ها و پروژه‌های کلان و اقتصادی دولت از مشارکت تعاونی‌ها استفاده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بخش تعاون نتوانسته به سهم 25 درصدی دست یابد، گفت: هم‌اکنون بخش تعاون از اقتصاد کشور تنها پنج درصد سهم دارد در حالی که باید تا پایان برنامه‌ی پنجم به 25 درصد می‌رسید ولی متاسفانه به دلیل برخی عقب‌ماندگی‌ها و ناهماهنگی‌ها از دستیابی به این سهم باز مانده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده بخش تعاون در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد و هرچه سریع‌تر به جایگاه و سهم حقیقی خود دست پیدا کند.

منبع : سیمرغ

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند