واکنش پریناز ایزدیار به انتقاد به لهجه او در شهرزاد

تاريخ : 23 آذر

پریناز ایزدیار که با بازی در سریال شهرزاد لهجه کرمانی دارد، با انتقاد شدید کرمانی مواجه شده است. در این مطلب به جزییات این خبر و واکنش این بازیگر به این موضوع می پردازیم.

در چند روز گذشته برخی از اهالی کاشان به طنز و حتی جدی نسبت به گویش بازیگران سریال «نفس گرم» اعتراض کردند. سیما تیرانداز که در این سریال با گویش کاشانی به ایفای نقش پرداخته، با تایید این موضوع در گفتگویی می‌گوید که در چند روز گذشته برخی با هجوم به صفحه اینستاگرام‌اش نسبت به لهجه‌ او در این سریال واکنش منفی نشان داده‌اند.

همزمان پریناز ایزدیار بازیگر سریال شهرزاد با هجوم شدید برخی کرمانی ها در اینستاگرام روبه رو شد که اورا به خاطر تصویرش از زن کرمانی مورد شماتت قرار دادند.

ایزدیار در اینستاگرام خود به پاسخگویی انتقادات پرداخت.به نظر می رسد مساله لهجه مشکلاتش ادامه دارد اما در شهرزاد کاراکتر شیرین لهجه خاصی ندارد اما توصیفی که کاراکتر این بازیگر از شهر کرمان و اهالی اش می کند عصبانیت برخی کرمانی هارا برانگیخته است.

او در این باره نوشت: سلام به همگى به خاطر مشغله ى كارى نشد كه این روزها به صفحه ى اینستاگرامم سر بزنم و امروز كه كامنت هاى زیر پست قبل رو دیدم خیلى تعجب كردم واقعاً نمیدونم با این حرفها باید خندید یا گریه كرد ، عزیزانِ دل ِ كرمانى ، هم وطنهاى نازنین من اول اینكه داستان سریال شهرزاد مربوط به سال ١٣٣٢ میباشد و اون زمان هیچ شهرى حتى خود تهران ذره اى به شكل امروز نبود ، دوم اینكه شیرین قصه پرى ناز ایزدیار نیست و با توجه به شخصیت ناز پرورده اى كه داره از رفتار اجتماعى درست و ادبیات كلامى درستى برخوردار نیست و بارها و بارها تو این ٨ قسمت شاهد حرفها و رفتارهاى اینچنینى ازش بودیم ، به نظرم بعضى ها با كامنتهاشون خیلى كم لطفى كردن واز كاه كوه ساختن به هر حال امیدوارم این سوء تفاهم رفع بشه ، همه جاى ایران براى من زیباست و نه فقط روى شهر خودم ، روى كشور و مردم عزیزم تعصب دارم . امیدوارم از تماشاى سریال شهرزاد لذت ببرید و نگذارید خستگى ٨ ماه كار شبانه روزى به تنمون بمونه این سریال با یك دنیا عشق و علاقه فقط براى لذت بردن شما ساخته شده .
پ ن : البته دوستانى كه از الفاظ ركیك در كامنتهاشون استفاده كردند هم بلاك شدن .

واکنش پریناز ایزدیار به انتقاد به لهجه او در شهرزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

سیما تیرانداز بازیگر نقش ناهید در مورد اعتراض کاشانی ها نسبت به گویش او در سریال «نفس گرم» گفت: «اتفاقا برخی از دوستان در اینستاگرام من، کامنت هایی می‌گذارند که نشان می‌دهد گروهی از گویش ما در این سریال راضی هستند و عده‌ای هم نسبتا به لهجه ما موضع منفی گرفتند، اما خیلی از دوستان کاشانی من، گفتند که این لهجه را خوب ادا کرده‌ام.»

 

تیرانداز درباره لهجه این شخصیت تاکید کرد: «اصلا قرار نبود ناهید در این سریال به شکل غلیظ کاشانی صحبت کند، چون او دختر جوانی است و قرار نیست مانند خانم بوبانی که در این سریال به نقش یک پیرزن درآمدند، کاشانی غلیظ صحبت کنند.»

بازیگر «نفس گرم» می‌گوید در این سریال مشاور لهجه کاشانی وجود داشت که تمام دیالوگ‌ها با هماهنگی مشاور لهجه جلوی دوربین می‌رفت: «ما که در این سریال به ساحت مقدس گویش کاشانی توهین نکرده‌ایم! اگر برخی از دوستان نسبت به این سریال اعتراض دارند واقعا با خود فکر کنند و ببینند که آیا اعتراض های آنها منطقی است یا غیر منطقی؟! من از کاری که انجام داده‌ام دفاع می‌کنم چون ما در این سریال مشاور لهجه کاشانی داشتیم و تمام بازیگرانی که در این سریال به گویش کاشانی صحبت می‌کردند با نظر مشاور لهجه جلوی دوربین می‌رفتند.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي