واليبال ايران المپيكی شد اما به لندن نرفت!

تاريخ : 20 تیر
واليبال ايران المپيكی شد اما به لندن نرفت!, پورتال خبری فرهنگی گهر
تيم‌ملي واليبال ايران به قدري قدرتمند شده است كه پنج تيم حاضر در المپيك از ايران براي برگزاري بازي تداركاتي دعوت كرده‌اند. به گزارش فارس با وجود صعود نکردن به المپیک مسوولان فدراسيون، ولاسكو و شاگردانش اصلا نااميد نشدند و بلافاصله پس از بازي‌هاي انتخابي و عدم صعود به المپيك براي حضور در ليگ جهاني و راهيابي به اين مسابقات ارزشمند دست به كار شدند.
قهرمان آفريقا در ايران
فدراسيون و كادرفني تيم‌ملي براي حضور در رقابت‌هاي ليگ جهاني تداركي در حد المپيك ديده‌اند؛ در نخستين گام شاگردان ولاسكو قرار است در تهران پنج بازي دوستانه با تيم‌ملي تونس برگزار كنند؛ اين تيم به عنوان قهرمان قاره آفريقا جواز حضور در المپيك را به دست آورده است و براي حضور قدرتمند در رقابت‌هاي لندن به دنبال تداركي در حد اين مسابقات است و به همين دليل به نظر مي‌رسد تيمي شايسته‌تر از اين را نيافته است. با دعوت فدراسيون واليبال ايران، تيم‌ملي تونس به‌منظور برگزاري پنج ديدار دوستانه با تيم ايران از تاريخ ۲۲ تا ۲۷ تيرماه به ايران سفر مي‌كند كه قرار است در صورت توافق، اين تيم يك ديدار دوستانه را هم با تيم‌جوانان ايران برگزار كند.
روسيه برنامه‌هايش را براي بازي با ايران تغيير داد
پس از اين، دعوتنامه‌اي براي فدراسيون واليبال ايران ارسال شد كه نشان داد شاگردان ولاسكو واقعا شايسته حضور در المپيك بودند و تمام كشورها به اين موضوع اذعان دارند. اين بار روس‌ها از ايران براي برگزاري بازي دوستانه دعوت كردند؛ تيمي كه عنوان قهرماني دوازدهمين دوره رقابت‌هاي جام‌جهاني را كسب كرد و توانست بليت لندن را بگيرد؛ اين تيم هم براي حضوري موفق در بازي‌هاي المپيك حريفي قدرتمند مانند ايران را پيدا كرده است تا با تداركي مناسب عازم لندن شود. ۱۶ تيرماه بود كه فدراسيون واليبال روسيه با ارسال نامه‌اي رسما تيم‌ملي واليبال ايران را براي برگزاري دو ديدار تداركاتي با تيم‌ملي واليبال اين كشور كه خود را براي حضور در مسابقات واليبال المپيك ۲۰۱۲ لندن آماده مي‌كند، دعوت كرد. با توجه به اينكه تاريخ برگزاري بازي‌هاي دوستانه ايران و روسيه با ديدار تيم‌هاي ايران و تونس تداخل داشت، مسوولان ايران از روس‌ها خواستند تا برنامه‌ريزي خود را كمي تغيير دهند.
ولاسكو در اين بين نقش بسزايي ايفا كرد و توانست به كمك ارتباطاتي كه در چند سال فعاليتش در واليبال دنيا كسب كرده است، روس‌ها را براي جابه‌جا كردن تاريخ مسابقه دوستانه با ايران مجاب كند. مذاكرات مسوولان فدراسيون ايران به نتيجه رسيد و روس‌ها كه نمي‌خواستند بازي با ايران را از دست بدهند با تغيير تاريخ مسابقه موافقت كردند.
ديپلماسي به سبك ولاسكو و ديدار با المپيكي‌ها
لهستاني‌ها زودتر از بقيه دست به كار شده بودند و از ايران براي حضور در جام واگنر دعوت كردند؛ جامي كه لهستاني‌ها از بين چند تيم قدرتمند تنها تيم‌هاي ايران، آلمان و آرژانتين را انتخاب كردند. براي انتخاب ايران چند موضوع قابل توجه است؛ اول پيشرفت ايران بوده و ديگري رابطه خوب ولاسكو با آناستازي، سرمربي لهستان؛ چراكه در جايي كه نام تيمي مانند برزيل وجود دارد انتخاب ايران كمي سخت به نظر مي‌رسد، اما ولاسكو با ديپلماسي‌اي كه داشت كاري كرد كه ايران بتواند در جام واگنر حضور پيدا كند.
در اين بين نبايد از نقش مسوولان فدراسيون و مذاكرات آنها هم به سادگي عبور كرد، چراكه اگر همكاري و حمايت آنها نبود هيچ‌كدام از اين اتفاقات رخ نمي‌داد. به هر حال دهمين دوره مسابقات واليبال جام واگنر لهستان از ۳۰ تيرماه با حضور چهار كشور ايران، آرژانتين، آلمان و لهستان در شهر زيلونا گورا آغاز مي‌شود كه تيم‌ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در اين جام به مصاف لهستان ميزبان رقابت‌ها خواهد رفت. ملي‌پوشان ايران در دومين و سومين بازي خود در اين رقابت‌ها به ترتيب به مصاف تيم‌هاي ملي واليبال آرژانتين و آلمان خواهند رفت.
برنامه بازي‌هاي جام واگنر به اين شرح است:
جمعه ۳۰ تيرماه
ساعت ۱۸، آرژانتين – آلمان
ساعت۲۰:۳۰ ، ايران – لهستان
شنبه ۳۱ تيرماه
ساعت ۱۴، ايران – آرژانتين
ساعت ۱۶:۳۰ ، لهستان – آلمان
يكشنبه يكم مردادماه
ساعت ۱۴، ايران – آلمان
ساعت ۱۶:۳۰ ، لهستان – آرژانتين
با توجه به اينكه تيم‌هاي لهستان، آرژانتين، آلمان جواز صعود به المپيك را كسب كرده‌اند و خود را براي حضور در رقابت‌هاي واليبال المپيك ۲۰۱۲ لندن آماده مي‌كنند، به نظر مي‌رسد تمام اين تيم‌ها به اين باور رسيده‌اند كه واليبال ايران شايسته حضور در المپيك بود، اما نتوانست بليت لندن را بگيرد.
 
گردآوری: گروه ورزش گهر
منبع: فرارو نیوز
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي