واقعیت های جالب در مورد طاسی مردان

تاريخ : 14 بهمن

حقایق و واقعیت های جالب در مورد طاسی مردان را در ادامه این مقاله برایتان عنوان می کنیم.

واقعیت های جالب در مورد طاسی مردان, پورتال خبری فرهنگی گهر

بنابر گزارش نشریه Men’s Journal، ریزش مو برای حدود ۵۰ درصد از مردان رخ می دهد که به ویژه در میان مردان ۵۰ ساله یا مسن تر مشهودتر است.

حقایقی جالب توجه درباره طاسی مردانه

در زمینه ریزش مو و طاسی، مردان معمولا به دو دسته تقسیم می شوند. دسته نخست افرادی هستند که هر کاری برای نجات رشته های موی خود انجام می دهند و دسته دیگر افرادی هستند که سرنوشت خود را می پذیرند. در هر صورت، ریزش مو و مشاهده عقب نشینی خط رویش موها برای هر مردی ناخوشایند است. در ادامه با برخی حقایق جالب توجه در مورد طاسی مردان بیشتر آشنا می شویم.

بیشتر محصولات در برابر ریزش مو کارایی ندارند

همانند بیشتر مسائل آرایشی و بهداشتی، افرادی نیز پیدا می شوند که از مساله ریزش مو استفاده می برند. در این مورد، صنعت ریزش مو ارزشی بیش از ۳.۵ میلیارد دلار دارد. اما متاسفانه بسیاری از راه حل های مقابله با ریزش مو ارزش چندانی ندارند. جداسازی درمان های معجزه آسای ساختگی و محصولات غلط انداز از راه حل ها واقعی ریزش مو دشوار است زیرا برخی افراد به دفاع از محصولات مورد نظر خود پرداخته یا مخالف محصولات دیگر هستند. مردان به امید کسب نتایج مثبت هر راه حلی را امتحان می کنند، بدون این که ریشه های اصلی ریزش موی خود را شناسایی کنند

تنها مادر خود را مقصر ندانید

ممکن است این موضوع را شنیده باشید که خانواده مادری نقش مهمی در نازک شدن و ریزش موها دارد. این مساله تا حدی درست است. ژن طاسی اولیه کروموزوم اکس است که از مادران منتقل می شود، اما پژوهش ها نشان داده اند، مردانی که دارای پدری طاس هستند، نسبت به افرادی که پدر آنها طاس نیست، احتمال بیشتری دارد به الگوی طاسی مردانه مبتلا شوند.

به گفته علم، مردان طاس جذاب تر هستند

این مساله در اوایل سال ۲۰۱۶ مطرح شد و برای افرادی که با روند ریزش مو و طاسی مواجه هستند می تواند خبر خوبی محسوب شود. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، مدعی بود که مردان طاس از حالتی مردانه تر، قدرتمندتر، و مسلط تر نسبت به همتایان مودار خود برخوردار هستند. پس به جای مقابله با ریزش مو می توانید این موضوع را پذیرفته و باقی موهای خود را نیز بتراشید.

رسیدگی بیش از اندازه می تواند عامل ریزش مو باشد

هنگامی که قصد دارید موهایتان از ظاهر زیباتری برخوردار باشند، زمان زیادی را جلوی آیینه سپری می کنید و با شانه و برس و گاهی اوقات محصولاتی مانند ژل مو به جان آنها می افتید. مشخص شده است که رسیدگی بیش از اندازه می تواند به ریزش موها منجر شود. شانه کردن یا برس زدن بیش از حد سخت موها استرس فیزیکی فراوانی را به فیبر مو وارد می کند و می تواند به پوست سر آسیب برساند. این مساله به ویژه زمانی که موها خیس هستند و آنها را شانه می زنید درست است و به بیش از حد کشیده شدن مو منجر می شود.

احتمالا همین الان در حال از دست دادن مو هستید

بنابر گزارش های منتشر شده، ۵۰ درصد موی سر یک مرد پیش از آن که قابل ملاحظه باشد، می ریزد. در نتیجه، ممکن است زمانی به فکر اقدام های محافظتی و پیشگرانه افتاده باشید که دیگر خیلی دیر شده است. خبر خوب این است که اگر ریزش مو تدریجی باشد یک شبه از حالت کمی طاس به طاسی کامل نمی رسید

تراشیدن موهای سر تاثیری در رشد موی بیشتر ندارد

بسیاری بر این باورند که تراشیدن منظم موهای سر این امکان را فراهم می کند تا بار دیگر موها قوی تر و ضخیم تر از گذشته رشد کنند. اما رشد موهای ضخیم تر پس از تراشیدن آنها ممکن است یک خطای دید باشد. با رشد موی جدید، تار مو قابل ملاحظه تر خواهد شد زیرا در مقایسه با نوک مخروطی معمولی مو از نوک ضخیم تری پس از تراشیدن برخوردار است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي