واردات کالاهای چینی کاهش پیدا کرد

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 8 آبان

چینی های که همچنان در بازار ایران جولان می دهند ولی نسبت به سال گذشته همین موقع واردات کالاهای چینی ۲۶ درصد کاهش یافته

خبرگزاری تسنیم: صادرات چین به ایران در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی با افت ۲۶درصدی (حدود ۵میلیارد دلار) نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۳.۷۹ میلیارد دلار رسید.

گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش قابل توجه ۳۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۴۰.۴۶ میلیارد دلار گزارش شده بود اما این رقم در مدت مشابه سال جاری با کاهش حدود ۱۴ میلیارد دلاری به ۲۶.۶۷ میلیارد دلار رسیده است.

به‌خلاف سالهای گذشته که همواره تراز تجاری دو کشور به‌نفع ایران بوده است در ۹ ماه نخست امسال تراز تجاری ایران با این کشور منفی شده است.

واردات چین از ایران در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۲.۸۸ میلیارد دلار رسیده که این رقم با افت ۴۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۲۱.۸۳ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

بر این اساس واردات چین از ایران در ۹ ماه نخست امسال با افت حدود ۹ میلیارد دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

صادرات چین به ایران نیز در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال کاهش ۲۶درصدی داشته و به ۱۳.۷۹ میلیارد دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۱۸.۶۳ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي