هک سایت دانشگاه برای کمک به دانشجویان مشروطی!

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 26 دی

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عاملان نفوذ به سرور یکی از دانشگاه‌ها در شهرستان قوچان خبر داد.

سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌ها در قوچان مبنی براینکه فرد یا افرادی ناشناس ضمن نفوذ به سرور دانشگاه اقدام به تغییر نمرات دانشجویان کرده‌اند، به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع، شناسایی عامل یا عاملان نفوذ در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پس از بررسی‌های لازم و استعلام از مبادی ذیربط و یک سری اقدامات تخصصی توانستند متهم اصلی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند.

هک سایت دانشگاه برای کمک به دانشجویان مشروطی!, پورتال خبری فرهنگی گهر

عرفانی افزود: متهم که یکی از دانشجویان همان دانشگاه بود با دیدن شواهد فنی و مستندات لب به سخن گشود و در خصوص جرم خود با ندامت گفت که به علت کسب رتبه بالا در رشته تحصیلی مرتبط و با عنوان کار دانشجویی در واحد انفورماتیک مشغول به کار شدم و با پی بردن به ضعف در امنیت سیستم و نامگذاری نامناسب پسوردها، با همکاری ۳ تن از دانشجویان دیگر، نمرات ۲۸ دانشجو که مشروط شده بودند را در سیستم اصلاح و از هرکدام مبالغی اخذ و تقسیم می‌کردیم.

عرفانی با بیان اینکه در پی اعترافات نامبرده سایر متهمان شناسایی و دستگیر و پس از بازجویی به بزه ارتکابی اعتراف و پرونده بهمراه متهمان تحویل مقام قضایی شد. در پایان به کلیه مسؤلان انفورماتیک ادارات و دانشگاه‌ها توصیه کرد: مهمترین عامل دسترسی غیرمجاز به داده‌ها گذاشتن رمزهای عبور نامناسب و قابل حدس است.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي