هکری که اینترنت اروپا را خواباند دستگیر شد/عکس

خبرآنلاین: پلیس اسپانیا تایید کرد که هکر ۳۵ ساله هلندی را که بخش از اینترنت اروپا در ماه مارس را خواباند، دستگیر کرده است.

هکری که مسوول حملات هکری به اسپم هاوس و به بخشی از ترافیک اینترنت دراروپا در ماه مارس بود {لینک} توسط پلیس اسپاینا بازداشت شد.

در ماه مارس و بعد از قرار گرفتن نام دیتاسنتر سایبر بونکر در لیست سیاه ارسال کنندگان اسپم توسط کمپانی ضد اسپم بنام اسپ هاوس، حملات موسوم به DDOS باعث شد تا اسپم هاوس و بخشی از ترافیک اینترنت در اروپا تحت تاثیر این حملات قرار گیرد.

آن زمان جوان هلندی بنام Sven Olaf Kamphuis در مصاحبه با راشا تودی اعلام کرد اتهام تولید اسپم به سایبر بونکر اشتباه است و آنها حملات DDOS را علیه اسپم هاوس راه نینداخته اند.

هکری که اینترنت اروپا را خواباند دستگیر شد/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

اما در همان زمان گفته شد مبارزه بین طرفداران اسپم و ضد اسپم باعث ایجاد این جنگ اینترنت شده بود. در نهایت سایبر بونکر موقتا بسته شد و آنها علیه اسپ هاوس کمپینی را برقرار کردند و اسپم هاوس را متهم به گرفتن پول زور کردند.

ظاهرا جوان ۳۵ ساله هلندی که در اسپانیا بازداشت شده باید همان هلندی Sven Olaf Kamphuis باشد که در نقش سخنگوی سایبر بونکر در زمان حملات DDOS علیه اسپم هاوس از کمپانی خود یعنی سایبر بونکر دفاع کرد.

دخالت پلیس اسپانیا در بازداشت این هکر، اهمیت این موضوع را برای اف بی آی در مبارزه با اسپم  از نوع روسی نشان می دهد.

مطابق قوانین اتحادیه اروپا پلیس بارسلونا بزودی هکر بازداشت شده را به هلند باز خواهد گرداند.
سخنگوی پلیس هلند گفت بدلیل حفظ حریم خصوصی نام وی S.K است که مخفف نامی است که در بالا ذکر شد و اعلام کرد متهم دهها جرم رایانه ای دارد که بزودی در دادگاه هلند بررسی خواهد شد.

Sven Olaf Kamphuis در ماه مارس حملات DDOS را رد کرده و آنرا هدایت شده از سوی هکرهای روسی و چینی عضو stophaus (جنبش ضد اسپم هاوس) دانسته بود.

تصویری که می بینید متعلق به sven olaf kamphuis سخنگوی دیتاسنتر سایبر بونکر است که با پرچم مخصوص جلوی درب دیتاسنتر ایستاده و با ارسال اسپم و تلف کردن وقت ۲ میلیارد کاربر ، روزانه میلیاردها اسپم و ویروس در جهان تولید می کنند.

البته sven این موضوع را قبول ندارد. حالا بعد از دستگیری باید دید چه جوابی دارد؟

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي