همه چیز در مورد درب اتوماتیک

تاريخ : 6 فروردین

همه چیز در مورد درب اتوماتیک. در ادامه این مطلب سایت گهر مطالبی در همین مورد می خوانید

همه چیز در مورد درب اتوماتیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

امروزه شما هر نقطه از شهرها  و اماکن تجاری – عمومی را که بنگرید درب های شیشه ای را مشاهده می کنید که به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست باز و بسته  می شوند. این مسله در میان ساختمان های قدیمی و نوساز – سنتی و مدرن تفاوتی ندارند و هرکدام بسته به نوع کارکرد می توانند از درب های اتوماتیک شیشه ای استفاده کنند.

اکنون با این پرسش روبرو هستیم  آیا استفاده از درب اتوماتیک کالایی لوکس به حساب آمده و هزینه ای اضافی است؟

قبل از پاسخ به این پرسش چند نکته را مرور می کنیم…

نصب درب اتوماتیک چه مزایایی دارد؟

می توان به این پرسش با نکات زیر پاسخ داد:

•    افزایش سرعت عبور و مرور

•    کاهش انرژی مصرفی

•    سهولت تردد برای تمامی اقشار

•    افزایش ایمنی و صرفه جویی در نیروی انسانی

•    بالا بردن سطح بهداشت عمومی

•    شکل دهی و دکوراتیو سازی نما

آیا واقعا این همه مزیت در نصب  درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد؟

افزایش سرعت عبور و مرور 

درب های استوپ خور به واسطه حرکت در محور استوپ و قابلیت برگشت پذیری هنگام باز و بسته شدن بسیار سنگین شده و تکان دادن آن به سختی ممکن می شود. درب های کشویی نیز به دلیل عدم بازگشت به محور قبلی تردد مشکلی دارند به طوری که شخص هنگام خارج یا وارد شدن دوباره می بایست درب را به نقطه قبلی خود برگرداند. این مسایل سبب می  شود تا زمان زیادی در هنگام تردد به هدر رود. شما یک فروشگاه مواد غذایی را در روز در نظر بگیرید … این فروشگاه روزانه ۱۵۰۰ نفر مشتری دارد. هر مشتری تنها ۶ ثانیه وقت صرف ورود و خروج نماید در پایان سال مجموع مشتریان بیش از ۱۰۰۰ ساعت خود را هدر داده اند!!!

کاهش انرژی مصرفی

اکثریت مردم در کشورهای دارای منابع انرژی اهمیت چندانی برای انرژی قایل نیستند و آن را موهبتی دایمی می دانند. درب های ساده و غیر هوشمند اتوماتیک زمان بیشتری را در حالت باز سپری می کنند. طبق مثال مورد قبل محاسبه میزان باز ماندن درب هر واحد در طول شبانه روز در انتهای سال رقم تاسف باری از هدر رفت انرژی را نشان می دهد. درب اتوماتیک با زمان بندی هوشمند از هدر رفت انرژی جلوگیری نموده و می تواند واحد کاملی از انرژی را در فصول سرد و گرم حفظ نمایید.

سهولت تردد برای تمامی اقشار

همه ما افراد سالمند، معلول و یا کودکانی را مشاهده نموده ایم که هنگام ورود و خروج از درب های معمولی با مشکل روبرو شده اند. آن ها با خطراتی مانند برخورد درب زمین خوردن و یا اصابت به شیشه روبرو هستند. درب اتوماتیک شیشه ای این امکان را فراهم می سازد تا همگی افراد با کم ترین مخاطره و در سهل ترین شرایط رفت و آمد نموده و از برخورد با حوادث احتمال جلوگیری می نماید.

افزایش ایمنی و صرفه جویی در نیروی انسانی

بسیاری از رستوران ها هتل ها و سایر اماکن عمومی شخصی را به اصطلاح به عنوان دربان در ورودی اماکن خود قرار داده تا درب را باز و بسته نماید. درب اتوماتیک به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر اینکه از صرف نیروی انسانی بی نیاز شوید امنیت واحد خود را نیز به صورت هوشمند تامین نمایید.

درب اتوماتیک قابلیت کنترل هوشمند خروج و ورود را داشته و با کارت شناسایی هوشمند و اقلام مشابه نیز هماهنگ می گردد.

همچنین می‌توانید خروج یا ورود را از درب و نقطه مقابل آن کور کنید تا رفت و آمد کاملاً مدیریت شود این مهم در فروشگاه بسیار  پرکاربرد است.

بالا بردن سطح بهداشت عمومی

دست و آلودگی‌های آن منشأ بسیاری از بیماری‌ها هستند. بنابراین نقاطی که بیشترین تماس دست با آن‌ها وجود دارد بیشترین انتقال بیماری نیز صورت می‌گیرد.

درب اتوماتیک هوشمند این امکان را فراهم می‌سازد تا بدون دخالت دست درب باز و بسته شده در نتیجه بیماری‌های واگیردار کم‌تر انتقال پیدا نماید . همچنین با افزایش سطح سلامت جامعه هزینه‌های اضافی و خسارات انسانی نیز کاهش قابل توجه ای می‌یابد.

شکل‌دهی و دکوراتیو سازی نما

درواقع شکل دهی و دکوراتیو کردن نمای سازه‌ها اولین خاصیت درب اتوماتیک است. ایجاد پرستیژ برای کسب‌وکار و فرم دهی به ساختمان از بهترین شاخص‌های درب اتوماتیک هست. درب اتوماتیک با هر نوع معماری چه سنتی چه مدرن و حتی پست‌مدرن سازگار است. بنای سازه چه قدیمی و چه نوساز قابلیت نصب درب اتوماتیک را دارد. فریم‌های درب این توانایی را دارند تا با رنگ‌های متفاوت علاوه بر این که با نمای ساختمان هارمونی داشته باشند به نما جلوه بخشی نیز نمایند.

با بررسی این موارد خیلی ساده به این نتیجه می‌رسیم که درب اتوماتیک نه‌تنها هزینه اضافی نیست بلکه صرفه‌جویی اقتصادی نیز دارد. هر یک از موارد بالا علاوه بر آن‌که هزینه‌بر خواه بود زمان زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

پس نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای نه‌تنها هزینه اضافی نیست بلکه راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌هاست که درنهایت بر مصرف انرژی – افزایش بهداشت و ارتقای ایمنی نیز اثرگذار است.

درب اتوماتیک شیشه‌ای و رامادر

گروه صنعتی رامادر اکنون بیش از یک دهه است که با همکاری برندهای معتبر جهانی اقدام به نصب و راه‌اندازی درب‌های اتوماتیک هوشمند می‌نماید. اندازه‌گیری لیزریک و دقیق با نصب مهندسی این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوانید از بهترین درب‌های اتوماتیک موجود در بازار بهره‌مند شوید. گروه صنعتی رامادر شعار خود را ” فروش آغاز یک تعهد ” انتخاب کرده که قطعاً تعهد این شرکت را برای ایجاد اطمینان مشتریان می‌رساند.

استفاده از با کیفیت‌ترین فریم‌ها و تنوع گسترده رنگ آن‌ها قابلیت تأمین هر سلیقه‌ای را دارد. به‌کارگیری بهترین شیشه سکوریت در متریال درب اتوماتیک به همراه نظارت کامل در هنگام نصب این امکان را ایجاد می‌نماید تا شما بتوانید از با کیفیت‌ترین درب اتوماتیک موجود در بازار بهره‌مند شوید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي