همه چیز در مورد برنج قهوه ای

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 17 آبان

همه چیز در مورد برنج قهوه ای که باید بدانید را در این مطلب اماده کرده ایم. با ما همراه شوید

همه چیز در مورد برنج قهوه ای, پورتال خبری فرهنگی گهر

معمولا افراد مبتلا به دیابت از خوردن برنج می ترسند با اینکه دوست دارند برنج بخورند ولی می دانند که خوردن زیاد برنج قند خونشان را بالا می برد. باید به همه افراد مبتلا به دیابت گفت که برنج قهوه  ای به دلیل داشتن فیبر زیاد نه تنها قند خون تان را بالا نمی برد بلکه به کاهش قند خون نیز کمک می کند، پس اگر دوست دارید که برنامه غذایتان حاوی برنج باشد می توانید برنج قهوه  ای را جایگزین نمایید.

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله علوم غذایی و تغذیه آمریکا نشان داد که بیماران مبتلا به دیابت که برنج قهوه  ای می خوردند در مقایسه با بیمارانی که برنج سفید مصرف می کردند، قند خون کمتری داشتند.

برنج قهوه ای و کنترل وزن

مطالعات مختلف نشان داده است که برنج قهو ه ای به کنترل وزن کمک می نماید و نقش زیادی در کاهش وزن دارد. مطالعه روی زنان مبتلا به اضافه وزن کره جنوبی نشان داد زنانی که در رژیم کاهش وزنشان از برنج قهوه ای استفاده کردند وزن بیشتری کم کرده بودند.

سایر فواید برنج قهوه ای در بدن ما

کاهش التهاب در بدن و کمک به کنترل بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید

کنترل سندروم متابولیک

پیشگیری از سرطانهای مختلف

روش پخت برنج قهوه ای :

قبل از پخت بهتر است برنج را یک ساعت با کمی آب و نمک خیس کنید، حجم برنج قهوه ای پس از پخت چند برابر می شود. این برنج را با روشهای معمول می توانید در فر، ماکروفر، پلوپز و روی اجاق گاز درست کنید. مزه بدی ندارد حتما امتحان کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي