هشدار رخنه هرزنامه در ايميل‌ها

هشدار رخنه هرزنامه در ايميل‌ها, پورتال خبری فرهنگی گهرچند روزي است كه كاربران در ميان اي‌ميلهاي خود در ياهو با لينك http://www.panews15.net/biz/?news=1453712 مواجه مي‌شوند كه آن‌ها را به سمت سايتي هدايت مي‌كند كه عنوان آن در صفحه اصلي شرح چگونگي درآمدزايي يك زن از خانه در شرايط ركود اقتصادي موجود است.

به گزارش ايسنا، اين هرزنامه كه در حال شيوع از طريق اي‌ميل‌ها بويژه اي‌ميل‌هاي ياهو بوده و در ميان كاربران ايراني هم به سرعت در حال گسترش است، كاربران را به سايت راه‌هاي درآمدزايي از محيط خانه را براي افرادي كه در شرايط ركود شغل خود را از دست داده‌اند، هدايت مي‌كند. ضمن آن‌كه با هر كليك كاربر بر اين لينك، اين هرزنامه به صورت خودكار براي تمامي مخاطبان آن پست الكترونيك نيز ارسال مي‌شود.

گذشته از محتواي تبليغي اين ضميمه، تحلیلگران شرکت مک آفي از وجود خطرات امنيتي بالقوه‌اي در اين سايت خبر داده و هشدار داده‌اند كه كاربران بايد از اين سايت با احتياط بيش‌تري استفاده كنند.

بنا بر اعلام شركت امنيتي مك‌آفي اين سايت از طريق اي‌ميل هرزنامه ترويج پيدا مي‌كند.

از مشخصات سايت panews15.net مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

اين سايت در نشانی پروتکل (IP) 91.121.159.70 قرار گرفته و توسط الگا گلوبوا (Olga Golubeva) در ۱۲ آوريل ۲۰۱۲ به ثبت رسيد. Panews15.net سايتي است كه ۱۱ روز از ايجاد آن مي‌گذرد و رتبه آن در جهان از حيث تعداد بازديدكننده، ميزان ۴۶,۴۳۵ است كه به معناي آن است كه اين وب‌سايت شمار زيادي بازديدكننده يعني در حدود ۲۸۹۸ در روز دارد.

در حال حاضر اين سايت به بيش از ۱.۰۱ گيگا بايت پهناي باند در روز نياز دارد و سرور آن در فرانسه قرار گرفته است.

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گــهــر
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي