هشدار به زنان باردار : این اتفاق ساده باعث فلج مغزی نوزاد می شود

تاريخ : 13 شهریور

پزشکان به زنان باردار هشدار دادند که این اتفاق ساده که در ادامه می خوانید باعث فلج مغزی نوزاد می شود

هشدار به زنان باردار : این اتفاق ساده باعث فلج مغزی نوزاد می شود, پورتال خبری فرهنگی گهر

ساندرا مادر اسپانیایی است که سومین فرزندش را چندی پیش باردار بود. او طول روز خود را با سر و کله زدن با دو کودک دیگرش و عوض کردن پوشک می‌گذراند و عاشق بوسیدن زبان کودکانش بود.

این مادر هرگز فکر نمی‌کرد عادت اشتباهی که دارد چند ماه بعد سرنوشت جنینی که در شکم دارد را سیاه کند.
ساندرا بارداری نرمالی را پشت سر گذاشت و زایمان کرد اما دو روز بعد از تولد سومین فرزندش به او اطلاع دادند که نوزادش به میکروسفالی مبتلاست. مادر نمی‌توانست باور کند که فرزندش مبتلا به فلج مغزی باشد. تحقیقات برای یافتن علت این ماجرا شروع شد اما ساندرا هیچ پیش‌زمینه خانودگی برای این بیماری نداشت و علت مشخص نبود. تنها مسئله‌ای که نظر او را جلب کرد ابتلایش به سرماخوردگی در ابتدای بارداری بود. حدس او درست بود. ساندرا با بوسیدن زبان فرزندش آلوده به سیتومگالوویروس شده بود. این ویروس روی مغز جنین او اثر منفی گذاشته بود و باعث فلج مغزی شد.
این مادر تسلیم نشد و تصمیم گرفت با آغاز کاردرمانی، گفتار درمانی و ماساژ و .. کاری کند که فرزندش توانایی شناخت او را بیابد و بتواند بخندد و حرف بزند. امروز ساندرا از داشتن فرزندش شاد است اما به مادران هشدار می‌دهد که اگر باردارند مراقب بهداشت خود باشند. بعد از تعویض پوشک فرزندشان حتما دستانشان را بشویند. از یک لیوان با دیگر کودکانشان آب ننوشند و هرگز زبان کودکشان را نبوسند و مراقب سلامتشان باشند. ویروس سیتومگالوویروس در اسپانیا شایع ست و به ویروس برادر بزرگتر معروف است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي