هشتگ چیست و کاربرد آن در اینترنت

تاريخ : 16 مرداد

هشتگ چیست و کاربرد آن در اینترنت

نابر تعریف های ارائه شده هشتگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است. اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.برای مثال پس از صحبت های جنجال برانگیز بنیامین نتانیاهو درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران، کابران برای رساندن صدای اعتراض خود به جامعه جهانی عکس های خود با شلوار جین را در شبکه های اجتماعی پست کرده از کلمه کلیدی#jeans استفاده کردند.
حال شما با کلیک بر روی این هشتگ می توانید همه پست های ارسال شده در خصوص این موضوع از کاربران سراسر جهان را به سادگی و بدون اتلاف وقت مشاهده کنید.
هشتگ چیست و کاربرد آن در اینترنت, پورتال خبری فرهنگی گهر

هشتگ چیست و کاربرد آن در اینترنت

هشتگ ابزاری برای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. عموماً کلیدی‌ترین کلمه‌ مربوط به آن موضوع را با علامت هشتگ همراه کنند. این همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از کلمه مورد نظر، انجام می‌شود. در نامگذاری هشتگ می‌توانید از حروف، اعداد و علایم مجاز استفاده کنید اما علامت‌هایی مانند $ یا % غیرمجاز می‌باشند و به شما اجازه نامگذاری نمی‌دهند.
هشتگ اولین بار به وسیله توئیتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فیلکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب و پینترست مورد استفاده قرار گرفت.
به طور کلی می توان مزایای هشتگ را اینگونه برشمرد:
مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه می‌توانند مطالعه کنند و دیگر نیازی نیست هر شخصی مطلب را جداگانه به اشتراک بگذارد.
با مراجعه به هشتگ، نیازی به جستجوی موضوعتان نیست، می‌توانید مطالب گوناگون را مطالعه کنید.
همچنین در جستجوی گوگل می‌توانید هشتگ مورد نظر را نوشته و مطالب مربوطه را مطالعه کنید.
شما می توانید در سایت های hashtags.org و wthashtag.com هشتگ های رایج و پربیننده را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری درخصوص معنی و چگونگی استفاده از آنها کسب کنید.
نحوه استفاده از هشتگ
 
برای استفاده از هشتگ باید در سایت هایی که از هشتگ پشتیبانی می کنند، در قسمت جستجو ،علامت هشتگ(#)را گذاشته و کلمه مورد نظر خود را جستجو نمایید تا به مواردی که با کلمه مورد نظر شما هشتگ شده اند، دسترسی پیدا کنید.
نحوه ساختن هشتگ
 
ساختن هشتگ بسیار راحت است.برای ساختن یک هشتگ فقط کافیست در انتهای مطلبی تایپ می کنید از نماد هشتگ(#) استفاده نمایید و کلمان خود را بنویسید.پس از ذخیره کردن مطلب متوجه می شوید که آن کلمات به رنگ آبی در آمده اند و مانند لینک عمل می کنند.
منبع: صبحانه آنلاین

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي