هزینه پروتز سينه

بعضی از خانمها از سایز سینه خود ناراضی هستند و یا شکل آن به صورتی است که مورد علاقه شان نمی باشد با این حال تنها راهی که وجود جدای از ورزش عمل جرای و پروتز سینه می باشد.

هزینه پروتز سينه, پورتال خبری فرهنگی گهر

در ادامه با جزئیات کامل پروتز سینه و همچنین هزینه پروتز سینه آشنا می شوید 

در عمل بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی بزرگ کردن سینه، پروتزهایی برای پر کردن سینه و جبران کاهش حجم پس از زایمان یا کاهش وزن داخل بدن قرار داده می‌شود. بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین عملی است که امروزه برای زیبایی سینه انجام می‌شود. قابل پیش بینی بودن نتیجه عمل و مطالعه گسترده در زمینه عامل‌های خطر و ایمنی عمل، دلیل پرطرفدار بودن آن به شمار می‌رود.

مراحل عمل پروتز سینه

مرحله اول ـ بیهوشی یا بی‌حسی

بیمار برای راحتی در طول عمل جراحی دارو دریافت می‌کند. تزریق درون وریدی و بیهوشی عمومی روش‌های مورد استفاده هستند که پزشک مناسب‌ترین روش را با توجه به شرایط بیمار انتخاب می‌کند.

مرحله دوم ـ ایجاد برش

برای این که جای زخم تا حد امکان غیرقابل مشاهده باشد، برش‌ها در ناحیه‌های ناپیدایی از بدن ایجاد می‌شود. جراح پلاستیک و بیمار در تبادل نظر با یکدیگر مناسب‌ترین روش ایجاد برش را برای دستیابی به نتیجه دلخواه انتخاب می‌کنند. برش‌های جراحی بزرگ کردن سینه به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • برش زیر سینه
  • برش زیر بغل (ترانس آگزیلاری)
  • برش هاله اطراف نوک پستان (پری آرئولار)

برش‌ها بر پایه نوع پروتز سینه ، میزان بزرگ کردن سینه، کالبدشناسی هر بیمار و ترجیح بیمار ـ جراح تفاوت می‌کند.

مرحله سوم ـ انتخاب پروتز

شکل و اندازه سینه برای برجسته کردن سینه مهم است، بنابراین بیمار باید صادقانه و بدون خجالت انتظارات خود را با جراح در میان بگذارد. اندازه و نوع پروتز بر مبنای میزان افزایش حجم مورد نظر و مهم‌تر از آن کالبدشناسی سینه، خاصیت ارتجاعی پوست و نوع بدن انتخاب می‌شود.

انواع پروتز سینه

پروتز سالین

پروتز سالین از انواع پروتز سینه بوده و  با آب نمک استریل پر می‌شود. حجم ماده پر کننده بر اندازه، سفتی و زیبایی سینه اثر می‌گذارد. چنانچه پوسته پروتز سوراخ شود، پروتز متلاشی می‌شود و بدن آب نمک را جذب و طی فرایندی طبیعی دفع می‌کند.

پروتز سیلیکون

پروتز سیلیکون با ژل لاستیکی پر می‌شود. احساس لمس و حرکت این ژل در بدن شباهت بیشتری به بافت طبیعی سینه دارد. ژل در صورت سوراخ شدن پروتز یا داخل پوسته پروتز می‌ماند یا از درون کیسه آن خارج می‌شود.

پروتز سوراخ شده پر شده با ژل سیلیکونی تخریب نمی‌شود. اگر این نوع پروتز را انتخاب می‌کنید، باید به طور منظم به پزشک مراجعه کنید تا از صدمه ندیدن پروتز مطمئن شوید. به کمک ام آر آی یا سونوگرافی نیز می‌توان شرایط پروتز سینه را بررسی کرد.

سازندگان پروتز گاهی گونه‌ها و مدل‌های جدیدی را عرضه می‌کنند  به این ترتیب دامنه انتخاب گسترده‌تر می‌شود. استفاده از پروتزهای سیلیکونی و آب نمکی برای ترمیم سینه در سنین پایین‌تر موفقیت‌آمیزتر است.

مرحله چهارم ـ وارد کردن و قرار دادن پروتز در محل مناسب

پروتز سینه پس از ایجاد برش به یکی از دو روش زیر وارد کیسه می‌شود:

  • زیر عضله سینه‌ای (پکتورال)
  • مستقیماً قرار دادن پشت بافت سینه، بالای عضله سینه‌ای

روش وارد کردن و قرار دادن پروتز به نوع پروتز، میزان بزرگی دلخواه سینه، نوع بدن و توصیه جراح بستگی دارد.

مرحله پنجم ـ بستن برش‌ها

برش‌ها با بخیه لایه‌ای روی بافت سینه بسته می‌شود و پوست نیز با بخیه، چسب جراحی یا مواد چسبنده پوستی بسته می‌شود. خط‌های برش به مرور زمان محو می‌شود.

مرحله ششم ـ مشاهده نتایج

نتایج عمل بزرگ کردن سینه بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است. ورم پس از جراحی به تدریج از بین می‌رود و خطوط برش نیز کمرنگ و محو می‌شود. رضایت بیمار از ظاهر جدیدش به مرور و به موازات بهبود یافتن و نزدیک شدن نتایج به حالت ایده‌آل بیشتر و بیشتر می‌شود.

پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است 

در واقع جراحی پروتز سینه برای زنان بالغی مناسب است که:

  • سینه‌هایشان بیش از اندازه کوچک است یا پس از بارداری، شیردهی، کاهش وزن یا پیری کوچک‌تر، آویزان و افتاده شده است.
  • عدم تقارن سینه‌های‌شان قابل ملاحظه است.

پروتز با اندازه و شکل مناسب طی عمل پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه به بافت طبیعی سینه اضافه می‌شود تا سینه‌ها بزرگتر و خوش حالت‌تر شود. پروتز سینه جایگزین پستان برداشته شده نیز می‌شود. هدف این عمل رساندن سینه‌ها به شکل و اندازه مطلوب و به تبع آن افزایش اعتمادبه‌نفس و کیفیت زندگی بیمار است.

دوران بهبود و مراقبت پس از جراحی

  • از انجام ورزش‌های فعال باید در چند روز نخست پس از عمل ایمپلنت سینه خودداری شود.
  • بیمار می‌تواند فعالیت‌های بدنی آسان‌تر، مانند رانندگی یا خرید رفتن، را از روز سوم شروع کند، اما همچنان بلند کردن اشیا سنگین ممنوع است. پانسمان و بخیه‌ها ۷ تا ۱۰ روز پس از عمل برداشته می‌شود.
  • ورم و هماتوم‌های (لخته‌های خونی) احتمالی پس از یک تا دو هفته کاهش می‌یابد. انجام فعالیت‌های سنگین پیش از پایان هفته دوم مجاز نیست.
  • بیماران معمولاً یک هفته پس از جراحی به سر کار بازمی‌گردند.
  • زمان شروع فعالیت‌های ورزشی به رشته ورزشی بستگی دارد و توصیه می‌شود که پیش از آغاز با پزشک مشورت شود. فعالیت‌های ورزشی را معمولاً می‌توان ۳ تا ۴ هفته پس از عمل شروع کرد.
  • در صورت قرار گرفتن پروتز پشت بافت سینه، توصیه می‌شود که بیمار سینه بندهای نگه دارنده‌ی مخصوصی را به مدت حداقل یک ماه به تن کند. اما اگر پروتز زیر عضله گذاشته شده باشد، پیشنهاد می‌شود تا ۳ ماه از سینه بند استفاده نشود.
  • می‌توان از کرم‌های پوستی مرطوب کننده استفاده کرد، اما باید مراقب بود تا کرم با زخم تازه و باز تماس پیدا نکند.
  • مصرف کرم‌های از بین برنده جای زخم را می‌توان از روز دهم شروع کرد.
  • پزشک برای نرم نگه داشتن سینه انجام ماساژ روزانه سبک را از روز اول تا سه ماه پس از عمل پیشنهاد می‌دهد.
  • نخستین نتایج عمل را می‌توان پس از ۳ ماه و جزئیات شکل سینه را پس از ۶ تا ۱۲ ماه ارزیابی کرد.
  • جراح نتیجه نهایی را پس از شش ماه و پس از آن در وقفه‌های سالیانه بررسی می‌کند. پیشنهاد می‌شود که ماموگرافی و سونوگرافی منظم انجام شود.

زخم و جای زخم

پس از جراحی بسته به تکنیک جراحی انتخابی، زخم‌هایی به طول ۴ تا ۵ سانتی متر روی پوست زیر سینه، اطراف نوک پستان یا زیر بغل به جا می‌ماند. زخم‌ها در ابتدا قرمز و اندکی برآمده هستند، اما پس از ۳ تا ۶ ماه به تدریج کم رنگ‌تر و صاف‌تر می‌شوند. زخم معمول پس از سپری شدن یک سال به صورت خط باریک بسیار کم رنگی درمی‌آید. نتایج نهایی به شرایط بیمار، یعنی شیوه زندگی وی و روند معمول جوش خوردن و التیام یافتن زخم‌ها، بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که سیگار کشیدن وضعیت زخم را بدتر می‌کند و تاثیر نامطلوبی بر نتیجه نهایی دارد. مشکل بیماران دارای زخم‌های گسترده را می‌توان با عمل موضعی دیگری برطرف کرد. خوشبختانه بیماران کلینیک صدف تاکنون پس از جراحی سینه با چنین مشکلاتی مواجه نشده‌اند.

موارد عدم استعمال

شرایط جسمی نامناسب، ابتلا به بیماری‌های مزمن و وجود التهاب در بدن، ناپایداری روانی و شیردهی انجام جراحی بزرگ کردن سینه را نامناسب می‌سازد. انجام این عمل در صورت ابتلا بستگان نزدیک به سرطان سینه پیشنهاد نمی‌شود.

طول مدت استفاده

سازندگان پروتز مستقیماً استفاده از پروتزهای سینه را محدود نمی‌کنند، اما به صراحت متذکر می‌شوند که یک ایمپلنت کاربرد مادام العمر ندارد. از یک سو برخی بیماران به مدت ۲۵ سال بدون هیچ مشکلی از پروتز استفاده کرده‌اند، از سوی دیگر عده‌ای به دلیل بروز مشکل مجبور شده‌اند پروتز را بلافاصله پس از جراحی از بدن خارج کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده، احتمال بروز مشکلات ناشی از استفاده از پروتز از سال هشتم تا دهم افزایش می‌یابد. در عمل توصیه می‌شود که پروتز پس از حدود ده سال تعویض شود. پیر شدن تمام بافت‌ها اجتناب ناپذیر است و بانوان غالباً ده تا دوازده سال پس از جراحی رضایت بخش سینه تمایل به عمل ترمیمی دارند. بانوان جوان دارای پروتز سینه باید به یاد بسپارند که باید در وقفه‌های مشخص با جراح مشورت کنند تا همچنان بتوانند از مزایای پروتز سینه برخوردار گردند.

نتیجه

سینه‌های زیبا و برجسته تاثیر غیرقابل انکاری بر احساس رضایت از خویشتن و اعتمادبه‌نفس بسیاری از بانوان دارد. مشکلات جسمی و زیبایی غالباً روابط اجتماعی و احساسات فرد را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در حال حاضر بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز به دلیل قابل پیش‌بینی و ماندگار بودن نتایج و تحت بررسی مداوم بودن جنبه‌های ایمنی و عوارض پروتز سینه پرکاربردترین و پیشرفته‌ترین روش بزرگ کردن سینه است. عمل جراحی بزرگ کردن سینه سینه‌های خوش فرم طبیعی و زیبایی را به ارمغان می‌آورد که سال‌ها جذابیت خود را حفظ می‌کنند.

هزینه جراحی بزرگ کردن سینه

هزینه همواره در جراحی‌های انتخابی عامل مهمی محسوب می‌شود. حق‌الزحمه جراح برای بزرگ کردن سینه به تجربه ایشان، نوع پروتز سینه مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی مطب ایشان بستگی دارد.

بسیاری از جراحان پلاستیک هزینه پروتز سینه را قسط بندی می‌کنند.

هزینه عمل شامل موارد زیر می‌شود:

  • حق الزحمه جراح
  • هزینه بیمارستان یا مرکز جراحی
  • هزینه بیهوشی یا بی‌حسی
  • قیمت پروتز سینه
  • تجویز دارو
  • گن‌های مخصوص پس از جراحی
  • آزمایش‌های پزشکی
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي