هدیه میلیاردی شهرداری به بهاره افشاری

تاريخ : 21 تیر

سرپرست ورزش شهرداری تهران به مناسبت تولد بهاره افشاری کارگردان و تهیه کننده فیلم سریک ۲۰ بیلبورد تبلیغاتی به وی برای فیلمش هدیه داد!

هدیه میلیاردی شهرداری به بهاره افشاری, پورتال خبری فرهنگی گهر

 روزنامه شهروند در ادامه نوشت:‌ «ماجرا برای همین چند روز قبل است؛ شب تولد بهاره افشاری و اکران خصوصی فیلم سریک. خیلی از آدم‌های داخل سالن وقتی متوجه شدند که محمدصادق حسنی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران است اسم این کار را حاتم‌بخشی گذاشتند و البته از نظر بعضی‌ها هم کار بامزه‌ای بود. حالا او در توضیح آن‌چه همزمان با نخستین اکران فیلم سریک در سالن ایوان شمس اتفاق افتاده است به «شهروند» می‌گوید که معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصمیم دارد از این به بعد، از اهالی فرهنگ، هنر و ورزش حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشد: «فیلم سریک یک مستند ورزشی است و از آن‌جایی که قهرمانان زحمت‌های زیادی برای ورزش و قهرمان‌پروری کشیده‌اند، تصمیم گرفتیم که این فضاها را در اختیار فیلم سریک قرار دهیم تا مردم هم با فیلم آشنا شوند و به عرصه‌های این‌چنینی دعوت شوند.»
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران معتقد است که حضور چهره ورزشی و آشنایی با زوایای زندگی او، حرکت نوینی است که باید هنرمندان و فیلمسازان دیگر هم برای نمایش بیشتر آن تشویق شوند: «امیدوارم مستندهای بیشتری در این‌باره ساخته شود و ما هم سعی می‌کنیم به این‌صورت با آن مشارکت کنیم.»

هزینه بلیبوردهای تبلیغاتی شهرداری

احتمالا حالا دیگر نامه سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران درباره هدیه تولد بهاره افشاری به سازمان زیباسازی شهر تهران رسیده است و از این به بعد مسئولان این سازمان باید درباره جانمایی بیلبوردهای نخستین فیلم بهاره افشاری تصمیم بگیرند. البته توصیه حسنی در نامه‌ این بوده است که «ترجیحا بهترین فضاهای تبلیغاتی» و «پر رفت‌وآمد» به این فیلم اختصاص داده شود تا خوب برای آن تبلیغ شود. توصیه این مسئول شهرداری البته کم‌خرج هم نیست. هزینه ماهانه اجاره تابلوهای تبلیغاتی از سوی شرکت‌های تبلیغاتی از ۲۵ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان است، اما عموما تابلوهای پرطرفدار حداقل ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، بنابراین محاسبه ۲۰ تابلو با همین قیمت تقریبا ۶ میلیارد تومان خواهد شد که البته از جیب شهرداری تهران و سهم ۳۰ درصدی تبلیغات فرهنگی خواهد رفت. «فعلا هیچ برآورد مالی از هزینه تابلوها ندارم چون این موارد اغلب بعد از جانمایی و مشخص شدن اندازه و محل دقیق آن قابل ارزیابی است. رویکرد جدید مدیریت شهری حمایت گسترده از موضوعات فرهنگی و ورزشی است و آمادگی داریم تا برای توسعه هنر و ورزش با هزینه‌های معقول و مناسبی از امکانات شهرداری خرج کنیم.»
شهرداری تا همین چند وقت قبل برای هر نمایش تئاتر ۱۰ بنر رایگان کنار گذاشته بود اما در ماه‌های گذشته همان را هم از تئاتری‌ها گرفتند و حالا ظاهرا برای هر فیلم و تئاتر بین ۸۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از آنها پول دریافت می‌کنند، آن هم در حالی که فیلم‌های مهم دیگری مثل رفتن، پاپ یا کوپال این روزها روی پرده سینمای هنر و تجربه است که کیفیت قابل قبولی دارند اما ظاهرا تا همین حالا از هیچ کدام حمایتی در این سطح نشده است. انگار این روزها شهرداری هم روی موج سلبریتی‌هاست.»
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي