نگران چین و چروک های پوستتان نباشید !

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 18 تیر

نگران چین و چروک های پوستتان نباشید !

نگران چین و چروک های پوستتان نباشید !, پورتال خبری فرهنگی گهر

با بالارفتن سن، چین و چروک ها در نواحی مختلف افزایش می یابند و در سطح پوست بیشتر نمایان می شوند. این اتفاق در دوران میانسالی و پیری طبیعی و عادی است و به هیچ وجه نباید نگران کننده باشد؛ اما کسانی که در دهه بیست زندگی شان با افزایش این چین و چروک ها روبرو می شوند، مسلماً نمی توانند نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند. شیوه زندگی، میزان استرس ها و نگرانی ها از دلایل اصلی بروز این چین و چروک ها هستند و علاوه بر این، اشعه های زیبانبار نور خورشید نیز به این مسأله دامن می زند. اما چگونه می توان این چین و چروکها را کاهش داد و یا از بروز آنها جلوگیری کرد؟

راه های طبیعی برای کاهش چین و چروک

آب زیادی بنوشید:

در طور روز آب زیادی بنوشید. با این کار سموم بدن دفع و پوست شما شاداب تر می شود. در ضمن آب انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و چین و چروک ها کاهش می یابد. گاهی اوقات مقداری پنبه را در آب نسبتاً سرد فرود برده و به زیر چشم خود به آرامی ضربه بزنید.

از آب خیار استفاده کنید:

آب خیار تأثیر زیادی در رفع چین و چروک های زیر چشم دارد و تیرگی زیر چشم را نیز کاهش می دهد. شما می توانید یک خیار را ورقه ورقه کرده و آن را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی سطح چشم های تان قرار دهید یا اینکه مقداری آب خیار تهیه کرده و پنبه را به آن آغشته کنید و به پوست یا زیر چشم ها به آرامی ضربه بزنید و نیم ساعت بعد صورت خود را بشویید.

درمان با تخم مرغ:

تخم مرغ همواره یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای درمان انواع مشکلات پوستی است. سفیده تخم مرغ را زیر چشم های خود بمالید و چند هفته پیاپی هر روز این کار را نجام دهید تا به نتایج شگفت انگیز آن دست یابید.

ماساژ:

ماساژ دادن یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک های سطح پوست است. با استفاده از یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده، پوست زیر و اطراف چشم های خود را ماساژ دهید (می توانید از کرم شیر نیز استفاده کنید)

مواردی که چین و چروک ها را افزایش می دهد

همان طور که گفته شد، نور خورشید یکی از عواملی است که باعث افزایش چین و چروک ها می شود. وقتی در روزهای آفتابی و روشن از خانه خارج می شوید، باید سعی کنید از اشعه های زیانبار خورشید دور بمانید.

اخم کردن و چپ چپ نگاه کردن نیز باعث می شود تا اطراف چشم بیشتر چروک شود. پوست های خشک که رطوبت بسیار کمی دارند نیز مستعد افزایش چین و چروک هستند.

کم آبی بدن باعث تیرگی اطراف چشم ها می شود. هر روز صبح با شکم خالی ۲-۳ لیوان آب بنوشید. شاید در ابتدا اینکار سخت باشد، اما کم کم عادت می کنید می توانید چند قطره آب لیمو نیز در آن بچکانید.

اگر به خاطر شغل تان هر روز با کامپیوتر زمان زیادی را می گذرانید، مرتب به چشمان خود استراحت داده و هرچند دقیقه یکبار کمی آنها را ماساژ دهید، چشم هارا ببندید و ریلکس کنید.

در ضمن می توانید برای استراحت بیشتر چشم ها مدتی کوتاه به یک نقطه بسیار دور خیره شوید. اینکار باعث آرامش ماهیچه ها و عضلات چشم می شود و از افزایش چین و چروک ها جلوگیری می کند.

از نوشیدن الکل خودداری کنید. علاوه بر الکل، مصرف زیاد کافئین و سیگار کشیدن نیز باعث افزایش چین و چروک های دور چشم و تیره شدن آن قسمت می شود.

آلودگی هوا نیز تأثیر زیادی در این زمینه دارد. می توانید از کرم های ضد پیری و ضد چروک چشم نیز استفاده کنید. این کرم ها حاوی رتین A و در واقع ویتامین A هستند و همانطور که می دانید ویتامین A میزان تولید کلاژن را افزایش می دهد و افزایش کلاژن از لایه بیرونی پوست محافظت کرده و آن را بازسازی می کند.

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است؛ پس هنگام خروج از خانه در طول روز استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید. هنگام پاک کردن و شستن صورت خود هرگز پوست اطراف چشم ها را نکشید. با پوست خود مهربان باشید.

سالم بخورید تا سالم بمانید

با سلاح ویتامین ها و مکمل ها با فرایند پیری مبارزه کنید. این ویتامین ها باعث افزایش سطح هورمون های کراتین و کاهش برخی مواد شیمیایی بدن می شوند و به این ترتیب فرد جوان تر به نظر می رسد.

البته استفاده از این ویتامین ها و مکمل ها معایبی هم دارد و آن اینکه اگر در حد تعادل از آنها استفاده نشود، ممکن است خطراتی به همراه داشته باشند. مثلاً مقدار اضافه ویتامین A در کبد و سلول های چربی بدن ذخیره و باعث افزایش سطح سموم بدن می شود. بنابراین هرگز از ویتامین A بیش از اندازه مورد نیاز بدن تان استفاده نکنید. ویتامین B و ویتامین C در صورت استفاده بیشتر از نیاز بدن و پوست در بدن ذخیره نشده و از طریق ادرار دفع می شود.

از آنجایی که بدن ما ویتامین های قابل حل در آب را در خود ذخیره نمی کند، بسیار خوب است که آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانیم. در برخی از رژیم های غذایی ویتامین ها و املاح به اندازه کافی وجود ندارد. مشکل اصلی وقتی رخ می دهد که از ویتامین غیرقابل حل در آب (محلول در چربی)، بیش از حد نیاز بدن استفاده شود. استفاده از مکمل ها و ویتامین های قابل حل در چربی با دوز بالا و به مدت طولانی به ارگان های مختلف بدن مثل کبد آسیب می رساند. بنابراین بهترین کار مراجعه به پزشک و مصرف متناسب آنهاست.

با افزایش سن، مقدار غذا کاهش می یابد. در ضمن، بدن قادر به هضم تمام غذاها نخواهد بود. یک سوم از افراد پیر نمی توانند ویتامین B مورد نیاز بدن خود را از طریق غذا تأمین کنند؛ در حالی که ویتامین B برای شکل گیری سلول های خونی و حفظ سلامت عصب ها لازم است.

راه های کاهش چین و چروک ها

انتخاب روغن ها:

استفاده از روغن های مختلف، یکی دیگر از روش های کاهش چین و چروک هاست. روغن بادام، روغن کرچک، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن ویتامین E، تاثیر زیادی در رفع چین و چروک های زیر چشم دارند. مقداری روغن را با انگشت خود به زیر چشم ها ضربه بزنید و شروع به ماساژ پوست خود کنید.

میوه بخورید:

یکی دیگر از مؤثرترین روش ها برای رهایی از چین و چروک های زیر چشم، خوردن میوه است. آناناس و آب سیب باعث کاهش چین و چروک می شوند. می توانید مقداری آناناس روی قسمت های مختلف پوست صورت خود قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. انگور نیز این خطوط را محو می کند. انگور سبز بدون دانه را از وسط نصف کرده و روی چین و چروک های زیر چشم بمالید.

در پیری و میانسالی جوان به نظر برسید

بدون آنکه هزینه زیادی را صرف جوان تر کردن پوست خود کنید، می توانید با برخی تغییرات ساده به این هدف برسید. برای جوان تر به نظر رسیدن باید تلاش کنید تا پوست جوان و شادابی داشته باشید. چین و چروک های اطراف چشم ها، پیشانی و دور لب تأثیر زیادی در پیرتر به نظر رسیدن شما دارند؛ پس:

– آب زیادی بنوشید.

– وضعیت خواب خود را بهبود ببخشید و خود را از این هدیه ارزشمند محروم نسازید. کم خوابی با افزایش فشار خون و بیماریهای قلبی همراه است.

– خوش بین باشید. بدبینی و افسردگی باعث کاهش طول عمر و پیری زودرس می شوند؛ افراد بدبین عمر کوتاه تری دارند. به زندگی با خوش بینی نگاه کنید.

– استرس دشمن درجه یک پوست است. هرچه بیشتر استرس داشته باشید، پوست تان پیرتر می شود. تا حد ممکن از استرس را از زندگی خود دور کنید.

– هرچند وقت یکبار سم زدایی کنید. آغاز فصل بهار بهترین زمان برای این کار است. در طور روز محیط، غذاها و هوا و مواد شیمیایی، سمی خطرناکی وارد بدن ما می کنند و بهترین راه برای در امان بودن از این مواد، سم زدایی و پاکسازی بدن از طریق نوشیدن آب زیاد، میوه ها و سبزیجات تازه است.

– در طول روز فعال باشید. فعالیت های فیزیکی روزانه خود را افزایش دهید تا سالم تر باشید. با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و به ذهن خود آرامش بیشتری بدهید. این کارها باعث می شود تا احساس جوانی کنید و این احساس به ظاهر شما نیز انتقال می یابد. رابطه ها و رفتارهای اجتماعی باعث شادی و خوشبختی بیشتر می شوند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي