نکات کمیاب دهگانه برای زیبایی

تاريخ : 22 دی

امروزه دستیابی به اطلاعات درمورد موضوعات مختلفی چون زیبایی، آرایش، پوست و مو در دنیای اینترنت، بسیار ساده و سریع است. ولی خیلی از آنها مرتبا تکرار می‌شوند، مخصوصا اگر هر روز درمورد این مباحث بخوانید. اینطور نیست؟
ما ۱۰ نکته‌ی کمیاب در مورد زیبایی برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا برایتان سودمند و مفید واقع شود.
این مقاله شامل نکاتی درمورد پوست و مو، آرایش و غیره است و جالب تر اینکه می‌توانید در منزل و بدون نیاز به محصولات زیبایی گرانقیمت، به آنها عمل کنید.

نکات کمیاب دهگانه برای زیبایی, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱. موهای تان را با ادکلن مورد علاقه تان معطر کنید

اگر دوست دارید موهای معطر و خوشبو داشته باشید اما نمی‌دانید عطرهای مخصوص مو را از کجا پیدا کنید، این راهکار ساده را امتحان کنید.

مقدار خیلی کمی از ادکلن مورد علاقتان را روی برس مویتان بپاشید، سپس گیسوان خود را از ریشه تا نوک مو شانه بزنید. بدین ترتیب موهایی معطر با رایحه ی ادکلن مورد پسندتان خواهید داشت! به همین راحتی.

۲. در فصل سرما، پوستتان را با روغن بچه مرطوب کنید

معروف است که در زمستان، پوست بدن خشک می شود. اگر از خشکی بیش از حد پوست بدنتان رنج می برید، چند قطره از روغن بچه را به لوسیون بدنی که روزانه استفاده می کنید بیفزایید.

این کار به مرطوب سازی پوست و محافظت از آن در برابر خشکی بسیار کمک می کند.

۳. با گریپ فروت، تیرگی و خشکی آرنج ها را برطرف کنید

اگر از تیرگی و خشکی پوست آرنج‌هایتان رنج می برید، اولا پس از استحمام، به کمک لایه برداری که معمولا استفاده می کنید، پوست آرنج‌هایتان را لایه برداری کرده، سپس یک عدد گریپ فروت را از وسط نصف کنید و آنها را به مدت ۱۵ دقیقه روی تیرگی آرنجها قرار دهید.

اسید این میوه، پوست خشک و خشن را نرم خواهد کرد و در نتیجه، کم کم تیرگی اش از بین خواهد رفت.

۴. در مناطق دارای اصطکاک پوستتان، از پودر بچه استفاده کنید

در هر ناحیه از بدنتان، که از اصطکاک پوست رنج می برید (مانند کشاله‌ی رانهایتان) پودر بچه بزنید تا خشک و تمیز باقی بماند.

۵. از حمام آب گرم به مدت طولانی پرهیز کنید

بله! این مورد برای شما دردناکترین نکته خواهد بود (و برای ما هم همینطور) ولی سعی کنید تا حد امکان مدت استحمامتان با آب گرم، کوتاه باشد یا فقط از آب سرد استفاده کنید چرا که رطوبت و چربی طبیعی که برای محافظت از پوستتان بسیار مهم است، از بین می‌رود.

۶. میزان رطوبت و خشکی پوست تان را بسنجید

ناخن هایتان را به آرامی روی پوستتان بکشید. اگر خط سفید رنگی روی پوستتان به جا ماند، این نشانه‌ی خشکی پوست بوده و نیاز آن به لایه برداری و از بین بردن سلولهای مرده را مشخص می‌کند.

پس از لایه برداری، بایستی با استفاده از کرمهای مرطوب کننده‌ی بدن، پوستتان را مرطوب کنید. کرم مرطوب کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی کره‌ی درخت روغن قلم باشد، چرا که دارای خواص مرطوب کنندگی بسیار موثری است.

۷. اضافه‌ی کرم پودر را با دستمال کاغذی بگیرید

اگر مقدار زیادی از کرم پودر را بیش از حد مورد نیاز به پوستتان زدید، به سادگی، یک دستمال کاغذی روی صورتتان بگذارید و در مناطقی که می خواهید از غلظت کرم پودر بکاهید، آرام فشارش دهید.

۸. کرم های برنزه کننده را با بکینگ پودر از بین ببرید

اگر می خواهید سبزگی و تیرگی حاصل از کرمهای برنزه کننده را برطرف کنید، کمی بکینگ پودر روی لیف حمام بپاشید و بدنتان را با آن بمالید!

۹. با دارچین، لب های پر تری داشته باشید

دارچین، عنصری فعال در بسیاری از براق کننده‌های لبی که لب ها را کمی حجیم تر می‌کنند است. مقدار کمی دارچین به برق لبتان اضافه کنید؛ و یا به لب های تان روغن دارچین بمالید.

روغن دارچین را می توانید از سوپرمارکت‌ها و فروشگاههای بزرگ تهیه کنید. ارزانقیمت و در عین حال اثربخش است.

۱۰. رژ لب مخصوص خودتان درست کنید

چند تکه از چند عدد رژ لب با رنگ های مختلف بکنید و داخل مایکرویو قرار دهید. سپس مخلوط را در یک شیشه‌ی کوچک یا یک رژ لب خالی بریزید و به عنوان یک مرطوب کننده‌ی لب از آن استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي