نکات کاربردی برای انتخاب مدل مو مردانه

تاريخ : 4 تیر

در ادامه نکات کاربردی برای انتخاب مدل مو مردانه می خوانید

نکات کاربردی برای انتخاب مدل مو مردانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

احتمالا در طول زندگی‌تان مدل‌موهای مختلفی را امتحان کرده‌اید و همیشه این سوال را از خودتان پرسیده‌اید که واقعاً بهترین مدل مویی که مناسب شما و صورتتان باشد چیست؟ امروز می‌خواهید به این موضوع بپردازیم.

یک مدل موی خوب و مناسب، ظاهر شما را از این رو به آن رو خواهد کرد. مدل موی شما نشان دهنده استایل است، ظاهرتان را جمع‌وجور کرده و لباس‌هایتان را هم شیک‌تر جلوه خواهد داد. ولی با این همه مدل مو، بافت‌های متفاوت مو و استایل‌هایی که سال به سال روی کار می‌آید، چطور باید مدل موی مناسب خودتان را پیدا کنید؟

از دو سال پیش تاکنون، مدل‌موی مردانه به چند مدل خاص محدود شده است: از موی بلند تا مدل‌های کوتاه، دم‌خرگوشی‌ها، پمپادور (pompadour)، باز کات (buzz cut)، و آندرکات (undercut) که یکی از مدل‌هایی است که تقریباً به همه آقایون می‌آید.

چطور مدل موی مناسب خودتان را انتخاب کنید؟ این مهمترین سوال برای هر مردی است. دو کلمه: تضاد و تعادل.

وقتی می‌خواهید بهترین مدل مو را برای خودتان انتخاب کنید، خیلی مهم است که اول این دو مورد را درمورد موهایتان بدانید:
۱) فرم صورتتان، ۲) بافت موهایتان

یادتان باشد همیشه انتخاب مدل مویی که به شما می‌آید خیلی بهتر از این است که مدل مویی که مد شده است را بزنید ولی به شما نیاید.

فرم صورت بیضی: این فرم صورت ایدآل‌ترین فرم صورت به شمار می‌رود ولی شاید درمورد مردها فرم صورت زاویه‌دار مردانه‌تر به نظر برسد.

فرم صورت بیضی با مدل موی کلاسیک بهتر به نظر می‌رسد: مدل مویی که در کناره‌ها کوتاه‌تر بوده و وسط آن کمی بلندتر است، یا با فرق به کنار یا بدون آن. مهم این است که این مدل مو را روی پیشانی‌تان نریخته و آن را به پشت بدهید تا صورتتان گرد به نظر نرسد. ایجاد چند زاویه روی موها یا حجم‌دادن به آن در وسط سر باعث می‌شود صورتتان تیزتر به نظر برسد. حتی می‌توان گفت دم خرگوشی هم به مردهایی که صورت‌های بیضی دارند می‌آید، موهای بلند هم همینطور. و همچنین انواعی از مدل آندرکات.

فرم صورت گرد: در این فرم صورت باید سعی کنید مدل مویی را انتخاب کنید که به صورتتان ارتفاع و زاویه بیشتری بدهد. به همین دلیل بهتر است کناره‌های موهایتان را واقعاً کوتاه کرده، وسط موهایتان را بلندتر نگه دارید تا به صورتتان ارتفاع دهید. مدل موی V کات برای شما فوق‌العاده خواهد بود.

فرق راست و چپ هم باعث زاویه‌دارتر دیده شدن صورتتان می‌شود. مردهایی که صورت‌هایی گرد دارند هم می‌توانند موهایشان را بلند کنند ولی باید آن را یک طرف جمع کنند و آن را کوتاه‌بلند کات کنند تا گردی صورتشان کمتر دیده شود.

به هیچ عنوان مدل موی باز کات و چتری را برای خودتان انتخاب نکنید.

فرم صورتی مربعی: یکی از بهترین فرم‌های صورت است. این افراد می‌توانند تقریباً هر مدل مویی را برای خودشان انتخاب کنند، حتی مدل‌های کلاسیک‌تری مثل مدل موی کاری گرانت یا مدل موی بلند.

بهترین مدل موها برای این فرم صورت، مدل موی کلاسیک آندرکات، مدل موی رو به عقب که برای همه مناسبت‌ها مناسب است (از محل گار گرفته تا میهمانی)، مدل موی درهم‌برهم (که برای موهای فر بسیار مناسب است)، و مدل موی بازکات. اگر فرم صورت شما مربعی است و می‌خواهید مدل مویی به جز اینها را امتحان کنید اصلاً تردید نکنید. چتری و فرق‌های به چپ و راست بیشتر هم برای شما فوق‌العاده است.

فرم صورت مثلثی: این فرم صورت با مدل مویی که کناره‌های آن کوتاه‌تر بوده و وسط سر حجم بیشتری دارد عالی به نظر می‌رسد. حتی مدل موی بازکات هم برای این فرم صورت عالی است. چتری هم خوب است، فرق‌های چپ و راست هم همینطور.

مسئله اینجاست که فقط با شناخت فرم صورتتان نمی‌توانید مدل موی مناسب برای خودتان را پیدا کنید. باید بافت موهایتان را هم بشناسید.

موهای حالت‌دار: این بافت مو  با بیشتر مدل‌های مو متناسب است چون هم حجم دارد و هم حرکت. و اگر دوست دارید موهایتان را بلند کنید، باز هم فوق‌العاده خواهد بود.

موهای صاف: به هیچ عنوان موهایتان را کف سر به سمت عقب ندهید، مگراینکه ساعت‌ها روی آن کار کرده و آرایشش داده باشید. برای اینکه درست کردن موهایتان راحت‌تر شود حتماً از نرم‌کننده استفاده کنید.

موهای نازک و لخت: این بافت مو با مدل موی کوتاه کلاسیک، تقریباً شبیه به آندرکات عالی خواهد بود.

موهای فر: این بافت مو با مدل‌هایی از آندرکات فوق‌العاده خواهد بود. می‌توانید آن را شبیه به مدل آدریان گرنیر (Adrien Grenier) یا لنی کراویتز (Lenny Kravutz) درست کنید یا مثل جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake)، دنزل واشنگتن (Denzel Washington) یا حتی جیمز فرانکو (James Franco) کلاسیک درست کنید.

نکته مهم دیگر این است که وقتی می‌خواهید به آرایشگاه بروید، همیشه یک عکس از مدل موی موردعلاقه‌تان همراهتان باشد و با آرایشگرتان درمورد آن مشورت کنید.

البته ممکن است آرایشگرتان نتواند دقیقاً همان مدل را روی سر شما پیاده کند ولی آن را طبق صورت و ساختار موهایتان تطبیق خواهد داد.

آنها که خط رویش موهایشان هفتی است، می‌توانند با بلندتر نگه داشتن موهای روی سر و شلخته درست کردن آن طوری نشان دهند که انگار حجم موهایشان بیشتر است. مدل موی جود لا (Jude Law) را به خاطر دارید؟ حتی می‌توانید شجاع‌تر بوده و موهایتان را به عقب شانه کنید. اگر از این هم شجاع‌تر هستید، مدل موی جیسون استاتام (Jason Statham) را امتحان کنید که بسیار جذاب است.

تاثیری که مدل مو روی صورت و ظاهر آقایان دارد انکارناپذیر است. مدل موی شما تا حد زیادی نشاندهنده استایل و اعتمادبه‌نفس شماست. همیشه مدل مو است که استایل شما را مشخص می‌کند. یک پسری که تی‌شرت و شلوار جین پوشیده یک پسر عادی است. ولی اگر مدل مویی فوق‌العاده داشته باشد، ده‌ها بار در بدترین لباس‌ها جذاب‌تر دیده خواهد شد.

نکته آخر اینکه، با همه این حرف‌ها چیزی که خودتان دوست دارید اهمیت بیشتری دارد نه چیزی که مناسب شماست. شخصیت و استایل کلی شما چیزی است که هیچ آرایشگری نمی‌تواند به شما بدهد. موها خیلی سریع دوباره رشد می‌کنند پس اگر مدلی را امتحان کردید که دوست نداشتید، به هیچ وجه خودتان را ناراحت نکنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي