نکات مهم رنگ زدن مو در منزل

تاريخ : 13 اسفند

نکات مهم رنگ زدن مو در منزل

 

نکات مهم رنگ زدن مو در منزل, پورتال خبری فرهنگی گهر

چرا می خواهیم موهای خود را رنگ کنیم؟ چرا باید موهای خود را رنگ کنیم؟ اینها سوالاتی است که به ذهن همه خطور می کند؛ اما چگونه باید پاسخ صحیحی به آنها داد؟

چرا بایدموهای خود را رنگ کنید؟ آیا جذاب و سرحال به نظر نمی آیید؟ یا اینکه از سفیدی بیش از حد موهای تان خسته شده اید؟ در هر حال کمی صبر و تأمل کنید، قدری بیندیشید و نیازتان را بشناسید. نمی خواهم شما را از رنگ زدن موهایتان منصرف کنم، بلکه می خواهم بگویم همیشه تغییر رنگ موها چاره اصلی نیست. شما می توانید با یک کوپ مناسب سن و سال و شخصیت اجتماعی تان به نیاز مطلوب برسید. به هر حال رنگ زدن موهایتان در منزل شرایط خاص و آگاهی های خودش را می طلبد.

معمولا رنگ کردن موها به دو علت است:

۱) سفید شدن مو

۲) چهره ای جدید و شاداب داشتن

موقع رنگ آمیزی در منزل، کنترل زمان بسیار اهمیت دارد. بنابراین بهتر است قبل از رنگ، وسایل لازم را آماده کرده و در موقع رنگ آمیزی به دنبال شانه تان نگردید. استفاده از وسایل مربوطه هم حتما لازم است و هم به شما در کیفیت رنگ تان کمک می کند.

رنگ تان را در ظرف غیرفلزی تهیه کنید. شانه و برس رنگ را آماده کرده و حتما از دستکش، ماسک صورت و پیش بند پلاستیکی استفاده کنید. قبل از رنگ آمیزی چه در رنگ های روشن و چه تیره، حتما دور تا دور موی سر خود را خوب چرب کنید تا از سوزش و رنگی شدن پوست تان جلوگیری شود.

خوشبختانه در کشور عزیزمان رنگ های معتبری موجود است و احتیاجی به تهیه رنگ موهای خارجی نیست.

آشنایی شما با شماره رنگ و اکسیدان ها

.

در هر کاتالوگ رنگ از ۱ تا ۱۲ شماره رنگ دیده می شود.

روشن: ۱۲-۱۱-۱۰-۹-۸

متوسط: ۷-۶

تیره: ۵-۴-۳-۲-۱

با به خاطر سپردن این روش شما می توانید بفهمید رنگ شما تیره یا روشن است. هر چه شماره رنگ به عدد ۱۰ نزدیکتر باشد رنگ روشن تر است. (یعنی شماره های ۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۲)

البته شماره رنگ ۶ و ۷ حد متوسط این فرمول است که بسیار رنگ مناسب و کاربردی است.

شناخت اکسیدان ها (ماده فعال کننده رنگ مو)

.

اکسیدان ۱ یا ضعیف برای استفاده رنگ های تیره ۵-۴-۳-۲-۱

اکسیدان ۲ یا متوسط برای استفاده رنگ های متوسط و روشن ۹-۸-۷-۶

اکسیدان ۳ یا قوی برای استفاده رنگ های فوق روشن ۱۲-۱۱-۱۰

چطور به اندازه رنگ آماده کنیم؟
.

بین افراد جا افتاده که اکسیدان را آنقدر بریز تا شکل ماست شود، بله درست است اما در چه صورت؟ شما باید از میزان رنگ لازم آگاه باشید؛ معمولا اندازه اکسیدان برای ترکیب با رنگ، ۱ به ۲ است؛ یعنی ۱ واحدرنگ ۲ واحد اکسیدان.

ابتدا رنگ لازم را در ظرف غیرفلزی ریخته و با قلم رنگ روان و نرم کنید، بعد اکسیدان را کم کم به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. برای رنگ زدن به قسمت ریشه فقط ۳/۱ تیوپ کافی است، از اسراف رنگ بپرهیزید.

* اگر رنگ را روی موی طبیعی می گذارید تا ۲ سانت به ریشه مانده رنگ بزنید و بعد از ۲۵ الی ۲۰ دقیقه مابقی رنگ را به ریشه ها اضافه کنید.

* رنگ را همیشه از قسمت پشت سر شروع کنید، زیرا حرارت در پشت سر کمتر است و زمان بیشتری برای پذیرش لازم دارد و برعکس حرارت در قسمت جلوی سر بیشتر است و زود رنگ باز می شود. با رعایت این اصول شما یک رنگ یکدست خواهید داشت.

* برای موهای سفید از قسمت جلوی سر شروع کنید چون خانم ها معمولا از قسمت جلوی سر بیشتر سفیدی دارند و زمان بیشتری به اندازه ۴۵ دقیقه را به خود اختصاص می دهند.

* برای موهای سفید، یک درجه رنگ خود را تیره تر از رنگ انتخابی تهیه کنید، زیرا زمینه موهای شما بی رنگ است. با این روش می توانید رنگی با دوام تر داشته باشید.

* حتما برای رنگ آمیزی موها را به تقسیم بندی چهارتایی آماده کنید تا بهتر بتوانید به سهولت و سرعت کار را پیش ببرید. مدت زمان زنگ آمیزی بسیار مهم است.

* بعد از ۲۰ دقیقه موها را چک کنید، شانه زده و با تمام شدن زمان لازم، مو آماده برای شستشو است. روی چشم ها را با یک حوله بپوشانید. با آب ولرم به آرامی موها را شسته فقط یک بار شامپو را به اندازه لازم به موها آغشته کنید. از ناخن زدن به کف سر بپرهیزید. به آرامی موها را ماساژ داده و آبکشی کنید.

* بعد از عمل آبکشی، حتما مقداری نرم کننده مو به ساقه موها زده ماساژ دهید.

* برای حفظ رنگ موی خود تا ۳ روز از شامپو کردن موها بپرهیزید؛ زیرا مو به اندازه کافی تمیز است تا رنگ مو ثابت شود.

* حتما برای ویتامینه کردن موهای خود از یک کرم ویتامینه مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي