نکات ساده مراقبت از چشم

نکات ساده مراقبت از چشم

نکات ساده مراقبت از چشم

بارزترین راه نگهداری از سلامت چشمها چکاپه. اما بسیاری موفق به دیدار یه متخصص چشم برای چکاپ نمیشن. چکاپ منظم (حداقل یکبار درسال) میتونه بهتون کمک کنه که سلامت چشماتون در طولانی مدت در بهترین شرایط نگهداری بشه، بخصوص اگه سنتون زیاد باشه.

 

حفظ هوای خوب

آلودگی های بیرون، خارج از کنترل ماست، اما میتونیم یه فضای پاک در خونمون ایجاد کرده و از ورود گرد و خاک و آلودگی های دیگه جلوگیری کنیم تا این محرک ها به چشمامون وارد نشن. کسانی که حیوانات خونگی دارن باید مراقب ریزش موی حیوونشون باشن، چون ممکنه باعث سوزش در چشماشون بشه.

 

بیش از حد به صفحه کامپیوتر نگاه نکنین

ذل زدن بیش از حد به صفحه نمایش کامپیوتر میتونه خطرناک باشه و همه ما اونو میدونیم. اما تعداد کمی ورزش ۲۰-۲۰ رو دنبال میکنن و دربارش چیزی میدونن. بعد از هر ۲۰ دقیقه نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر، نگاهتون رو به سمت یه شی که باهاتون ۶ متر فاصله داره منحرف کرده و برای ۲۰ ثانیه بهش نگاه کنین. این کار باعث استراحت چشم و کاهش استرس میشه.

 

غذاهای سالم از کل بدنتون مراقبت میکنن. مواد غذایی مثل ماهی، اسفناج، پیاز قرمز، و دیگر مواد غذایی که سرشار از ویتامین C هستن برای چشماتون خوبن. پرهیز از تنقلات چرب هم تفاوت محسوسی ایجاد میکنه.

 

نوین زی

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه