نکاتی در مورد راه رفتن با کفش پاشنه بلند

تاريخ : 30 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد   نکاتی در مورد راه رفتن با کفش پاشنه بلند صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

نکاتی در مورد راه رفتن با کفش پاشنه بلند, پورتال خبری فرهنگی گهر

یادگیری راه رفتن با کفش های پاشنه بلند ممکنه برای بسیاری از خانم ها معضل محسوب بشه، چونکه با پا درد، لغزیدن های غیرمنتظره و حتی شکستن پاشنه کفش همراهه. و زمانی که دارید برای اولین بار یاد میگیرید، مثل بچه زرافه ایی که اولین قدم هاش رو برمیداره، راه می رید.

این ها برای شما دلایل کافی می تونه باشه که از پوشیدن کفش های پاشنه بلند منصرف بشید و ترجیح بدید کفش های راحت تر و ایمن تر با پاشنه های تخت رو انتخاب کنید. اما نیازی نیست بترسید! کمک تو راهه. در اینجا نکاتی رو می گم که می تونید با این کفش ها راحتتر کنار بیاید.

روی پاشنه راه برید

مطمئنا این و قبلا شنیدید ولی مثل هر موضوع باارزش دیگه ایی ارزش دوباره گفتن و داره. هیچ موقع با کفش های پاشنه بلند تمام سطح کف پاتون رو در یه زمان روی زمین نذارید (درست مثل زمانی که کفش های اسپرت پاتونه). براساس گفته متخصصین، سعی کنید موقع راه رفتن با کفش های پاشنه بلند اول روی پاشنه کفش فرود بیاید بعد روی پنجه هاتون. در اینصورت فشار کمتری به پنجه پا وارد می شه.

انجام حرکات کششی قبل از پوشیدن کفش

براساس گزارش موسسه سلامت ستون فقرات، کفش های پاشنه بلند می تونه باعث گرفتگی و ورم ماهیچه های ساق پا بشه. یکی از راه های کاهش گرفتگی عضلات و دردهای متعاقب اون می تونه انجام حرکات کششی قبلا از پوشیدن کفش باشه. انجام یک دقیقه حرکات کششی می تونه ساعت ها از شما در مقابل درد عضلات پا محافطت کنه.

قبل از اینکه بتونید راه برید، باید بتونید بایستید

صاف بایستید. تنها ماهیچه پا در اثر پوشیدن کفش های پاشنه بلند، فشار زیادی رو متحمل نمی شه بلکه کمردرد هم از عوارض اونه بخاطر اینکه کفش های پاشنه بلند باعث میشه کمر نتونه در وضعیت مناسب قرار بگیره. کلید مقابله با اون اینه که سرتون رو بالا نگه دارید و شونه ها رو به عقب بکشید و پایین نگه دارید. این حالت مناسب کمره که باعث میشه ستون فقرات در حالت تعادل قرار بگیره. بدون داشتن کمر درد!

نرمش کنید

یکی دیگه از مولفه های مهی که به حفظ پوستچر مناسب کمک میکنه اینه که کل اعضا بدنتون رودرگیر(نرمش بدید) کنید. این نه تنها باعث میشه ستون فقراتتون در حالت تعادل قرار بگیره بلکه کمک می کنه هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند تعادل داشته باشید. این می تونه دلیل خوبی باشه که در پایان روز نرمش های پیلاتیز (مجموعه ای از تمرینات که برای بهبود قدرت بدنی، انعطاف پذیری، پوستچر مناسب و بالا بردن آگاهی ذهنی طراحی شده) رو انجام بدید.

جنس مناسب رو انتخاب کنید

درسته شما بیشتر مایلید کفش های پاشنه بلند با پاشنه ضخیم بپوشید اما اغلب اونها از چوب و پلاستیک ساخته شده که بیش از حد سفت و سخت هستند. کفش هایی با کف و پاشنه چرمی و لاستیکی خیلی بهتراند و اگر هم مناسب و با پاشنه ضخیم باشند که چه بهتر. در پایان روز مطمئنا تفاوت ها رو می فهمید.

آهسته و کوتاه قدم بردارید

پیاده روی دومین فعالیت طبیعیه که تصمیم گیری آگاهانه برای انجام متفاوت اون می تونه سخت باشه. به همین دلیل مهمه که لحظه ای روی آهسته تر و کوتاه تر قدم برداشتن، تمرکز کنید. شما نمی تونید انتظار داشته باشید با کفش های پاشنه بلند مثل کفش های تخت سریع راه برید.

مناسب ترین سایز رو انتخاب کنید

آیا بزرگترین مشکل تون هنگام راه رفتن با کفش های پاشنه بلند این نیست که سایز مناسبی رو انتخاب نکردید؟ هنگام خرید به سه چیز توجه کنید: سایز کفش باید متناسب با بزرگترین پاتون باشه، طول کفش باید متناسب با بلندترین انگشت تون باشه، پهن ترین قسمت پا باید در پهن ترین قسمت کفش قرار بگیره.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي