نکاتی برای یک زندگی زناشویی طولانی و با کیفیت

نکاتی برای یک زندگی زناشویی طولانی و با کیفیت

نکاتی برای یک زندگی زناشویی طولانی و با کیفیت, پورتال خبری فرهنگی گهر

نکاتی برای یک زندگی زناشویی طولانی و با کیفیت

برای اینکه زندگی طولانی و باکیفیتی کنار همسرتان داشته باشید، باید چند نکته را مدنظر قرار بدهید و یاد بگیرید:

۱ – انعطاف‌پذیری مناسب زوج در رابطه
یکی از شاخصه‌های هوش اجتماعی است که تطابق فرد با زندگی اجتماعی را بیشتر می‌کند و انعطاف‌ناپذیری باعث کوتاه شدن عمر زندگی مشترک می‌شود.

۲ – صداقت که باید دوطرفه باشد
یعنی هر یک از طرفین باید زمینه صداقت را فراهم کند و بعد انتظار رفتار صادقانه از طرف مقابل داشته باشد. صداقت و رفتار صادقانه یک «باید» است اما بی‌صداقتی معمولا ناشی از ترس و گاهی برای حفظ منافع است و در بحث ما، نداشتن صداقت ناشی از ترس است که دردسرساز می‌شود. خیلی از زوج‌ها یکدیگر را محدود یا تهدید می‌کنند و وقتی همسرشان آن رفتار را دور از چشمشان انجام داد، او را به نداشتن صداقت متهم می‌کنند.

۳ – جراتمند بودن زوج
مساله بعدی است که بسیار برای زوج‌ها ضرورت دارد؛ آنها باید یاد بگیرند احساسشان را به نحوی سالم مطرح، دیدگاهشان را بیان و نظر مخالف یا موافقشان را به شیوه‌ای صحیح اعلام کنند.
معمولا زوج‌ها قبل از ازدواج برای جلب رضایت طرف مقابل، هر کاری انجام می‌دهند اما به محض ازدواج، همه آنها را کنار می‌گذارند!

زندگی مشترک در ابتدا، با تمام سختی‌هایی که برای انتخاب همسر دارد، بسیار آسان است اما اگر از یک زندگی مراقبت نشود، قطعا آسیب خواهد دید. این مراقبت باید به صورت دوطرفه باشد؛ هر دو طرف باید مراقب رفتار خودشان و احساس طرف مقابل باشند و بدانند هر دو مسئول حفاظت از زندگی مشترکشان هستند.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي