نکاتی برای لاغر شدن / رازهای موفقیت افرادی که لاغر شدند

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 9 تیر

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : نکاتی برای لاغر شدن / رازهای موفقیت افرادی که لاغر شدند

از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

نکاتی برای لاغر شدن / رازهای موفقیت افرادی که لاغر شدند, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

همه می دانند که لاغر شدن کار  مشکلی است و به همین راحتی نمی توان لاغر شد .  ولی مهم این است که دست از سعس و کوشش خود برای رسیدن به هدف برندارید و نا امید نشوید. برای اینکه لاغر شدن ماندگاری داشته باشد باید تغییرات  اساسی  در زندگی به وجود بیاوریم. غذایی که می خوریم  ،‌  اندازه غذا،‌ فعالیت  ورزشی،‌ عادات خواب، عادات روزمره و خلاصه  بسیاری  از جنبه های زندگی دستخوش تغییر می شوند.

اما مهمترین تغییرات ابتدا در فکر ما باید شکل بگیرند. اگر ذهنیت خودمون رو تغییر ندهیم، نمی توانیم بدن خودمون رو دگرگون کنیم (مخصوصاً برای یک دگرگونی ماندگار و همیشگی). وقتی که با افراد موفق در کاهش وزن و افرادی که توانسته اند وزن دلخواه خودشون رو حفظ کرده و از افزایش مجدد اون جلوگیری کنند، صحبت می کنیم، اولین نکته ای که به چشم می آید، تفاوت طرز فکر این افراد در زمان حال و زمانی که هنوز رژیم کاهش وزن رو شروع نکرده بودند، می باشد. در اینجا چند نمونه از افکاری رو که در تمام این افراد موفق دیده می شود، با شما در میون می گذاریم.

۱ –  من به خودم اطمینان و اعتقاد دارم

سرنوشت من از بسیاری جهات در دست خود من است. من به خوبی می دانم که به دنبال چه چیز می گردم و می توانم به طور واضح اون رو در ذهن خودم مجسم کنم. من می خواهم سالم و فعال باشم و قویاً معتقدم که اگر واقعاً بخواهم، می توانم به این هدف برسم. غذایی که می خورم و فعالیتی که می کنم در دستان خود من است و من تصمیم می گیرم که چگونه اونها رو به پیش ببرم. دیگران در این زمینه برای من تصمیم نمی گیرند و عوامل خارجی در اون نقشی ندارند. پس هر اونچه که بدن من رو می سازد،‌ در کنترل خود من است. من آدم ضعیفی نیستم و می توانم این رو به خودم ثابت کنم.

۲ –  من برای کاهش وزن خودم برنامه ریزی دارم

قبل از اینکه اقدامی انجام بدهم درباره احتمالات اون فکر می کنم. مثلاً از قبل می دانم که برای ناهار و شام روز بعد چه تصمیمی دارم یا چه ورزشی رو انجام خواهم داد. اگر قرار باشد که روز بعد به باشگاه بروم، از قبل تمام وسایل رو داخل کیف ورزشی خودم گذاشته و همه چیز رو آماده می کنم. وقتی که می دانم روز کاری سختی رو در پیش رو خواهم داشت، غذای سالمی رو آماده و با خودم به محل کار می برم تا از ناخنک زدن به غذاهای ناسالم و چاق کننده، دوری کنم.

قبل از اینکه به رستوران بروم، فهرست غذای اون رستوران رو به صورت آنلاین بررسی می کنم تا از قبل بدانم که چه غذاهایی سرو می شود و چه انتخابی خواهم داشت. در ابتدای هر هفته برنامه ریزی کل هفته رو انجام می دهم. از خرید از سوپرمارکت گرفته تا برنامه ورزشی، همه اینها از قبل در ذهن من نقش بسته اند و می دانم که قدم های بعدی چه خواهند بود. البته همیشه یک برنامه جایگزین هم دارم که اگر بنا به هر دلیلی از برنامه اصلی دور شدم، بتوانم برنامه جایگزین رو دنبال کنم.

۳ –  من انضباط شخصی دارم

گاهی اوقات حوصله ورزش کردن یا آماده کردن غذا رو ندارم. اما تصویر ذهنی رو که از اندام مورد علاقه خودم دارم جلوی چشم آورده و تنبلی و بی حوصلگی رو کنار می گذارم. احساسی که در آینده از همت و کار امروزم خواهم داشت خیلی والاتر و دلچسب تر از احساس تنبلی و بی حوصلگی آنی و زودگذر این لحظه من است.

۴ –  اهداف و برنامه های خودم برای کاهش وزن رو با دیگران به اشتراک می گذارم

دوستان و خانواده من می دانند که کاهش وزن و رسیدن به وزن مورد نظرم، چقدر برای من مهم است. هر وقت  که لازم باشد از اونها عذرخواهی می کنم و غذایی که خودم تهیه کرده ام رو می خورم یا از اونها درخواست می کنم که به رستوران دیگری که غذاهای سالم تری سرو می کند، برویم. همچنین، از اونها می خواهم که پشتیبان من باشند و در این مسیر، به طرق مختلف از من حمایت کنند.

۵ –  نمی گذارم که شکست ها، من رو دلسرد و متوقف کنند

اگر به هر دلیلی،‌ شکست بخورم، خودم رو مجدداً بالا می کشم و به راهکارهایی که به خروج از بحران کمک می کنند، فکر می کنم. زندگی همیشه پستی و بلندی دارد و نباید اجازه بدهم که این پستی ها و بلندی ها من رو از عادت های سالمی که در پیش گرفته ام، باز دارند. من می دانم که غرق شدن در غذا و تماشای تلویزیون، راه حل مشکلات من نیست.

۶ –  من دلسوز خودم هستم

من یک انسان هستم. به هر حال این طبیعی است که گاهی شکست بخورم. اگر هفت بار بیفتم، هشت بار بلند می شوم. اگر چند کیلو اضافه وزن پیدا کنم به معنی پایان همه تلاش های من نیست. عدد ترازو نشانه وجود واقعی من نیست و من رو به یک انسان خوب یا بد تبدیل نمی کند. فقط به من می گوید که آیا از مسیر منحرف شده ام یا نه. اگر منحرف شده باشم، خوب دوباره به مسیر بر می گردم. آسمان به زمین نیامده است.

حفظ وزن مطلوب به با فکر بودن و خردمندی ما نیاز دارد. برای موفقیت باید مثل یک فرد با تناسب اندام فکر کنید. افرادی که تناسب اندام دارند، به راحتی و بدون زحمت به این اندام نرسیده اند. وقتی که هم که به موفقیت می رسند،‌ به تلاش و توجه به ورزش و تغذیه خود پایان نمی دهند. وقتی که در آینه نگاه می کنید، خودتون رو یک فرد متناسب ببینید (نه یک فرد با اضافه وزن) و دقیقاً همون طور عمل کنید که یک فرد با تناسب اندام عمل می کند. خود قدیمی رو کنار بگذارید و به خود جدیدتون فکر کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي