نکاتی برای شیک پوشی آقایان کوتاه قد

تاريخ : 6 تیر

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : نکاتی برای شیک پوشی آقایان کوتاه قد
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

نکاتی برای شیک پوشی آقایان کوتاه قد, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

اگر از اندازه‌ی قد خود کمی ناراضی هستید و دوست دارید در مهمانی‌ها، جمع‌های دوستانه، محل کار و یا هر جای دیگری چند سانتیمتر بلندتر به نظر برسید، راهکارهایی برای شما وجود دارد. راهکارهایی که با تغییرات اندکی در ظاهر و پوشش، شما را به ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر می‌کند.

افرادقد کوتاه، اندازه و سایز مشخصی ندارد؛ ممکن است شما با ۱۸۰ سانتیمتر قد خود را کوتاه بدانید و یا با ۱۵۰ سانتیمتر بلندی، از ظاهر خود کاملاً راضی باشید. در هر حال جدا از معیارهای اجتماعی و یا متوسط قد در جامعه آنچه که در تعیین کوتاهی و بلندی قد مهم است؛ سلیقه‌ی شخصی خود شماست.

اما اگر از اندازه‌ی قد خود کمی ناراضی هستید و دوست دارید در مهمانی‌ها، جمع‌های دوستانه، محل کار و یا هر جای دیگری چند سانتیمتر بلندتر به نظر برسید، راهکارهایی برای شما وجود دارد. راهکارهایی که با تغییرات اندکی در ظاهر و پوشش، شما را به ایده‌آل‌تان نزدیک‌تر می‌کند.

از طیف رنگ‌های نزدیک به هم استفاده کنید

نگه داشتن ترکیب رنگ پیراهن و شلوار و یا پیراهن با کت و شلوار در رنگ‌های هم‌خانواده می‌تواند توهم قد بلندتر ایجاد کند. تا جایی که امکان دارد پوشیدن پیراهن با لباس‌هایی با رنگ متضاد را کنار بگذارید. پوشیدن پیراهن با رنگ‌های تیره نیز این تصور را برای دیگران ایجاد خواهد کرد هرچند که ممکن است افراد لاغر را لاغرتر نشان دهد.

البته می‌توانید پیراهن‌های رسمی و غیر رسمی خود را با لباس‌هایی که از یک طیف رنگ نیستند نیز انتخاب کنید اما سعی کنید سایه‌هایی نزدیک به هم داشته باشند.

وقتی که دو رنگ متفاوت به تن می‌کنید و یا رنگ‌های مختلف از یک طیف را می‌پوشید سعی کنید شلوار شما از پیراهن‌تان تیره‌تر باشد. اصولا پوشیدن کفش تیره و شلوار تیره‌تر از پیراهن، طول را بهتر نشان می‌دهد تا برعکس این ترکیب و یا ادغام این دو.

الگوهای عمودی را انتخاب کنید

الگوهای عمودی تمام افراد را بلندتر نشان می‌دهند هرچند که اثر لاغرتر نشان دادن را نیز ناگزیر به صورت توأمان به همراه دارند. در الگوهای افقی چشم به صورت ناخودآگاه به دو طرف بدن متمایل می‌شود و این می‌تواند قد شما را حتی کوتاه‌تر از چیزی که هست بنمایاند.

برای انتخاب این الگوها، خطوط عمودی پیوسته که یکی از رنگ‌های آنها سفید باشد، انتخاب مناسبی است؛ البته با در نظر گرفتن این نکته که خطوط باریک‌تر می‌تواند اثربخش‌تر باشد.

افزون بر رنگ، پارچه‌هایی که بافت عمودی نیز دارند می‌توانند همین تصور را ایجاد کنند، به این مجموعه، پیراهن‌هایی که نقش و نگارهای آنها به سمت بالا کوچکتر و محوتر می‌شود را نیز اضافه کنید.

پیراهن های تقریباً فیت بپوشید

پوشیدن لباس غیر سایز برای مردان کوتاه قد، قد و قواره‌ی آنها را مثل پتک بر سر دیگران می‌کوباند! تا جایی که امکان دارد از چنین شرایطی بگریزید. تلاش کنید سایزی را انتخاب کنید که روی تن شما کاملاً بنشیند، بسیاری از آقایان این اشتباه را مرتکب می‌شوند و در هنگام خرید یک سایز در خرید اشتباه می‌کند؛لباسی که زیر بغل آن به خاطر گشادی آویزان است و یا آستین‌های آن کمی پایین‌تر از حد استاندارد می‌ایستد، تنها موهبتش کوتاهتر نشان دادن شماست. چنین شمایلی بقیه را یاد دوران کودکی‌تان می‌اندازد که لباس یک سایز بزرگتر می پوشیدید و یا لباس‌های برادر بزرگ‌ترتان را به تن می‌کردید.

اگر سایز مناسب خود پیدا نمی‌کنید، پیراهن خود را به یک خیاط سفارش دهید؛ خیاط‌ها عموماً درک بهتری از نیازهای بدن شما دارند و اگر احتمالاً آنها را از قبل بشناسید با سبک پوشش شما کاملاً آشنا هستند. با این وجود بسیاری از برندها، پیراهن‌های خود را کوچک‌تر از سایزهای عادی طراحی می‌کنند؛ موضوعی که حتماً پیش از این هنگام خرید پیراهن‌ها با آن روبه‌رو بوده‌اید.

پیراهنی با نسبت‌های کوچک‌تر انتخاب کنید

قرار نیست نسبت اجزای مختلف لباس برای تمام آدم‌ها یکسان باشد. شما می‌توانید برای بلندتر نشان دادن قد خودتان، به کراوات‌های باریک روی بیاورید هرچند که ممکن است انها را برای هر فضایی مناسب ندانید. ممکن است لبه‌ی باریک‌تر یقه، پاچه‌ی شلواری که به صورت نامحسوس کمی کوتاه‌تر از حد معمول است و یا جیب‌های نزدیک به هم در پیراهن و ژاکت، دکمه‌های کمتر بر روی کت و دیگر تغییرات ممکن از این دست می‌تواند در نهایت تصویری متفاوت از قد شما بسازد.

برای آنکه این نسبت‌ها را بشناسید لازم نیست حتماً پیراهنی بخرید و یا لباس جدیدی داشته باشید، تنها کافی‌ست لباس‌هایی که در کمد دارید را بپوشید و جلوی آینه آنها را با هم مقایسه کنید.

جزئیات در بخش بالای پیراهن باشد

هرچیزی‌که ذهن مخاطب شما را به سمت خود می‌کشاند می‌تواند در بلندتر و یا کوتاه‌تر شدن قد شما تأثیر داشته باشد. بنابراین نباید جزئیات لباس شما در بخش پایین تنه و یا بخش پایینی پیراهن تان باشد. پیراهن‌های جیب‌دار، کراوات‌های رنگ روشن و یا سرشانه‌های متفاوت می‌توانند این توجه را به سمت قسمت‌های بالایی بدن شما بیشتر کند.

گاهی ممکن است وسوسه شوید که با یک کلاه، چند اینچ قد خود را بلندتر نشان دهید اما واقعیت این است که این کار نتیجه‌ای کاملاً عکس دارد؛ کلاه مانند یک درپوش روی قد شما عمل می‌کند؛ چیزی که نگاه مخاطبتان را اول به سوی خود جلب می‌کند و بعد به سمت پایین تنه می‌کشاند.

شلوار را درست بر روی خط کمر قرار دهید

بر خلاف افراد قد بلند که می‌توانند خط شلوارشان را کمی پایین تر از حد معمول قرار دهند، افراد کوتاه قدتر باید شلوار به ویژه شلوار رسمی را درست بر روی خط کمر خود بپوشند. کمی پایین‌تر قرار دادن خط کمربند، پاهای شما را به جای پا شبیه شاخه‌ی درخت نشان خواهد داد! در این صورت برای نگه داشتن شلوار خود نیز نیازی به کمربندهای بزرگ و یا محکم بستن کمربند نخواهید داشت.

شلوارک و یا پیراهن آستین کوتاه ممنوع است

به طور معمول اندام کوتاه قدها کوچک‌تر از بلندقدهاست، نشان دادن مُدام آنها این موضوع را که شما ریزنقش هستید، بیشتر نمایان می‌کند. حتی اگر اندام لاغری نداشته باشید باز هم زیاد نشان دادن آنها توجه را بیشتر به سمت عرض شما جلب خواهد تا طول قد شما. البته پوشیدن برخی از این لباس‌ها در روزهای گرم سال اجتناب ناپذیر است که در این صورت باید تمام موارد بالا را برای کم کردن اثرات منفی، کم کنید.

وزن و قد اضافه کنید!

استفاده از الگوها، رنگ و ترکیب لباس راه‌های خوبی برای بلندتر نشان دادن قد شما هستند، اما واقعاً نمی‌خواهید کمی به آن بیفزایید؟ تعجب نکنید این کار قابل انجام است. می‌توانید کفش‌هایی با کفی‌های پهن‌تر که قد شما را چند سانتیمتر بلندتر نشان می‌دهند انتخاب کنید.

همچنین راه کارهایی وجود دارد که با افزودن چند لایه به داخل کفش، پاشنه‌ی آنها را به طور نامحسوس چند سانتیمتر بلندتر خواهد کرد. حتماً پیش از این نیز شنیده‌اید که تولیدکننده‌های خاصی برای چنین شرایطی کفش‌های ویژه‌ای طراحی کرده‌اند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. البته انتخاب یک کفش متفاوت یک سلیقه‌ی کاملاً شخصی است و شما برای انتخاب آن به علائق، وضعیت سلامت پا و کمر و بسیاری مؤلفه‌های دیگر توجه خواهید کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي