نظر جالب کریم باقری در مورد زلزله ی اخیر

تاريخ : 24 مرداد

کریم باقری سه ماه است که مصاحبه نکرده. او از وقتی فوتبال را کنار گذاشته سعی می‌کند کمتر حرف بزند. مثل بقیه پیشکسوتان نیست که دائم در مورد فوتبال صحبت کند و از تیم‌ها و مربیان و بازیکنان ایراد بگیرد. کریم باقری در گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین در مورد زلزله آذربایجان شرقی صحبت می‌کند.

 
*حتما خبردار شده‌اید که در آذربایجان شرقی زلزله آمده؟


این اتفاق بسیار دردناک و تلخی است. همه جامعه ایران را متاثر کرده. وظیفه خودم می‌دانم به خانواده قربانیان این زلزله تسلیت بگویم. همچنین برای آن‌هایی که مجروح شده‌اند آرزوی شفای عاجل دارم. شنیده بودم که وقتی زلزله می‌آید چند تا پس لرزه دارد اما این زلزله خیلی عجیب و باورنکردنی بود.

چون از ظهر شنبه که زلزله آمد تا شب، دائم خبر می‌رسید که این پس لرزه‌ها ادامه دارد. اخبار هم تعداد پس لرزه‌ها را اعلام کرد که تعدادش بالا و عجیب بود. این نشان‌دهنده فاجعه‌ای است که اتفاق افتاده است. الان آنجا تعدادی از هم‌وطنان ما عزادار شده‌اند. یک سری خانه و زندگی‌شان از بین رفته. تعدادی مصدوم و مجروح شده‌اند. این نیاز به یک عزم ملی دارد که به مردم مناطق زلزله‌زده کمک کنند. جامعه ورزش هم همیشه در چنین مواقعی همراه مردم کار کرده است.

 
*از شهرهای زلزله زده شناختی داری؟
من زیاد به اهر رفته‌ام. اما دو شهر دیگر را نرفته‌ام. می‌دانم که زلزله خیلی از روستاها را ویران کرده. مردمی که آنجا زندگی می‌کنند کارشان دامداری و کشاورزی بوده. این خیلی دردناک است.

 
*کار خاصی می‌خواهی انجام بدهی؟
وظیفه خودم می‌دانم که کمکی بکنم اما نمی‌خواهم چیزی را در رسانه‌ها بگویم.

 
*در مورد کمک به زلزله زدگان چه انتظاری از جامعه ورزش داری؟

 
من کسی نیستم که بخواهم انتظاری داشته باشم. این‌ها هم‌وطنان من هستند. هم استانی من هستند. خوب است که اگر کسی قولی را مطرح می‌کند به آن عمل کند و شعار نباشد. البته من می‌دانم که جامعه ورزش همیشه پیش قدم بوده. باید بیایند در بطن کار و کمک کنند. کسی نگوید کمک ناچیز من که چیزی نیست و کمکی نمی‌کند چون همین‌ها جمع شود، کمک قابل توجهی می‌شود.
*در سه ماه گذشته حاضر به پاسخگویی در مورد سوالات ورزشی نبودی. دلیلش چیست؟

 
دلیل خاصی ندارد. وقتی فوتبال بازی نمی‌کنم و سمتی هم ندارم چه فایده‌ای دارد که حرف بزنم؟ مگر حرف زدن من دردی را دوا می‌کند؟

 

*اما خیلی از پیشکسوتان انتقاد می‌کنند و مسائل مختلفی را را مطرح می‌کنند؟
من لزومی نمی‌بینم مصاحبه کنم وگرنه سکوتم دلیل خاصی ندارد.

 

 

گردآوری: گروه ورزش گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي