نظرناسا در مورد شایعه پایان جهان

دسته بندي : حوادث,عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 12 آذر

دیوید موریسون، فیزیک‌اخترشناس مرکز پژوهش ایمز ناسا از دریافت ایمیل‌ها و نامه‌های فراوان از سوی شهروندان مضطرب و به خصوص از افراد جوان خبر داده است.

نظرناسا در مورد شایعه پایان جهان, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش  مریسون، برخی از آن‌ها اظهار کرده بودند که از ترس زیاد قادر به خوردن و خوابیدن نبوده و برخی از تمایل به خودکشی گفته بودند!
وی این گفته‌ها را در یک ویدیوی آنلاین در صفحه گوگل پلاس ناسا اعلام کرده و این شایعات اینترنتی برای ترساندن جوانان را شیطانی خواند.

مریسون اظهار کرد: در حالی که این مساله برای برخی شوخی و برای دیگران اسرارآمیز بوده، تعداد زیادی از افراد به شدت در این مورد نگران هستند.

ناسا اخیرا یک صفحه اطلاع‌رسانی بر روی وب‌سات خود ایجاد کرده و در آن توضیح داده که چرا جهان در روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به پایان نخواهد رسید.

شایعات و نگرانی‌ها در مورد آخرالزمان بر اساس برداشت‌های غلط از تقویم مایاها بوده است.

قدیمی‌ترین تقویم مایاها کشف شد؛ پاسخ‌های تازه به پایان جهان

به گفته ناسا، این شایعات با ادعاهایی در مورد برخورد سیاره نیبیرو که توسط سومری‌ها کشف شده، با زمین در آن روز آغاز شده است.

منشا این شایعات به کارهای ذکریا سیچین، نویسنده آذربایجانی مرتبط شده که در سال ۱۹۷۶ در مورد کشف و ترجمه متون سومری در مورد این سیاره نوشته بود. سیچین در سال ۲۰۱۰ در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

این در حالی است که به گفته دانشمندان اساسا چنین سیاره‌ای وجود ندارد.
ناسا در صفحه خود برای رد ترس های پایان جهان اعلام کرد: اگر سیاره نیبیرو یا ایکس واقعی بوده و در مسیر برخورد با زمین قرار داشت‌، دانشمندان باید از حداقل یک دهه گذشته متوجه آن شده و آنرا پیگیری می‌کردند و همچنین الان باید می‌شد این سیاره با چشم غیرمسلح نیز مشاهده کرد.

شایعات دیگر از جمله ادعاها در مورد وارونه شرن میدان مغناطیسی زمین و یا حرکت زمین به سوی سیاه‌چاله‌ای در مرکز کهکشان راه شیری نیز مسائل بی اساس دیگری هستند که توسط ناسا رد شده‌اند.

دانشمندان معتقدند که بهتر است نگرانی‌ها در مورد پایان حیات در زمین به مسائل اثبات‌شده‌تر مانند تغییرات آب‌وهوا باشد.

منبع: ایسنا

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي