نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت

در سن 20 تا 30 سالگی برطرف کردن ناراحتی هایی مثل سرگیجه ، معده درد و یا تشنگی راحت است و خیلی هم جدی نیستند. اما بعد از 40 سالگی اصلاً نباید این نشانه ها را سرسری گرفت. مثلاً وقتی که شما بعد از نوشیدن حجم زیادی آب و عرق نکردن هنوز احساس تشنگی می کنید با دیدن جواب آزمایشتان متوجه می شوید که مشکلی پیش آمده است . در این مقاله بهترین دکترها به شما خواهند گفت این نشانه های قدیمی به چه معنی هستند.

1-احساس تشنگی بیش از حد….

دکتر لین اُلانسکی متخصص غدد از کلینیک کِلیولند می گوید :اگر در روزهای گرم تابستانی عرق نمی کنید و احساس تشنگی شما رفع نمی شود ممکن است مبتلا به دیابت نوع دوم شده باشید ، با از دست دادن آب بدن میزان گلوکز ادرار بالا می رود باعث تشنگی می شود او توصیه می کند وقتی که دچار کاهش وزن ، احساس گرسنگی بیش از حد معمول می شوید و آب بدنتان را از دست می دهید قطعاً باید یک دکتر شما را معاینه کند.

 

         نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت
2-اضطراب ناگهانی …

دکتر کِوین کمپبِل متخصص قلب و عروق در دانشگاه کارولینا می گوید: عصبانیت در سنین 20 تا 30 سالگی فقط بخاطر جوانی و بی تجربگی است اما در سنین بالاتر می تواند نشانه حمله قلبی باشد . اگرچه درد سینه ، نفس های کوتاه و حالت تهوع نشانه های بارز این بیماری است ، اضطراب در خانم ها ممکن است به دلیل اختلالات هورمونی و بیولوژیکی باشد .او توصیه می کند که اگر سابقه بیماری قلبی دارید و یا بی دلیل اضطراب دارید حتماً با یک متخصص مشورت کنید.

3-صورت برانگیخته …

دکتر جسیکا کرانت متخصص پوست از بروکلین می گوید : ممکن است وقتی همه نگاهها و توجهات به سمتتان باشد از خجالت صورتتان سرخ شود و این به دلیل پاره شدن مویرگ های زیر پوستی ناحیه صورت است که خیلی موضوع مهمی نیست اما اگر این برانگیختگی همراه با گرفتگی عروق ، تعرق بیش از حد ، تپش قلب بالا و فشار خون بالا باشد علائم اختلالات هورمونی است.یک متخصص پوست به شما توصیه می کند که با استفاده از کرم های موضعی و لیزر درمانی از این حالت خلاص شوید.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت
4-غم و اندوه بی علت.. 

دکتر سارا گاتفرید می گوید: پروژسترون پایین عامل اصلی بدخلقی در خانم های بالای 40 سال است . در این سن عملکرد تخمدان ها کاهش پیدا کرده و میزان هورمون پروژسترون کم می شود و در نتیجه مقدار هورمون استروژن افزایش پیدا میکند که باعث ترشرویی در خانم ها می شود ، حتی کورتیزول بالا و کم کاری تیروئید نیز در ترشرویی بی تقصیر نیستند.وقتی که بد خلقی های شما همراه با زودرنجی ، بی ثباتی اخلاقی ، اضطراب و اختلال در خواب باشد مصرف ویتامین ث و حذف کافئین از زنجیره غذایی باعث کاهش پروژسترون می شود که ورزشهایی مثل مدیتیشن (Meditation) و یوگا تا درصدی کمک به تنظیم سطح کورتیزول میکنند.

 

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت
5-معده درد…

 دکتر فیت فانگ متخصص بیماری های معده و روده می گوید : معده درد می تواند علائم بیماری هایی پیش پا افتاده باشد مثل زمانی که معده آنزیم هضم شیر را ندارد ویا بیماری های جدی تر مثل سرطان پانکراس ، زخم معده ، کیسه صفرا و یا التهاب روده .

  • اگر معده درد شما مداوم است و هر دفعه دردتان بیشتر از دفعه قبل است .
  •  اگر بخاطر معده درد از خواب بیدار میشوید و همراه آن نیز تب هم دارید.
  • گر مدام استفراغ می کنید و این باعث عدم جذب غذا و آب کافی به بدن می شود.
  •  و یا مدفوع شما تیره رنگ و خونی است حتماً باید به یک متخصص مراجعه کنید

6-بی حسی و درد شدید مچ دست… 

دکتر دیوید گییِر متخصص حرکت درمانی ورزشی می گوید : دوچرخه سواری و موتور سواری های طولانی مدت باعث می شود که ماهیچه های دست شما ضعیف و دردناک شوند. اما اگر مدتی طولانی است که هیچکدام از این دوکار را انجام نداده اید و مچ دستتان درد می کند.وقتی خواب هستید و یا در حال انجام کارهای روزمره اید و دستتان خواب می رود . احتمالاً دچار سندرم استخوان مچ دست شده اید و باید با یک متخصص مشورت کنید و درمان شما با تجویز داروهای ضد التهاب و تزریق استروئید و انجام حرکات مخصوص ورزشی شروع می شود . ولی اگر بیماری خیلی حادّ باشد ممکن است که نیاز به جراحی داشته باشد.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت
7-شکستگی های مکرر..

پوکی استخوان باعث ضعیف شدن استخوانها شده و آنها را در برابر شکستگی مستعد می کند .دکتر استیون گازویتز رئیس مرکز ارتوپدی هاگ می گوید: شکستگی های مکرر بیشتر در ساق پا اتفاق می افتد مخصوصاً در افرادی که ورزش های پر تحرک مثل دو ، پرش و یا ایروبیک انجام می دهند . اگر دچار شکستگی شده اید و یا مستعد شکستگی استخوان هستید حتماً تست تراکم استخوان انجام دهید زیرا به شما در تشخیص پوکی استخوان کمک خواهد کرد.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت
8-سرگیجه . 

دکتر کمپبِل می گوید : سرگیجه ممکن است به دلیل فشار خون پایین و یا اختلال در تپش قلب باشد . اگر سرگیجه ناشی از فشار خون پایین باشد با خوردن یک تکه شکلات و یا آبمیوه رفع می شود اما اگر مشکل از تپش قلب باشد بسیار مهم است . اگر سرگیجه های مکرر و پی در پی دارید دکتر از شما تست قلب می گیرد تا میزان ضربان قلبتان را هنگام فعالیت های عادی مشاهده کند . اگر هنگام سرگیجه ضربان قلبتان عادی باشد پس باید به دنبال دلیل دیگری برای سرگیجه باشید.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت

9-وجود درد در ناحیه ساق پا… 

به عقیده دکتر کمپبِل که می گوید: سالها پیش درد ساق پا به دلیل رقصیدن با کفش های پاشنه بلند بود اما امروزه می تواند دلیل بر وجود لخته خون در رگهای پا باشد . لخته خون همیشه همراه با تورم و کبودی است . لخته خون با حرکت در رگ وارد شش ها شده و درنهایت منجر به آمبولی ریوی می شود که بسیار خطرناک است. جراحی ، قرص های ضد بارداری و یا نشستن های طولانی مدت در طول رانندگی و یا پرواز آمبولی ریوی را تشدید می کند .به توصیه دکتر کمپبِل اگر علاوه بر کبودی و تورم ، نفس های کوتاهی دارید این نشانه آمبولی ریه است که سریعاً نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

نشانه هایی از بیماریها که هرگز نباید نادیده گرفت

 

منبع: ileev.com

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه