نحوه صحیح بازکردن FLASH و CD

همواره یکی از متداولترین خطراتی که کامپیوترهای شخصی را تهدید می کند، نصب بدافزارها و برنامه های مخرب از طریق عدم آشنایی با نحوه صحیح بازکردن CD و Flash ها است. معمولاً بدافزارها به گونه ای نوشته می شوند که با دوبار کلیک بر روی درایور یا انتخاب گزینه هایOpen و Auto Play قابل اجرا هستند.

نحوه صحیح بازکردن FLASH و CD, پورتال خبری فرهنگی گهر

حال برای اینکه کامپیوتر شما از حمله بدافزارها در امان بماند، تنها کافی است که به جای باز کردن CD و Flash ها توسط سیستم عامل کامپیوترتان، آن ها را از طریق سیستم عامل های نصب شده در یک برنامه ماشین مجازی باز کنید. بدین صورت، بدون نگرانی می توانید مطمئن باشید که بدافزارهای موجود روی آن ها، هیچ دسترسی به کامپیوتر شما نداشته و سیستم شما از آلودگی مصون خواهد ماند.

 

سیستم عامل های نصب شده در ماشین های مجازی، هیچگونه ارتباطی با سیستم عامل میزبان خود نداشته و در صورت آلودگی، می توان تنها با یک کلیک و در مدت چند ثانیه، سیستم را به حالت اولیه برگرداند. همچنین با این کار علاوه بر امنیت بیشتر در برابر بدافزارها، یک سیستم عامل مجزای دیگر برای استفاده های مختلف در اختیار دارید.

 

لازم به ذکر است که ماشین مجازی، به معنی راه اندازی یک سیستم عامل درون یک سیستم عامل دیگر است. برای این کار می توان از نرم افزارهایی همچون

VirtualBox، Windows Virtual PC و یا VMware Workstation استفاده کرد.

 

تصویری از یک ماشین مجازی و سیستم عامل های نصب شده در آن:

 

نحوه صحیح بازکردن FLASH و CD, پورتال خبری فرهنگی گهر

منبع:gooyait.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي