نامهای پر طرفدار دختران و پسران

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 12 دی

نامهای پر طرفدار دختران و پسران

نامهای پر طرفدار دختران و پسران, پورتال خبری فرهنگی گهر

نامهای پر طرفدار دختران و پسران

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال اسامی نامهای پر طرفدار دختران و پسران را طی ۹ ماهه امسال اعلام کرد و گفت: رویکرد والدین انتخاب اسامی ایرانی و اسلامی برای فرزندان است.

محسن اسماعیلی در گفت‎وگو با مهر به دو اسم برتر دختران و پسران اشاره کرد و افزود: براساس اطلاعات به ثبت رسیده در سازمان ثبت احوال طی ۹ ماه گذشته، نام امیرعلی با ۲۸ هزار و ۵۷ مورد در میان پسران و فاطمه با ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد درمیان دختران جزء پر طرفدار ترین اسامی بوده است.

وی گفت: امیرحسین، محمد طاها، ابوالفضل، محمد، علی، حسین، امیر محمد، امیر عباس و محمد مهدی بیشترین اسامی پسران را به خود اختصاص داده اند.

افزود: براساس اطلاعات به ثبت رسیده در سازمان ثبت احوال طی ۹ ماه گذشته، نام امیرعلی با ۲۸ هزار و ۵۷ مورد در میان پسران و فاطمه با ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد درمیان دختران جزء پر طرفدار ترین اسامی بوده است
مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال به اسامی دختران اشاره و تاکید کرد: در میان دختران نیز اسامی زهرا، نازنین زهرا، یسنا، زینب، ریحانه، فاطمه زهرا، رها، باران و ثنا اسامی پر طرفدار دختران بوده است.

وی اظهار داشت: طی چند سال گذشته رویکرد والدین در انتخاب اسامی فرزندان، نامهای مرکب اسلامی ایرانی بوده است.

اسماعیلی همچنین گفت: کمیته های نامگذاری در استانهای کشور فعال است و والدینی که قصد دارند نام خاصی را برای فرزندانشان در نظر بگیرند می توانند با در نظر گرفتن شرایط نامگذاری به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي