نامشخص بودن وضعیت پخش برنامه هفت

تاريخ : 5 مرداد

در این قسمت از بخش فرهنگی پورتال گهر جزییات خبر نامشخص بودن وضعیت پخش برنامه هفت  را در ادامه می خوانید

نامشخص بودن وضعیت پخش برنامه هفت, پورتال خبری فرهنگی گهر

نامشخص بودن وضعیت پخش برنامه هفت

پخش برنامه سینمایی «هفت» که از سال ۸۹ از شبکه سه سیما متولد شد، توانست با تغییراتی در چینش مجری و دکور راه خود را ادامه دهد. این برنامه در میان تولیدات مختلف سیما، اولین برنامه‌ای بود که برنامه چالشی نقد سینمای ایران را بصورت “زنده” روی آنتن برد. برنامه سینمایی «هفت» که فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دید، از اواخر سال ۸۸ با پیشنهاد حمید پنداشته مطرح و پس از ارزیابی‌های بسیار بالاخره از ۱۰ اردیبهشت ۸۹ و با اجرای فریدون جیرانی روی آنتن تلویزیون رفت و جیرانی تهیه‌کنندگی و کارگردانی این برنامه را نیز خود بر عهده داشت. اما «هفت» جیرانی پس از ۲ سال و بعد از جشن دوسالگی این برنامه، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۱ به پایان رسید و فریدون جیرانی از رأس کار کنار گذاشته شد.

این اتفاق پایان کار برنامه «هفت» نبود، بلکه مدیران سیما برای جلوگیری از به حاشیه رفتن یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های خود، به تغییر مجری آن فکر ‌کردند و استارت باقی ماندن برنامه و تغییر مجریان آن کلید خورد و پس از بررسی‌های بسیار، دوره جدید این برنامه به سردبیری و با اجرای محمود گبرلو روی آنتن رفت. «هفت» گبرلو جنجال‌های سری اول را نداشت و فضایی آرام‌تر را تجربه کرد اما حضور سینماگران از طیف‌های مختلف و بررسی فیلم‌های متفاوت هم از نقاط قوت این برنامه بود. گبرلو از ۹ تیر ۱۳۹۱ تا خرداد ۱۳۹۴ اجرای برنامه «هفت» را برعهده داشت. این برنامه بعد از کش و قوس‌های فراوان بار دیگر دستخوش تغییرات شد و تیم «هفت» بهروز افخمی سکان هدایت این برنامه را برعهده گرفت. فضای «هفت» جدید تغییرات زیادی از نوع دکور و ساخت و اجرا داشت. بهروز افخمی هم که از ۱۰ مهر کار خود را شروع کرد و تا پایان سال ۹۵ ادامه داشت و به دلیل ادامه فیلمسازی خود از این برنامه جدا شد و بهروز افخمی سومین مجری برنامه «هفت» بود که تغییر کرد.

حالا و پس از تولید و پخش سه سری از برنامه «هفت» به نظر می‌آید که مدیران شبکه سه سیما و مدیر گروه اجتماعی این شبکه، پس از آزمون و خطاهای زیاد و پرهزینه، این بار در انتخاب مجری برنامه پرمخاطب «هفت» با وسواس و درایت بیشتری در حال تصمیم‌گیری باشند. پس از جدایی افخمی از تیم «هفت»، گمانه زنی‌های زیادی برای جایگزینی مجری مناسب برای این برنامه به گوش رسید. از حمیدرضا صدر منتقد سینما گرفته تا فرزاد حسنی. از گزینه‌های دیگر هم، نام‌ اکبر عالمی، فریدون جیرانی، اکبر نبوی، محمد حمیدی مقدم، سعید قطبی‌زاده و مهدی کرم‌پور هم شنیده می‌شود.​

حتی پس از نشست رسانه‌ای علی‌اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما نام مهدی کرم‌پور در مقام مجری و کارشناس در بین بسیاری از رسانه‌ها به عنوان مجری قطعی برنامه شنیده شد و سازمان صداوسیما و شبکه سه سیما در این زمینه هیچ واکنشی نشان ندادند و شنیده شده که کارگردان فیلم «صوفی و دیوانه» قرار است اجرای برنامه هفت را بر عهده بگیرد. ضمن اینکه حضور درخشان سعید قطبی‌زاده در مقام منتقد در ایام جشنواره فجر زمینه‌ای را فراهم کرده که او روی کرسی منتقد ثابت برنامه «هفت» که پیش از این متعلق به مسعود فراستی بود، بنشیند. در حالیکه پیش از این برخی رسانه‌ها نام حسن حسینی را به عنوان منتقد ثابت برنامه اعلام کرده‌ بودند. براساس شنیده ها احتمالا برنامه«هفت» با دو گزینه کرم‌پور و قطبی‌زاده سری جدید خود را آغاز کند.​

زمان روی آنتن رفتن برنامه «هفت» از دیگر موضوعاتی بود که مورد مناقشه رسانه‌ها قرار گرفت و علی‌اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما در نشستی خبری گفت: “برنامه «هفت» طی دو هفته آینده پخش خود را آغاز خواهد کرد. ” حالا و پس از گذشت سه هفته از زمان اعلام شده و طبق اعلام مدیر شبکه سه سیما، هنوز هیچ خبری از سری جدید برنامه «هفت» که قرار بود پس از ماه مبارک رمضان روی آنتن برود، به گوش نمی‌رسد و این وعده‌ها در حالی داده می‌شود که شنیده‌ها حاکی از این است که نه تنها شبکه سه سیما با مجری و منتقد برنامه به تفاهم نرسیده‌ بلکه حتی مقدمات ساخت برنامه هم آغاز نشده است و مدیران تلویزیون باید با تدابیر خود تکلیف برنامه «هفت» و علاقمندان به عرصه سینما و از آن مهمتر مخاطبان تلویزیون را مشخص کنند.

حالا و با توجه به اهمیت برنامه «هفت» که به عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون (نود سینمایی) محسوب می‌شود و هر بار با پخش سری جدید خود خون تازه‌ای در رگ‌های مخاطبان و اهالی سینما جاری می‌کند، لازم است تا مدیران رسانه ملی با برنامه ریزی دقیق‌تر، جزئیات سری جدید برنامه «هفت» و زمان قطعی پخش آن را اعلام کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي