میکاپ متناسب با صورت

تاريخ : 24 آبان

میکاپ متناسب با صورت

میکاپ متناسب با صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

میکاپ متناسب با صورت


عکس‌های قبل و بعد از آرایش را حتما تا به حال دیده‌اید. با دیدن این عکس‌ها دو چیز به ذهن متبادر می‌شود؛ یکی اینکه جادوی آرایش می‌تواند چهره‌ای متفاوت از فرد را نشان دهد و از سوی دیگر، همین چهره متفاوت دیگر قابل شناسایی نیست. بدون شک هدف از آرایش زیباسازی چهره است اما همین آرایش باید متناسب با چهره و البته سن و موقعیت اجتماعی فرد باشد.

کارشناسان می‌گویند عروس ۲۰ساله باید متفاوت از عروس ۳۵ ساله آرایش کند. آرایش غلیظ که خیلی‌ها آن‌ را خلیجی یا عربی می‌نامند مناسب هر چشم و چهره‌ای نیست و برخی از این آرایش‌ها می‌تواند فرد را بدشکل نشان دهد. واقعیت این است که آرایش غلیظ لزوما شما را زیبا نمی‌کند، بلکه باید آرایشی را انتخاب کنید که ویژگی‌های مثبت موجود در صورت‌تان را برجسته کند و عیوب صورت‌تان را بپوشاند. هر بخش از صورت می‌تواند به شما بگوید که آرایش غلیظ برای آن مناسب است یا نه. با هم برخی موارد را مرور می‌کنیم.

اگر چانه کوچک و پیشانی پهن دارید
در صورتی که شکل صورت‌تان قلبی‌شکل است، باید بدانید که رژگونه غلیظ به هیچ عنوان به کارتان نمی‌آید. شما باید از رژگونه مات استفاده کنید که بدون درخشندگی باشد. حواس‌تان باشد که بالای استخوان گونه را براق نکنید، چون به این ترتیب گونه‌های‌تان بزرگ‌تر دیده می‌شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که از خط چشم‌های ژل‌مانند یا مدادی به جای خط‌چشم‌های تند و البته مایع استفاده کنید. با وجود شکل قلبی صورت‌تان می‌توانید از رژ ملایم یا حتی قرمز هم استفاده کنید. اگر حدود ۳۰ سال دارید و می‌خواهید به یک مهمانی شب بروید، باید بدانید که آرایش غلیظ سیاه شما را بیمار نشان خواهد داد.
آرایش غلیظ برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی نیست

حواس‌تان به پوست‌تان باشد
استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی به خصوص انواع روغنی آن می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و باعث شیوع بیماری شود. علاوه بر این استفاده بیش از حد از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی تحریک کننده است می‌تواند موجب از بین رفتن روغن‌های طبیعی پوست شود و چین و چروک زیادی در پوست به وجود آورد. بنابراین علاوه بر توجه به تناسب آرایش غلیظ با فرم صورت و سن، به طور کلی آرایش چشمها۱ ایجاب می‌کند که کمتر از آرایش غلیظ استفاده کنید.

اگر مربع شکل است
اگر صورت‌تان در ناحیه آرواره‌ها زاویه‌دار است، شما صورتی مربع دارید و به هیچ عنوان نباید از آرایش‌های غلیظ استفاده کنید. آرایش شما باید ملایم، زنانه، لطیف و البته براق باشد. نکته مهم آن است که رنگ رژلب‌تان تند نباشد. بهتر است از رژلب‌ یا برق‌لب‌های صورتی استفاده کنید، ضمن آنکه استفاده از خط‌چشم‌های تیره، خط قرمز شماست.

اگر شکلی گرد دارد
– اگر پایین صورت‌تان با پیشانی پهنایی یکسان داشته باشد و گونه‌های‌تان برجسته باشد، شما صورت گردی دارید و می‌توانید با خیال‌ راحت چشم‌های‌تان را تیره کنید.

– برای تیره کردن چشم‌ها بهتر است از خط‌چشم‌های مایع استفاده کنید. ضمن آنکه بهتر است از برنزه‌کننده‌هایی استفاده کنید که زیر استخوان‌گونه را برجسته نشان می‌دهند.

– نکته مهم در صورت داشتن صورتی گرد آن است که این گردی کمتر نشان داده شود، بنابراین باید ابروها به شکل هشت باشند.

اگر بیضی شکل است
داشتن صورت بیضی، پایین چهره و پهنای پیشانی یکسان است اما برخلاف صورت مربع، در کناره‌ها صورت درازای بیشتری دارد. در این صورت شما به جای آرایش غلیظ بهتر است فقط از ترکیبی از سایه‌های متوسط یا تیره‌تر برای پوشاندن چین و چروک‌های صورت‌تان استفاده کنید. توجه کنید که رنگ رژ‌گونه‌تان هم حتما باید برنزه باشد.

قوانین آرایش براساس سن
در سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی باید از هرگونه محصولات غلیظ خودداری کنید. محصولات آرایشی حاوی رنگدانه‌های غلیظ و پودرهای نرم مناسب سن شما نیستند. یکی دیگر از کارهایی که در این سن باید از آن اجتناب کنید این است که از سایه‌هایی متضاد با رنگ چشمان‌تان استفاده کنید.

اگر بالای ۴۰ سال دارید به جای آرایش غلیظ باید به فکر مراقبت از پوست‌تان باشید. بنابراین به جای استفاده از محصولات آرایشی بیش از حد بهتر است به طور مرتب از کرم مرطوب‌کننده و کرم دور چشم استفاده کنید. به این ترتیب چهره‌ای طبیعی و زیبا خواهید داشت که با یک آرایش ملایم هم می‌توانید ویژگی‌های مثبت آن را چند برابر کنید.

بالای ۵۰ سال معمولا کمتر از آرایش استفاده می‌کنند. بهتر است مواد آرایشی به کار برده شود که فرمول‌های ترمیم‌کنندگی یا سفت‌کنندگی پوست صورت را دارند. این گروه سنی به راحتی می‌توانند از رژلب‌های نارنجی یا صورتی استفاده کنند، اما نباید رژلب قهوه‌ای به کار ببرند.

آرایش براساس فرم چشم
–   اگر چشم‌های گرد دارید، باید خط‌چشم را از گوشه داخلی پلک بالا شروع کنید و در انتهای پلک به سمت بیرون یک خط مستقیم بکشید. اگر خواستید سایه استفاده کنید، حواس‌تان باشد از سایه‌های تیره استفاده نکنید. سایه را فقط به قسمت بیرونی به سمت میانه چشم بزنید تا به پلک فرم دهد.

–  افرادی که چشم بادامی دارند هم می‌توانند مانند افرادی که چشم گرد دارند آرایش کنند با این تفاوت که هنگام سایه زدن فرم چشمان‌شان را باید در نظر داشته باشند.

–  خانم‌ها با چشم‌هایی که گوشه‌هایی به سمت پایین دارند مجازند از خط چشم تیره استفاده کنند.

–  افراد با چشم‌های گود باید از سایه‌های تیره کمتر استفاده کنند تا چشم‌های‌شان برجسته‌تر نشان داده شود. اگر از سایه تیره استفاده شود،‌ به هدف نمی‌رسند.

–  چشم‌هایی که به هم نزدیک هستند، باید طوری آرایش شوند که فاصله آنها بیشتر شود بنابراین هنگام سایه زدن باید بیشتر از عرض چشم سایه زده شود.

–  اگر فردی چشم‌هایی با پلک افتاده داشته باشد، نباید با سایه روشن‌سازی کند و فقط باید گوشه‌های پلک را سایه بزند. مقداری سایه تیره را روی قسمتی از پلک که زیر قرار گرفته بزنید و بعد دور تا دور این خطوط را سایه تیره بزنید.

–  چشم‌های برجسته به این معناست که نباید بالای چشم از خط چشم یا سایه تیره استفاده کنید و درنهایت می‌توانید در پلک پایین سایه به کار ببرید.

آرایش براساس فرم لب
–  اگر لب‌های پر و بزرگی داشته باشید، نباید از رژلب خیلی روشن و جلب‌توجه کننده استفاده شود. رژلب مات برای این لب‌ها بهتر از رژلب براق است.

–  درصورتی‌که لب‌های برجسته و پری ندارید از روشن‌ترین رنگ ممکن استفاده کنید تا لب‌های‌تان پر و برجسته به نظر برسد.

–  اگر بالای ۴۰ سال دارید بهتر است از رژلب‌های مات استفاده کنید، اما از برق لب استفاده کنید تا رژ دوام بیشتری داشته باشد.

–  اگر لب‌های نازکی دارید، باید بدانید که رنگ‌های مات یا تیره لب‌های‌تان را نازک‌تر نشان می‌دهد و بنابراین رژ لب قرمز که جزء آرایش غلیظ محسوب می‌شود، به کارتان نمی‌آید. در انتخاب رژ قرمز مهم‌ترین نکته انتخاب تونالیته مناسب با پوست است. اگر پوست‌تان زمینه زرد داشته باشد بهتر است از قرمزی با ته‌زمینه نارنجی استفاده کنید. اگر پوست‌تان زمینه زیتونی دارد از قرمز خالص استفاده کنید، اما به طور کلی قرمزی که ته‌زمینه قهوه‌ای داشته باشد به هر پوستی می‌آید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي