میوه بخوریم یا کاکائو؟

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 18 بهمن

کاکائو می تواند برای قلب مفیدتر از میوه باشد. بر اساس مطالعاتی که اخیرا در ایالات متحده ی آمریکا انجام گرفته، کاکائو برای قلب مفیدتر از برخی میوه هاست چون حاوی آنتی اکسیدانهای بیشتری است.

میوه بخوریم یا کاکائو؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

بدون شک شنیدن این خبر برای افرادی که طرفدار پر و پا قرص کاکائو هستند و یا آنهایی که به خواندن «روزانه ۵ واحد میوه و سبزیجات میل کنید» مندرج در روزنامه های پزشکی آلرژی پیدا کرده اند خبر بسیار خوشحال کننده ای است. زیرا بر اساس پژوهشی که اخیرا در مجله ی آمریکایی Chemistry Central Journal به چاپ رسیده است، کاکائو در مقایسه با برخی میوه ها برای قلب مفیدتر است و محققان دلیل این امر را سرشار بودن کاکائو از آنتی اکسیدانها بویژه پلی فنول و فلاونوئیدها ذکر می کنند.

محققان برای دست یافتن به این نتیجه، دست به مقایسه ی تاثیر شکلات سیاه و آب میوه های تازه ای از قبیل آب زغال اخته ، آب انار و … زده و به این نتیجه رسیده اند که در بین تمام این میوه ها فقط آب انار نسبت به شکلاتی که ۶۰ درصد کاکائو دارد، دارای آنتی اکسیدان بیشتری است. البته گفتنی است این نتیجه مربوط به شکلات سیاه می شود. البته انواع آب میوه ها برای سلامت بدن مفید بوده و مصرف آنها یک ضرورت محسوب می شود. توصیه محققان و پزشکان این است که برای لذت و حفظ سلامتی خود هم میوه میل کنید و هم شکلات!

منبع: سلامت ایران
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي