موثرترین راه درمان خروپف کاهش وزن است

تاريخ : 9 آذر

خروپف یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد ممکن است به آن دچار شوند. در این مطلب اطلاعاتی در مورد موثرترین راه درمان خروپف که همان کاهش وزن است را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

موثرترین راه درمان خروپف کاهش وزن است, پورتال خبری فرهنگی گهر

در زمان خوروپف، ریتم طبیعی تنفس در خواب دچار اختلال می شود و همین امر باعث بروز مشکلاتی در اکسیژن رسانی به سلول های مغزی می شود. به همین دلیل پزشکان معتقدند که بروز خوروپف با بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی و مغزی در ارتباط می باشد. در حقیقت افرادی که در خواب شبانه زیاد خوروپف می کنند یا خوروپف های قوی دارند، بیشتر در معرض سکته های قلبی و مغزی قرار می گیرند. در ضمن تصادفات و آسیب های  مغزی هم از جمله مواردی هستند که می توانند یک فرد را مبتلا به خوروپف در خواب شبانه نمایند.

 

چگونه خوروپف بروز می کند؟

مکانیسم بروز خوروپف به این صورت است که عضلات انتهای دهان و حلق در زمان تنفس منقبض می شوند و به همراه آن زبان نیز فشرده شده و به سمت عقب دهان حرکت می کند به طوری که مجاری هوا بسته می شود و صدای خاصی مانند خوروپف ایجاد می شود.

 

شیوع عارضه خوروپف در بین مردم

درحالی که این عارضه در هر سنی می تواند بروز کند اما مشاهدات پزشکان نشان داده که شیوع بالای آن در بین افراد مسن و دارای اضافه وزن و چاق می باشد. البته شیوع خوروپف در کودکان بسیار نادر است.

 

عوامل ایجاد کننده خوروپف

مهمترین عامل اضافه وزن و چاقی است. البته استعمال دخانیات هم می تواند فرد را مستعد به خوروپف نماید. به علاوه این که عارضه خوروپف در مردان و رنگین پوستان شایع تر می باشد.

 

روش درمان خوروپف

اولین و موثرترین راه درمان این عارضه کم کردن وزن می باشد. در واقع کم کردن چند کیلو وزن می تواند نشانه های مثبتی را در مهار عارضه خوروپف در فرد داشته باشد. در ضمن افرادی که سیگار می کشند نیز با قطع یا کم کردن استعمال سیگار خود می توانند این عارضه را تا حد زیادی بهبود دهند. البته در موارد حاد و شدید که فرد مبتلا به تنگی مجاری تنفسی است، باید با جراحی مشکل او حل شود.

 

راه پیشگیری از بروز خوروپف

در زمینه پیشگییری نیز توصیه می شود که به نحوه خوابیدن در رختخواب توجه شود. اصولا خوابیدن به پشت (بخصوص برای افراد چاق) مترادف با خوروپف های شدید می باشد. به همین دلیل توصیه پزشکان آن است که برای پیشگیری از بروز خوروپف حتما به پهلو و روی دست خود بخوابید. با این روش خوابیدن میزان اکسیژن بیشتری هم به سلول های مغزی می رسد. اما در هر حال بهترین کار برای قطع عارضه حوروپف، کم کردن وزن می باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي