مواردی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

تاريخ : 24 مهر

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

مواردی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

مواردی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید, پورتال خبری فرهنگی گهر

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

شاید فکر کنید شبکه های اجتماعی، مانند فیسبوک، امنیت و حریم خصوصی خود را دارند، اما واقعیت چیز دیگری است.مواردی وجود دارند که نباید به هیچ عنوان آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اشتراک این موارد در شبکه های اجتماعی، ممنوع! 

شما نمی توانید هیچ تضمینی برای این که چه اتفاقی برای عکس ها و نوشته هایتان می افتد، داشته باشید. پس اگر امنیت زندگی تان را می خواهید، لازم است از این پس پست هایتان را با احتیاط بیشتری در اینترنت به اشتراک بگذارید.

اطلاعات شخصی و مالی

احتیاجی نیست که شما آدرس خانه، شماره تلفن، تاریخ تولد، نام پدر یا دیگر اطلاعات شخصی تان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، زیرا دیگران به راحتی می توانند با در دست داشتن نشانه ای کوچک از شما، به دیگر اطلاعات تان دسترسی پیدا کنند. بنابراین اگر دوست ندارید که اطلاعات شما به راحتی در اختیار دیگران قرار گیرند، تا جای ممکن از نوشتن اطلاعات شخصی خود بپرهیزید.

موقعیت مکانی

حتما امنیت صفحه ای که در آن عضو هستید را چک کنید، زیرا ممکن است که موقعیت مکانی آن فعال باشد. در این صورت هر پستی که بگذارید، مکانی که در آن هستید نیز برای دیگران به اشتراک گذاشته می شود که همین امر می تواند برایتان خطرناک و دردسرساز باشد. به عنوان مثال دیگران می فهمند که شما مسافرتی چند روزه را در پیش دارید یا این که در حال حاضر در خانه نیستید و… بنابراین اگر نمی خواهید که دیگران رد پای شما را قدم به قدم دنبال کنند، لوکیشن یا همان موقعیت مکانی خود را غیر فعال کنید.

برنامه مسافرتی

دلیلی ندارد که دیگران از برنامه سفر شما آگاه باشند. چرا آنها باید بدانند که خانه شما به مدت چند روز خالی است یا این که یک هفته در دفتر کار خود نخواهید بود؟ بسیاری از خلافکاران و دزدان از طریق همین شبکه های اجتماعی برای ردیابی موقعیت های مورد نظرشان استفاده می کنند. مطمئنا شما هم دوست ندارید که شیرینی سفر با دیدن خانه خالی تان تلخ شود.

خبرهای خوب

به همان اندازه که انتشار برنامه سفر و موقعیت مکانی شما کار خطرناکی است، به اشتراک گذاشتن خبرهای خوبی که در مورد خودتان می شنوید نیز می تواند عواقب بدی داشته باشد. به عنوان مثال اگر پیشرفتی در کار داشته اید و فکر می کنید که انتشار آن حسادت دیگران را بر می انگیزد، از  به اشتراک گذاشتن آن با دوستان تان خودداری کنید یا حداقل آن را به گونه ای بازگو کنید که به دیگران حس بدی دست ندهد اما هرگز برای فخر فروشی و برانگیختن حسادت دیگران به شیوه زندگی خود، این کار را انجام ندهید.

پست هایی که کنجکاوی دیگران را بر می انگیزد

از به اشتراک گذاشتن پست هایی که کنجکاوی دیگران را در مورد شما بر می انگیزد، خودداری کنید. به عنوان مثال ممکن است پستی بگذارید که قابل فهم برای دیگران نباشد، در این شرایط دیگران مطمئنا از شما سوال هایی چون «چه اتفاقی افتاده؟»، «منظورت چیست؟» یا… می پرسند. بنابراین از گذاشتن پست های مبهم، مانند «امروز بدترین روزم است» یا «بهتر از این نمی شود!» خودداری کنید، مگر این که از عمد بخواهید جلب توجه کنید.

اطلاعات شخصی

اگر از عشق زندگی تان جدا شده اید یا این که خبر بدی از زبان پزشک تان شنیده اید یا حتی از دست همکارتان شاکی هستید، نباید چنین اطلاعات شخصی را با دیگران به اشتراک بگذارید. نوشتن برنامه کلی زندگی تان مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما جزییات جایی در شبکه های اجتماعی ندارند. قبل از به اشتراک گذاشتن آنها فکر کنید که تمام دوستان، فامیل، همکاران یا حتی مدیرتان آنها را خواهند خواند، پس اگر دوست ندارید که جزیی ترین اطلاعات زندگی تان به گوش جهان برسد، از به اشتراک گذاشتن آنها بپرهیزید.

عکس های شرم آور

مطمئنا همه ما کارهای عجیب و دور از تصور کرده ایم اما گذاشتن عکس آنها در شبکه های اجتماعی ممکن است پیام منفی را به دیگران منتقل یا حتی نظر دیگران را نسبت به شما عوض کند. علاوه بر آن، دیگران به سادگی می توانند عکس شما را در صفحات دیگری منتشر کرده و در نهایت مایع آبروریزی تان شود. بنابراین قبل از گذاشتن عکس هایی که برای خودتان خاطره ساز و خنده آور است، اما روی دیگران اثری منفی می گذارد، خوب فکر کنید.

عکس های شخصی

اگر دوست ندارید که عکس های شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، از آپلود کردن آنها در هر مکان خصوصی دیگر یا حتی ارسال آنها به صورت مسیج خصوصی برای دیگران نیز خودداری کنید، زیرا هر چقدر هم که شما به امنیت فضایی که عکس تان در آن قرار دارد مطمئن باشید، باز هم احتمال این که روزی به دست دیگران برسد، زیاد است.

شکایت از کار

حتی پس از یک روز سخت کاری، عاقلانه نیست که در شبکه های اجتماعی در مورد کارتان گله و شکایت کنید. مطمئنا در میان دوستان تان افرادی هستند که بیکارند یا در موقعیت شغلی مناسبی به سر نمی برند. در این شرایط نه تنها با شما احساس همدردی نمی کنند، بلکه برعکس، شما را فردی قدرنشناس نیز می خوانند. علاوه بر آن ممکن است همکار یا مدیرتان نیز از حرف های شما برداشتی کند که برایتان دردساز شود.

اطلاعات محل کار

شاید صحبت کردن در مورد فعالیتی که شما در محل کارتان انجام می دهید، برای خودتان چندان اهمیتی نداشته باشد اما بدون شک مدیرتان از این کار خوشنود نخواهد شد. به علاوه، شما با در اختیار گذاشتن اطلاعات شرکتی که در آن به سر می برید، این فرصت را به رقبا می دهید تا از شما پیشی بگیرند یا حتی از ایده های ناب شما سواستفاده کنند. بنابراین اطلاعات محیط کارتان، موضوع خوبی برای اشتراک در دنیای مجازی نیست.

زندگی دیگران

فرقی نمی کند که خبر ازدواج دوست صمیمی تان باشد، یا خبر قبولی برادرتان در دانشگاه یا حتی بارداری دختر خاله تان، شما نباید اولین نفری باشید که خبرهای مهم زندگی دیگران را منتشر می کند. بگذارید که فرد مورد نظر خودش منتشر کننده خبر باشد، پس از آن می توانید با اجازه او، خوشحالی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

خبرچینی

شبکه های اجتماعی به هیچ وجه مکان خوبی برای پشت سر دیگران حرف زدن یا دعواهای خانوادگی و دوستانه نیست. بنابراین عصبانیت خود را در آن مکان تخلیه نکنید. با این کار بدون شک حرف های شما به گوش مخاطب مورد نظر رسیده و نه تنها رابطه شما با او به پایان می رسد بلکه دیگران نیز اعتمادشان را به شما از دست خواهند داد.

 

پیشنهادهای پزشکی

تنها در صورتی که شما مدرک پزشکی و در این زمینه تخصص دارید، می توانید در مورد داروها و روش ها درمان نظر دهید، در غیر این صورت، تجربیات شخصی به هیچ وجه منبع معتبری در زمینه پزشکی نخواهند بود زیرا ممکن است که روی بدن فرد دیگر، جوابی عکس دهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي