مواد مخدر هندی وارد ایران شد + عکس

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 11 دی

مواد مخدر هندی وارد ایران شد + عکس

مواد مخدر هندی وارد ایران شد + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد مخدر هندی وارد ایران شد +عکس

امروزه مواد مخدر این بلای خانمان سوز ،دامان بسیاری از جوانان کشورمان را گرفته است و هر روز انواع مختلفی از آن به کشور وارد می شود، که این بار در سوپر مارکتها مواد مخدر هندی رواج یافته است.

پان پراگ (بی‌تی BT) یکی از موادمخدری است که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمتی ارزان در برخی سوپرمارکت‌ها و میان نوجوانان و جوانان توزیع می‌شود. به همین خاطر خانواده‌ها باید در این‌باره مراقب این محصول بسیار خطرناک در میان فرزندان و عزیزانشان باشند. این ماده مخدر محصول کشور هندوستان است که مخدرهای مشابه آن در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند. این ماده افیونی همانند مخدر ناس است. مصرف‌کنندگان این ماده را که شبیه قرص است در دهان می‌گذارند تا آب آن جذب دهان شود.

بزرگترین فاجعه این مخدر ویرانگر این است که در بسته‌بندی‌های بسیار شیک و با طعم انواع میوه‌ها وجود دارد که همین عامل باعث تمایل نوجوانان و جوانان به استفاده از بی‌تی می‌شود که به عنوان ماده خوشبوکننده در دهان به فروش می‌رسد. مواد اولیه این محصول خطرناک آهک، خاکستر، تنباکو، ادویه‌های معطر و ساخارین که ماده‌ای سرطان‌زاست.

احساس سرخوشی، گیجی، هیجانات غیرطبیعی، از دست دادن تعادل روحی و رفتاری و احساس خارج شدن بخار سرد از مغز ازجمله عوارض روانی این ماده مخدر اعتیادآور است که باعث بروز سرطان لثه، دهان و حنجره می‌شود. کارشناسان و متخصصان درباره این مخدر کمتر شناخته شده بر این باورند که این ماده افیونی علاوه بر ایجاد وابستگی و اعتیاد روحی و روانی به سلول‌های مغزی، دستگاه تنفسی و قلب و عروق آسیب‌های جدی فراوانی می‌رساند و موجب افت تحصیلی، گیجی و از دست دادن تعادل روحی – رفتاری و حرکتی می‌شود. همچنین بروز حرکات غیرطبیعی در چشم‌ها، افزایش ضربان قلب، دندان قروچه، لرزش، اختلال در خواب، نارسایی کلیوی، اختلالات رفتاری همراه با پرخاشگری و افزایش فشار خون از دیگر عوارض این ماده خطرناک به‌شمار می‌روند. این ماده خطرناک و ناشناخته گاهی از سوی افراد ناآگاه مصرف می‌شود که هیچ اطلاعی از عوارض ناشی از آن ندارند. این ماده خطرناک با اسم‌های دیگری چون باب اسفنجی، ملوان زبل، راجا، تایتانیک، جاآیا و… در بسته‌بندی‌های زیبا، شکیل و جذاب با عکس هنرپیشه‌های هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستیل، پودرهایی با طعم نعنا، پرتقال، لیمو و… تحت عنوان‌هایی به‌نام خوشبوکننده دهان وارد کشور می‌شود که قیمت ارزان و بسته‌بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف این ماده، ناشناخته در بین دانش‌آموزان خردسال و نوجوانان شده است.

این ماده زنگ خطری است برای کودکان و نوجوانان بویژه دانش‌آموزان که خانواده‌ها باید با هشیاری و دقت در این‌باره اطلاع داشته و به مبارزه با این ماده مخدر جذاب بپردازند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي