مواد غذایی که به داشتن خواب راحت کمک می کنند

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 13 تیر

مواد غذایی که به داشتن خواب راحت کمک می کنند

خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت دهیداین کار را می‌توانید با مقدار کافی خواب انجام دهیداما زمانی که خواب خوبی نداشته باشید، قطعا سرحال و با انرژی هم نخواهید بود.

زمان‌هایی هست که به هر دلیلی نمی‌توانید به خوابی عمیق فرو برویددر این متن با ۹ غذایی آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کنند تا خوابی عمیق پیدا کنید.

۱ماست

بدن ما نیازمندی‌اش به کلسیم را از محصولات لبنی تامین می‌کندماست هم که از شیر ساخته می‌شود، به بدن ما کلسیم می‌رسانداگر شما کمبود کلسیم داشته باشید، ممکن است در عمیق خوابیدن با مشکل مواجه شویدبنابراین اگر به اندازه‌ی کافی کلسیم مصرف نمایید، به بهبود کیفیت خوابتان کمک خواهد شد.

۲موز

موز سرشار از پتاسیم و منبع غنی ویتامین B6 استبنابراین با خوردن موز به تولید هورمونی بنام ملاتونین کمک خواهید کرد.هورمونی که بر کیفیت خواب شما تاثیر مثبت دارد.

۳نخود

نخود هم منبعی عالی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می‌کندپس خوردن نخود هم در کسب یک خواب راحت و عمیق تاثیر گزار است.

مواد غذایی که به داشتن خواب راحت کمک می کنند, پورتال خبری فرهنگی گهر

۴ماهی

ماهی‌هایی همچون تون، سالمون و هالیبوت، منابع خوبی از ویتامین B6 هستنداین ویتامین نیز به تولید ملاتونین و نهایتا به بهبود خوابتان کمک خواهد کرد.

۵شیر گرم، قبل از خواب

شیر، سرشار از کلسیم و مواد معدنی مهم دیگری است که تاثیری آرامش بخش دارندشیر گرم بهمراه زردچوبه، شکر، و کمی هم میوه‌ی خشک، به سیستم بدن شما آرامش داده و کمک می‌کند تا خواب خوبی داشته باشید.

۶برنج

غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات هستند هم به بهتر خوابیدن کمک می‌کنندمصرف برنج باعث خواهد شد تا بدنتان مقدار زیادی انسولین ترشح کرده و نتیجتا خوابالو شود.

۷آب گیلاس ترش

به افراد زیادی که از بی خوابی معمولی تا انواع مزمن آن رنج می‌برند، توصیه می‌شود که آب گیلاس ترش بخورنداین آبمیوه مقدار زیادی ملاتونین تولید کرده و باعث خواب شبانه‌ی آرامی خواهد شد.

۸محصولات گندم

گندم کامل، انواع نان سفید و حتی ماءالشعیرها سرشار از منیزیم هستندمنیزیم درون بدن کمک می‌کند تا بهتر بخوابید و خوابی بی‌وقفه داشته باشید.

۹انواع کلم

سبزیجاتی که برگشان سبز است، مانند کلم، مشابه شیر و محصولات لبنی دیگر، غنی از کلسیم هستندمصرف این سبزیجات سطح کلسیم بدنتان را افزایش داده و کمک می‌کند تا سیکل خواب سالمی داشته باشید.

منبع: http://fitnessmagazine.ir/
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي