مهم ترین تفاوت های زن و مرد در روابط جنسی و عشق

تاريخ : 16 تیر

تفاوت های زن و مرد در روابط جنسی

سکس معجون درهم است. اکثر زنان عاشق سکس هستند، اما شهوت به راحتی می تواند با خستگی، ناراحتی و مشکلات فیزیولوژیکی درد و یائسگی از بین برود. امیلی ناگسکی، درمانگر رابطه جنسی، میگوید در واقع، بدون محرک فیزیولوژیکی تستوسترون فراوان مانند مردان، وظیفه اصلی برای زنان این است که “ترمزهای داخلی” را خاموش کنند-آشفتگی در مورد شستن لباس ها، رسیدگی به بچه ها و کار و یا صداهای مهار کننده درونی که به او می گویند نه. زنان اغلب با آرزوی داشتن یک تجربه خوب به رختخواب می آیند، اما تا زمانی که برانگیخته نمی شوند، واقعا مشتاق رابطه جنسی نیستند.

مهم ترین تفاوت های زن و مرد در روابط جنسی و عشق, پورتال خبری فرهنگی گهر

گاهی اوقات رسیدن به اوج لذت جنسی می تواند راه دشواری داشته باشد (برای اکثر زنان ممکن است ۴۵ دقیقه طول بکشد). تجربه ارگاسم منظم برای زنان به اندازه ای که برای مردان راحت است، آسان نیست، اما برای تمایل به ادامه ی آن ضروری است. بنابراین، در حالی که مردان عاشق تنوع هستند، زنان ممکن است یک موقعیت و رویه درست و روتین را ترجیح دهند، زیرا تضمین بیشتری برای لذت اوست که اجازه می دهد او در لحظه ای آرامش یابد.

سکس زمینه ای است. در حالی که بسیاری از زنان از طریق تحریک خود اولین ارگاسم خود را آغاز کرده اند، تعداد زیادی از زنان وجود دارند که زندگی جنسی خود را در یک رابطه یا روابط جنسی آغاز می کنند. اولین باری که عمیقا لمس شده اند ممکن است توسط شخص دیگری انجام شده باشد، در حالی که تقریبا همه مردان زندگی جنسی خود را با استمناء شروع می کنند.

مهم ترین تفاوت های زن و مرد در روابط جنسی

مردان گرسنه ارتباط جنسی با همسرشان هستند،زنان به دنبال برقراری ارتباطی عاشقانه و رمانتیک می باشند.حتی زنان متعصب،باهدف و قدرتمند هم از ارتباطی عاشقانه لذت می برند.برای ارضای نیاز عاشقانه و رمانتیک زن،مرد لازم است مرد بداندکه فضای عاشقانه و رمانتیک چیست.

ارتباط عاشقانه و رمانتیک

این طور نیست که مردان قصد ایجاد فضایی رمانتیک را برای زنان نداشته باشند،بلکه آنها از اهمیت این مساله نزد زنان اطلاع ندارند.برای به وجود آوردن رابطه ای رمانتیک و عاشقانه،به وجود آوردن فضایی رمانتیک و عاشقانه مهم است.

طی تحقیقات به عمل آمده سالیان سال تصور می شد که تفاوت مغزی زنان و مردان در اثر هورمون های جنسی تستوسترون (مردانه) و استروژن (زنانه) است. ولی اکنون دریافته اند که بین چهار لوب مغز زنان و مردان از نظر عملکرد، تولید مواد شیمیایی و اندازه، تفاوت هایی وجود دارد.

نیمکره راست مسئول تفکرات خیالی و تصورات و هنر است که در خلق ، استنباء احساس و شوخ طبعی نقش دارد.

نیمکره چپ مغز مسئول فعالیت های منطقی و ظریف و موشکافانه است. خواندن، نوشتن، تجزیه و تحلیل و دانش و مهارت و مدیریت علوم برعهده این بخش از مغز می باشد. ارتباط قوی بین این دو نیمکره دارای مزیت است. برای مثال نیمکره چپ مغز با پردازش های نیمکره راست ، بیان بهتری از احساس را ارائه خواهد داد. ایستموس (isthmus) یا تنگراه، باریکه ای از بافت است که نیمکره چپ مغز را به نیمکره راست وصل می کند.

 مزیت های مغز زنان بر مردان

ارتباط عاطفی: ایستموس، در زنان ضخیم تر از مردان است و همین ارتباط قوی تر بین دو نیمکره مغزمی تواند دلیل موفقیت زنان در برقراری ارتباط عاطفی از طریق زبان باشد.

مهارت گفتاری: کورتکس (قشر مخ) زنان ۱۵ تا ۲۰ بزرگ تر از قشر مخ مردان است. این بخش از مغز، مسئول عملکردهای اولیه ای مثل سخنرانی، حرکت و استنباط و احساس است. به طور کلی، زنان دارای دانسیته عصبی بیشتری در ناحیه قدامی مغز می باشند که این دربرگیرنده اعمالی چون برنامه ریزی، قضاوت و زبان می شود.

احساس درد: زنان نسبت به درد واکنش های عمیق تر و شدیدتری از خود بروز می دهند. بنابراین درد بیشتری در مقایسه با مردان احساس می کنند.

حافظه: زنان به طور متوسط ۷/۵ امتیاز در حافظه بالاتر هستند. زنان دارای دید محیطی بهتری می باشند که بـه آن ها کمک می کند اتفاقات پیرامون مـنـزل خـود را زیـر نـظـر گـرفـتـه و خـطـر در حـال نـزدیـک شدن به خانه را شنـاسایی کنند. مغزـز زنـان قـادر اسـت دامـنـه اطـلاعات وسیع تری را رمزگشایی کند. زنان با ارزش ترین اطلاعات را برگزیده و آن را به نسل بـعد انتقال می دهند.

تکمیل وظایف: زنان دارای گوش تیزتری می باشند و هنـگام صحبت کردن از واژه های بیشتری استفاده می کنند و در تکمـیل و اتـمام وظـایف به طور مستقل، بهتر از مردان می باشند. مرور اطلاعات: زنـان تمایل دارند تا اطلاعات را بارها و بارها در مغزشان مرور کنند.

عدم تقسیم کار بین دو نیمکره: هر دو نیمکره راست و چپ مغز زن ها با هم روی مشکلات کار می کنند و تقسیم کار بین آن ها صورت نگرفته است.

کپی برداری مسئولیت ها: اگر یکی از نیمکره های مغز زنی آسیب ببیند، نیمکره دیگر قادر به کپی کردن تمامی قابلیت های نیمکره تخریب شده است و می تواند مسئولیت تمامی کارهای زندگی او را به عهده بگیرد.

تمرکز: زنان موضعی می اندیشند و بر روی جزئیات و نکات ظریف تمرکز می کنند. پیروی از دیگران: زنـان تـمـایل دارند از عقاید پیشنهادی دیگران پیروی کنند. ارزیابی آنان از خودشان در سطح پایین تری از مردان می باشد.

رضایتمندی در زندگی: زنان برای خانواده و فرزندان ارزش قائل می باشند. تحمل درد: زنان درد و کار یکنواخت را بهتر از مردان تحمل می کنند.

زنان بـیشتر بـه سـلامتـی خود اهمیت می دهند. لذا مردان دو برابر زنان بیمار می شوند خواهان شنونده: وقتی زنان مشکلاتشان را بـا مـردان در میان می گذارند، دنبال راه حل نمی گردند، بلکه آن ها نیاز دارند تا فردی به حرف هایشان گوش دهد.

مزیت های مغز مردان بر زنان

اندازه مغز: مغز مردان از نظر فیزیکی بزرگ تر است، زیرا اندازه مغز با اندازه بدن مرتبط است. میزان سلول های مغز مردان ۴ درصد بیشتر از زن هاست و مغز آنان ۱۰۰ گرم سنگین تر است.

علوم و دانش: بخش سفید مغز مسئول ارتباطات درونی مغز است. این بخش ، همه آنچه را که مغز فرا گرفته است، سازماندهی می کند. هر چه ارتباطات بخش سفید مغز بیشتر باشد، فرد باهوش تر است و توانایی سازماندهی، توجه به جزئیات، ارتباطات فضایی و حل مشکلات در او بیشتر خواهد بود. ماده خاکستری مربوط به هوش عمومی در مردان بیش از ۶ برابر زنان است.

ذخیره اطلاعات: مردان قادر می باشند تا اطلاعات را طبقه بندی کرده و در مغزشان ذخیره کنند. مـردان قـادر هستـند تــا مسیر حرکت خود را به خاطر بسپارند.

عدم تغییر وضعیت: مغز یک مرد در مقایسه با مغز یک زن، مدت زمان بیشتری احتیاج دارد تا تغییر وضعیت بدهد. هنگامی که خانمی با همسرش مشغول گفتگو درباره مسائل مادی و اقتصادی است و ناگهان بخواهد از احساساتش صحبت کند، می بینند که همسرش حوصله این کار را ندارد؛ زیرا به همان سرعت نمی تواند از وضعیتی به وضعیت دیگر تغییر جهت دهد.

تفکر کامل: مردان موقعیت ها و اوضاع را به طور کلی درک می کنند و تفکر کلی و جـامع دارند. ریسک پذیر: مردان سازنده و خلاق می باشند. آن ها ریسک پذیـر بـوده و به دنبال تجربه های جدید می باشند.

اعتماد به نفس: مردان در تفکرات و اعمالشان استقلال دارند و بیشتر از عملکرد خودشان رضایت دارند. رضایتمندی در زندگی: مردان برای شغل مناسب و موفقیت در کارها ارزش قائل اند.

پنهان کردن احساسات: مردان و زنان دارای حس حسادت یکسان هستند، اما مردان بهتر می توانند این حس را پنهان سازند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي