مهمترین گیاهان مفید در افزایش قوای جنسی

تاريخ : 5 اردیبهشت
در زندگی زناشویی یک سری مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آنها مشکلات جنسی بین زن و شوهر است. در این مقاله مهمترین گیاهان مفید در افزایش قوای جنسی را در نظر گرفته ایم. امیدواریم مفید باشند. با سایت گهر همراه باشید.
.
مهمترین گیاهان مفید در افزایش قوای جنسی, پورتال خبری فرهنگی گهر
.
این  گیاهان مفید در افزایش قوای جنسی شما بسیار تاثیرگذار و پرفایده هستند.به بررسی برخی از خاصیت های آنان در این رابطه می پردازیم.
عوامل مختلفي‌ از جمله مسايل روحي رواني، نوع تغذيه، تحرك، شرايط آب‌وهوايي، سن، بسياري از داروها و بعضي از بيماري‌ها مي‌توانند در كاهش يا افزايش ميل جنسي در مردان و زنان تاثيرگذار باشند. بسياري از گياهان نيز با توجه به مواد موجود در آنها مي‌توانند براي كاهش يا افزايش اين ميل موثر باشند…البته قدرت گياهان از اين نظر يكسان نيست و مواد موثر و ميزان مصرف آنها در اين اثر دخالت دارد. در اين مقاله به چند گياه افزايش‌دهنده ميل جنسي در مردان و زنان و يك داروي گياهي كه فقط در خانم‌ها باعث افزايش ميل‌جنسي و برطرف‌كردن بي‌ميلي و سردمزاجي مي‌شود، اشاره مي?کنم.
۱ )دارچـيـن
.
دارچين پوست درختي بسيار معطر است. دارچين را از زمان‌هاي قديم به عنوان دارو و غذا استفاده مي‌كردند و در حال حاضر از پرمصرف‌ترين ادويه‌هاي معطر جهان است. خواص مهم دارچين شامل آثار ضددرد، ضدميكروب، ضدتهوع، ضداسهال، ضدهيستامين، كاهش‌دهنده پرفشاري خون، كاهش‌دهنده چربي خون، محرك و مقوي معده و چند اثر ارزنده ديگر است. يكي از خواص دارچين به دليل طبيعت گرم آن، افزايش‌دهنده قواي جنسي است. دارچين به صورت پودر مي‌تواند به اشكال مختلف مصرف شود.مقدار مصرف معمولي و بدون ضرر آن تا ۴ گرم در روز است و بهتر است در ۲ يا ۳ نوبت مصرف شود. مصرف مقدار زياد آن باعث بي‌خوابي و حركت تند قلب مي‌شود. پودر دارچين را بايد در ظروف شيشه‌اي رنگي يا فلزي نگهداري كرد و در آنها را محكم بست تا رايحه آن از بين نرود. همچنين بايد آن را از محل گرم و نور آفتاب حفظ كرد چون باعث كاهش و تخريب رايحه آن شده و از آثار آن كاسته مي‌شود.

۲ )زنـجبـيـل

.
زنجفيل يا زنجبيل ريزوم نوعي ريشه‌ گياهي است كه به‌صورت متورم و گره‌دار است. زنجفيل به دو شكل تازه و خشك در بازار وجود دارد و گاهي نوع خشك آن را آسياب و پودر مي‌كنند. زنجفيل طبيعت گرمي دارد و مزه آن تند و سوزاننده است و داراي رايحه‌اي قوي و خوش‌بوست. زنجفيل از قديم به‌خصوص در نواحي شرقي دنيا به‌وفور به‌عنوان معطركننده غذاها، داروها و به عنوان يك گياه دارويي مهم استفاده مي‌شده و امروزه يكي از پرمصرف‌ترين گياهان دارويي و غذايي است. آثار مهم زنجفيل شامل خاصيت ضدتهوع و استفراغ قوي، ضداكسيدان و ضدسرطان، كاهش‌دهنده چسبندگي پلاكت‌ها (رقيق‌كردن خون)، هضم‌كننده، محرك و مغذي معده، ضدميكروب، كاهش‌دهنده كلسترول، معرق، صفراآور و چند اثر مهم ديگر است.

يكي از آثار زنجفيل، افزايش قواي جنسي است. مصرف زنجفيل، تا روزي ۳ گرم بلامانع است كه مي‌توان آن را در ۲ يا ۳ نوبت استفاده كرد. مصرف بيش از حد زنجفيل باعث تحريك مخاط‌ها مي‌شود و ممكن است به روده و معده آسيب برساند. افرادي كه داروهاي قلبي و ضدانعقاد خون مصرف مي‌كنند بايد با احتياط از زنجفيل استفاده كنند. به تازگي يك محصول استاندارد و صنعتي به نام قطره «آرومين» از زنجفيل به بازار ارائه شده كه در داروخانه‌ها موجود است و بدون نسخه در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد. اين قطره را مي‌توان روزي ۱ تا ۳ نوبت و هر نوبت ۴۰ قطره در آب يا مايعات ديگر رقيق و مصرف کرد. همچنين مي‌توان آن را در چاي يا غذا هم مورد استفاده قرار داد.

تقـويـت کنـنـده ميل جنسـي,داروي افزايش ميل جنسـي, گيـاه تقـويـت کنـنـده ميل جنسـي

۳ )فـلفـل (سبز يا قرمز)

.
فلفل‌سبز گياهي است كه از ميوه‌هاي آن استفاده مي‌شود. فلفل قرمز نيز همين گياه و ميوه است كه با گذشت زمان و پس از رسيدن كامل فلفل‌سبز تغيير رنگ مي‌دهد و كم‌كم قرمز مي‌شود. فلفل از ادويه‌هاي تند بسيار پرمصرف‌ دنياست كه نقش مهمي در تغذيه دارد و مخصوصا در قسمت‌هاي شرقي جهان مورداستفاده قرار مي‌گيرد. به غير از مصرف خوراكي، داروهايي نظير شمع‌هاي طبي و پمادهايي از فلفل تهيه مي‌شود كه به عنوان ضددردهاي اسكلتي مصرف زيادي دارد.

مهم‌ترين آثاري كه تاكنون در مورد فلفل مطالعه و به اثبات رسيده است شامل آثار ضددرد، رقيق‌كننده خون‌ (افرادي كه خونشان غليظ است)، ضدميكروب، ضدسرطان، آنتي‌اكسيدان، ضدنفخ و اسپاسم، ضدتب، محرك گردش خون، معرق، محرك و مقوي معده، هضم‌كننده غذا، اشتهاآور، كاهش‌دهنده چربي خون و آثار ديگر است. با توجه به طبيعت گرم قابل‌توجه، فلفل داراي اثر افزايش قواي جنسي است و جزو ادويه‌‌هاي محرك محسوب مي‌شود. مصرف فلفل درحد خوراكي بدون عارضه است و فقط ممكن است بعضي‌ها به آن حساسيت داشته باشند. مصرف بيش از اندازه فلفل ممكن است باعث التهابات غشاي مخاطي روده و معده شود.

۴ )پنـج انـگشـت

.
يك داروي گياهي که در زنان باعث افزايش قواي جنسي، جلوگيري از بي‌ميلي و سردمزاجي مي‌شود، قطره ويتاگنوس (Vitaxnus) است كه به شكل قرص هم ارائه شده است. اين دارو از گياه پنج انگشت (Vitex agnus – castus) تهيه شده و به صورت قطره يا قرص مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين دارو در درمان سردمزاجي زنان از مصرف بالايي برخوردار است. آثار مهم اين قرص و قطره شامل آثار رفع اختلالات قاعدگي، رفع اختلال‌هاي يائسگي، موثر در كيست‌هاي رحم و تخمدان، موثر در فيبروم، جلوگيري از تنبلي تخمدان، موثر در بعضي ناباروري‌ها، موثر در رفع آكنه و جوش صورت خانم‌ها و انواع ديگر مشكل‌هاي زنان است كه مربوط به اختلال‌هاي هورموني است.

ويتاگنوس با عمل تنظيم هورمون‌ها علاوه بر آثار ذكرشده مي‌تواند در بي‌ميلي و سردمزاجي خانم‌ها موثر باشد. اين داروي گياهي به دو شكل قرص و قطره تهيه شده و داراي آثار يكساني است. ويتاگنوس در تمام داروخانه‌هاي ايران و بدون نسخه به مصرف‌كنندگان عرضه مي‌شود. اطلاعات لازم در راهنماي همراه دارو ارائه شده است.

گياهان ديگري كه در افزايش قواي جنسي مي‌توانند موثر باشند شامل: انار، انجير، پسته، خرما، جوز بويا، كنجد، نخود، نارگيل، برنج، شاهي و خارخسك هستند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي