مفیدترین ادویه ها برای سلامت بدن کدامند؟

ما در این مقاله از گهر بهترین و مفیدترین ادویه جات را برای سلامت بدن برای شما همراهان گرامی منتشرکرده ایم. در ادامه همراه ما باشید

مفیدترین ادویه ها برای سلامت بدن کدامند؟

ادویه ها طعم دهنده های غذا هستند تا غذایی که می خوریم برای ما لذیذتر و دلچسب تر باشد اما خالی از خاصیت و فوایدی برای بدن نیستند. اگر به غذاهای ادویه دار علاقه دارید، بهتر است ادویه های مفید را بشناسید و از آنها در تهیه طعم و غذای دلخواهتان استفاده کنید. 

دارچین یک ادویه جادویی برای قند خون

دارچین ادویه بسیار محبوبی است و در بسیاری از دستورات طبخ غذا یافت می‌شود. مهم‌ترین و درخشان‌ترین عملکرد دارچین  پایین آوردن قندخون و اثر ضد دیابتی آن است. عملکرد دارچین در پایین آوردن قندخون به خاطر وجود ماده‌ای به نام سینامالدهید است. دارچین شکسته شدن کربوهیدرات را در بدن آهسته کرده و از سوی دیگر حساسیت به انسولین را بالا می‌برد و به این روش روی پایین آوردن قندخون موثر است. نتایج برخی مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه دارچین می‌تواند در حدود 10 تا 20 درصد قندخون ناشتا را در بیماران دیابتی کاهش دهد که بسیار قابل توجه است.

دارچین همینطور دارای خواص قوی ضد آنتی‌اکسیدانی و ضد التهاب است. ادویبه دارچین سرشار از آنتی‌اکسیدان پلی فنول است. در یک مطالعه که محتوای آنتی‌اکسدانی بیست و شش نوع گوناگون از ادیه‌جات را مورد بررسی قرار داد، دارچین در مقام اول قرار گرفت؛ حتی قبل از سیر و جعفری می‎‌تواند موجب کاهش کلسرول و تری‌گلیسرید در خون شود.

خاصیت ضدالتهابی دارچین بسیار با اهمیت است. دارچین به بدن کمک کرده که با التهاب، عفونت و آسیب‌های که به بافت بدن می‌رسد مبارزه کند.

در نهایت از خواص مهم دارچین می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق اشاره کرد. در بسیاری از مطالعات دارچین با خطر کمتر بیماری‌های قلب و عروق در ارتباط بوده است. در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو، مصرف یک گرم دارچین در روز روی شاخصه‌های خونی موثر است. همینطور دارچین سبب کاهشکلسترول بد خون شده و کلسترول مفید را افزایش می‌دهد و سطح آن‌ها را در طولانی مدت ثابت نگه می‌دارد. تمام این فاکتورها در کنار هم مساوی است به ریسک ابتلای کمتر به این بیماری.

فواید میخک برای سلامتی

میخک حاوی فیبر بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی متفاوت است که می‌تواند اثر بسیار موثری در بهبود سلامتی‌ داشته باشد. یک قاشق چای خوری از میخک حاوی ۲۱ کالری انرژی، ۱ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۳۰ درصد از نیاز روزانه برای منگنز، ویتامینk و c است.

فیبر برای جلوگیری از یبوست و مشکلات گوارشی بسیار مهم است؛ ویتامین c موجود در میخک در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.در عین حال منگنزموجود در این گیاه، یک ماده معدنی بسیار مهم در عملکرد نرمال مغزی و ذهنی‌ است. علاوه بر ریز مغذی‌های گفته شده، میخک حاوی مقدار قابل توجهی‌ ویتامینِ نیز هست.

میخک سرشار از آنتی‌کسیدان است

میخک یک  آنتی اکسیدان بسیار مهم است. این آنتی اکسیدانها در کاهش استرس و پیشگیری از بروز بیماریهای مزمن نقش بسیار مهمی‌ دارد.

میخک ممکن است اثر ضد سرطانی داشته باشد

نتایج برخی‌ از تحقیقات نشان داده است که میخک می‌تواند نقش ضد سرطانی داشته باشد. درون میخک یک ترکیب وجود دارد به نام اوگنول که می‌تواند اثر ضدسرطان داشته باشد.

میخک می‌تواند باکتریهای مضر داخل بدن را بکشد

نشان داده شده که میخک دارای خواص ضد میکروبی است، به این معنی‌ که میخک می‌تواند رشد میکروبها در بدن را کند کند. نتایج مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که میخک می‌تواند رشد باکتریها مضر مثل ای‌ کلای‌ که سبب بررز اسهال می‌شود را کم کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه