معرفی گوشی V10 ال جی + مشخصات و عکس

مدتی است که کمپانی ال جی از گوشی جدید خود رونمایی کرده است که بتواند بار دیگر جایگاهش در بازار موبایل را به اثبات برساند. در ابن مطلب به معرفی گوشی V10 ال جی می پردازیم.

معرفی گوشی V10 ال جی + مشخصات و عکس

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید سامسونگ مشغول توسعه یک موبایل تاشو با نمایشگر خمیده است که شاید تا عرضه آن آنطور که تصور می شد زمانی باقی نمانده باشد. حالا ظاهرا الجی هم پروژه ای شبیه به این را دنبال می کند اما با ماهیتی کاملا متفاوت.

این شرکت کره ای سال گذشته تولید محصولات سری اپتیموس خود را متوقف کرد و در مقابل تصمیم گرفت که موفقیت را با طراحی موبایل الجی جی 2 از سر بگیرد.

ال جی در ادامه امکانات و مشخصات تازه ای را به نسخه بعدی این موبایل یعنی G3 اضافه نمود و محصولی را عرضه کرد که علیرغم برخورداری از ایده هایی مبتکرانه، در کوتاه ترین زمانی از تب و تاب تازگی اش کاسته شد و در همهمه بازار، جلوه و جذابیت خود را از دست داد.

در سال 2015 میلادی و الجی موبایل G4 را عرضه کرد که این بار نه به جهت خلاقیتش بلکه به واسطه نبود تغییرات فاحش و محسوس در آن توجه مثبت کاربران را به خود جذب کرد.

اما باز هم شانس با این شرکت یار نبود و G4 در کمترین زمان محبوبیت خود را از دست داد. لذا با در نظر داشتن گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت، روشن است که چرا موفقیت تلفن های هوشمند جدید آن به نام های V10 و Urbane 2 اهمیت بسیار بالایی برای آینده اش دارند.

برآمده از «ابهام»

در نخستین روزهای شکل گیری رقابت میان بازیگران صنعت موبایل، الجی به هیچ وجه برند ناشناخته ای محسوب نمی شد و حتی می توان می توان گفت که تا حدود زیادی بر این بازار سلطه داشت.

این شرکت دستگاه های فوق العاده ای نظیر اپتیموس 3D یا Optimus 2X را عرضه کرد اما به خاطر سطله تقریبا تمام و کمال سامسونگ بر بازار اندروید و درخشش خوب اچ تی سی بر آن، بسیاری از تلفن های هوشمند این شرکت نادیده گرفته می شدند.
در زمان عرضه اپتیموس جی اوضاع تغییر کرد. این دستگاه امکاناتی فوق العاده و طراحی ابتکاری داشت و به تشخیص گوگل نکسوس 4 نیز از روی آن تهیه شد. زمانی که سال 2013 از راه رسید و تلفن هوشمند G2 عرضه گردید، الجی به شدت مورد توجه قرار گرفت و بخشی از این توجه نیز به خاطر کار گذاری دکمه های سخت افزاری در قسمت پشت بدنه دستگاه تولیدی اش بود. این امر البته مناقشات زیادی را به بار آورد با این همه ایده ای کاملا مبتکرانه محسوب می شد و هنوز هم که هنوز است بسیاری آن را دوست دارند.

استمرار بی نتیجه سری G

سال گذشته موبایل G3 وارد بازار شد و در آن زمان بسیاری مردد بودند که آیا این محصول می تواند نسخه قبلی اش را از نظر میزان امکانات و محبوبیت جا بگذارد یا خیر.

اگر از لحاظ فنی بخواهیم بگوییم، در آن زمان یک تلفن هوشمند بهره مند از نمایشگر QHD در چین وجود داشت با این همه موبایل G3 را می توان نخستین دستگاهی در نظر گرفت که با این تراکم پیکسلی به بازارهای جهانی عرضه می شد.

این محصول همچنین دوربینی با قابلیت فوکوس لیزری داشت که در نوع خود می توانست بسیار قابل توجه باشد. متاسفانه علیرغم وجود امکانات بی نظیر در نظر گرفته شده برای G3، الجی به خاطر وجود پاره ای مشکلات نرم افزاری نتوانست شمار زیادی از خریداران را با خود همراه نماید.

حال به این مساله، نمایشگر به شدت تاریک دستگاه را هم اضافه نمایید (حتی با وجود بالا بردن روشنایی نمایشگر تا بیشترین میزان ممکن صفحه نمایش آن به شدت تاریک به نظر می آمد) تا دریابید که چرا از دید بسباری این دستگاه محصولی پایین رتبه بود و حتی آپدیت نشدن ناقص آن به آبنبات چوبی اندروید نیز نتوانست نظر کاربران در این رابطه را تغییر دهد.

پرچمدار اصلی الجی در سال 2015 به نام G4 هم به خاطر اظهار نظری که به زعم الجی به اشتباه ترجمه شده بود، کمی قبل از رونمایی رسمی از رده خارج گردید: یکی از سخنگویان این شرکت اظهار داشته بود که در سال 2015 دستگاهی وارد بازار می شود که بالاتر از محصولات سری G قرار می گیرد.

همین گفته ها باعث شد این سوال در ذهن بسیاری شکل بگیرد که چنین دستگاه اعجاب انگیزی چه خصوصیاتی می تواند داشته باشد و اصلا چرا باید G4 را بخرند.

در حالی که تلفن هوشمند G4 از نظر امکانات نسبت به نسخه سال قبل خود بهبود قابل توجهی پیدا کرده بود (یعنی برخورداری از نمایشگر روشن تر، امکانات تصوری برداری بیشتر برای دوربین و پوسته خارجی بهینه سازی شده)، شاید تنها دلیل اصلی برای جلب توجه کاربران به این دستگاه، وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس دی و باتری قابل تعویض برای آن بود.

تنها ایرادی که به این دستگاه گرفته می شود این است که تفاوت قابل توجهی با مدل سال قبلش نداشت. در واقع الجی به جای استفاده از یک فریم فلزی یا کاور پشتی شیشه ای تصمیم گرفته بود باز هم از پلاستیک در ساخت بدنه پرچمدار خود استفاده نماید که البته یک کاور چرمی را هم می شد در میان انواع گزینه های موجود برای این دستگاه پیدا کرد.

روی هم رفته اما، این دستگاه فروش بسیار اندکی داشت و به همین خاطر آمار و ارقام مربوط به عملکرد این کمپانی کره ای در سال 2015 میلادی به شدت ضعیف بودند.

چندی پیش تلفن هوشمند V10 معرفی شد و با امکانات قابل توجهش نشان داد که اظهارات سخنگوی ال جی اشتباه ترجمه نشده اند و بلکه کاملا صحت داشته اند. این موبایل حقیقتا بالاتر از سری G قرار می گیرد و پیش بینی شده که «به اندازه آیفون 6 اس پلاس قیمت داشته باشد».

دنیایی کاملا جدید

فارغ از عقاید و نظرات شخصی، باید بگوییم که تلفن هوشمند V10 نشان داد الجی تصمیم گرفته تفکری خارج از چهارچوب همیشگی اش داشته باشد و سعی کرده با رونمایی از این محصول، قابلیت های بیشتری را به محصولی که میتوانست کاملا عادی باشد بیافزاید.

سال گذشته سامسونگ همین مساله را با عرضه گلکسی نوت اج عملیاتی کرد هرچند که طراحی کلی آن دستگاه مورد توجه همه قرار نگرفت.

در هر صورت تلفن هوشمند V10 حتی بدون نمایشگر ثانویه اش نشان داد الجی قصد دارد ایده ای را عملیاتی کند که از مدتها قبل در نظر داشته است: بازطراحی محصولاتش.

اگر بخواهیم منصف باشیم، موبایل های G3 و G4 شباهت بسیار زیادی به هم دارند و تنها از برخی جهات با هم فرق می کنند. هر دوی این دستگاه ها یک پنل پشتی خمیده دارند که در کل ایده بسیار خوبی است، اما اینکه الجی همین طراحی را روی همه محصولاتش پیاده کرده باعث شده تا از جذابیت آن به میزان زیادی کاسته شود.
این شرکت با عرضه تلفن هوشمند اخیر خود استانداردهای تازه ای را به لحاظ طراحی در محصولاتش پیاده سازی کرد. قسمت پشت بدنه این دستگاه از مواد سیلیکونی ساخته شده و به جای آنکه شبیه به سطحی «قالبی» به نظر برسد که روی بخش پشتی دستگاه نشسته، همانند ورقه ای است که اجزای بالایی و پایینی بدنه را در بر گرفته است.

حتی الگوی پیاده شده روی پشت بدنه این موبایل نیز نشان می دهد که الجی از «طراحی خسته کننده پلاستیکی» در محصولاتش فاصله گرفته است.

نکته دیگری که در مورد تفاوت های طراحی این محصول به چشم می آید، استحکام پایدار بدنه آن است.

البته الجی پیشتر هم در زمان تولید پنل پشتی دستگاه هایش (موبایل های جی فلکس و جی فلکس 2)، انرژی زیادی را صرف کرده بود، اما ایده ترمیم خودبخودی بدنه این دستگاه ها نتوانست آنطور که باید مورد توجه جهانیان قرار بگیرد.

این همه، در موبایل V10، این شرکت تغییرات مهندسی زیادی را به لحاظ ساختاری ایجاد کرده تا مطمئن شود که استحکام بدنه دستگاه به قدری هست که سایر رقبایش را از میدان به در کند.

آیا ارزشش را دارد؟
الجی اعلام کرده است که پرچمدار جدید این شرکت، قیمتی برابر با آیفون 6 اس پلاس خواهد داشت. قیمت مدل 16 گیگابایتی این موبایل همانطور که احتمالا می دانید از 749 دلار (بدون کسر مالیات) شروع می شود.

این در حالی است که مدل های مختلف V10 هم اکنون روی سایت eBay معادل با 1000 دلار (توسط فروشندگان کره ای) قیمت گذاری شده اند هرچند که قیمت خرده فروشی تعیین شده برای آن تعیین شده برای آن برابر با 690 دلار است.

حالا که این محصول به بازار ایالات متحده آمریکا عرضه گردیده ظاهرا قیمت آن حدود 600 دلار است و این یعنی موبایل یاد شده احتمالا در زمره تلفن های همراه پیشرفته و اعلا جای می گیرد. این موبایل حتی از مدل G4 الجی هم که از زمان عرضه اش تاکنون افت قیمت شدیدی را تجربه کرده گران تر است.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که دوام بیشتر، نمایشگر ثانویه، حسگر اثر انگشت و طراحی کلی این دستگاه تا چه حد برای مشتریان احتمالی اش اهمیت دارد؟

اگر بخواهیم به لحاظ امکانات بگوییم این دستگاه بیشتر نسخه جدیدتری از G4 است تا یک موبایل کاملا جدید هرچند که قطعات کار گذاشته شده درون این موبایل به هیچ وجه ضعیف نیستند و نمی توان آنها را دست کم گرفت.

همانطور که می دانید تا عرضه چیپست اسنپدراگون 820 تنها چند ماهی باقی مانده و کوالکام هم وعده داده که کاربران دستگاه های بهره مند از این چیپست به قابلیت های تازه ای دست خواهند یافت.

برخی از منتقدان به سرعت اشاره کردند که در گلکسی نوت اج، دو نمایشگر را با یکدیگر تلفیق کرده است و در نتیجه دستگاه فرم نهایی کاملا جدیدی دارد.

آنها در ادامه اینطور استدلال کرده اند که الجی اما ابتدا یک نمایشگر 5.9 اینچی را انتخاب کرده و سپس برای قرار دادن دوربین، برشی را در آن ایجاد نموده که البته نمی شود نام علم را بر آن گذاشت و در عوض به نوعی هنر و صنعتگری شباهت دارد.
شاید جنجال خبری زیادی در مورد تلفن هوشمند V10 الجی در فضای مجازی برپا شده باشد اما این مساله لزوما نمی تواند به معنای استقبال بالای کاربران از این دستگاه باشد: اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، V10 محصولی است که بیشتر در مورد آن صحبت می شود تا اینکه کاربردی باشد و کسی علاقه ای به خریدش داشته باشد.

درست به همان میزان که فروش G4 به خاطر عدم رضایتمندی کاربران از محصولات سامسونگ افزایش یافت، V10 با استقبال کمرنگ آنها روبرو گردید. براساس گزارش تازه ای که از کره به بیرون درز کرده، این موبایل علیرغم بهره مندی از امکانات ابتکاری و نوینش نتوانسته با اقبال خوبی در بازار کره روبرو گردد.

با در نظر داشتن شمار خریداران اندک تلفن هوشمند G4، چه سرنوشتی در انتظار این محصول خواهد بود؟ با توجه به قیمت بالای آن و امکاناتش که این روزها در اغلب  پرچمداران جهانی می توان پیدایشان کرد، احتمال آنکه طیف وسیعی از کاربران به خریدش تمایلی پیدا کنند بسیار اندک خواهد بود.

برای آنهایی که اهمیتی به باتری قابل تعویض این موبایل یا درگاه کارت حافظه میکرو اس دی آن نمی دهند، گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس همچنان بهترین انتخاب ها خواهند بود.

طراحی متفاوت

معرفی گوشی V10 ال جی + مشخصات و عکس

موبایل V10 همراه با طراحی لوکس و مبتکرانه اش رونمایی شد. اما سوال اینجاست: آیا کاربران آن را به سری موبایل های گلکسی سامسونگ ترجیح می دهند؟ یا حتی آن را از G4 برتر می دانند؟

آنها که در بازار تلفن های همراه به دنبال کالایی با طراحی متفاوت می گردند، احتمالا ترجیحشان بر این است که جی فلکس 2 را انتخاب نمایند که برحسب تصادف چیپست قدرتمندتری نسبت به G4 و حتی V10 دارد که همین تازگی ها رونمایی شده.

تصور اینکه مشتری در یک فروشگاه موبایل وارد شود و برای انتخاب تلفن هوشمند بعدی اش بین گلکسی نوت 5 یا V10 مردد شود و دست آخر هم V10 را خریداری نماید بسیار بعید به نظر می آید.

محصول سامسونگ قلم S، نمایشگر AMOLED، پنل پشتی شیشه ای و بسیاری برتری های دیگر را دارد و حتی اگر مشتری هم درک درستی از این ویژگی ها نداشته باشد، حس کلی اش از دست گرفتن نوت 5 بهتر از رقیب آن است.

نتیجه
جدای از دیدگاهی که یک فرد می تواند در مورد تلفن هوشمند V10 داشته باشد، کاملا روشن است که فضای مجازی و وب با آغوشی باز به استقبال این محصول رفته و طیف گسترده ای از نقدهای مطرح شده در رابطه با آن بار مثبت بوده اند.

از همین رو، شاید الجی در آستانه نزدیک شدن به دستاورد مهم بعدی اش باشد. از طرف دیگر، در این بازی، موفقیت یک محصول با میزان فروش و سودش تشخیص داده می شود نه با تعداد موافقان و نظرهای مثبتی که در رابطه با آن در فضای مجازی منتشر می گردد.

الجی قطعا با رونمایی از V10 نشان داده که میتواند در خارج از چهارچوب های پذیرفته شده بیاندیشد اما پرسش نهایی این است که دست آخر چه تعداد از کاربران در بازار پر ازدحام و حساس به قیمت موبایل، V10 را خریداری میکنند؟

نکته دیگر اینکه عرضه قریب الوقوع چیپست اسنپدراگون 820 و امکاناتی که میتواند همراه با خود به ارمغان بیاورد بدان معناست که صرف مبلغی هنگفت برای خرید این دستگاه تصمیمی حساب نشده و کاملا بدون فکر از سوی کاربران قلمداد می شود و شاید کمتر کسی دست به چنین کاری بزند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه