معرفی مواد غذایی مفید برای زیبایی و سلامت مو

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 8 اردیبهشت

سلامت موها از اهمیت زیادی برخودار است. در این مطلب می خواهیم مواد غذایی مفید برای زیبایی و سلامت مو را عنوان کنیم. با ما همراه شوید

معرفی مواد غذایی مفید برای زیبایی و سلامت مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

درست مثل هر بخش دیگر از بدن، سلول ها و فرآیندهایی که درخشندگی و سلامت موهای شما را فراهم می کنند نیز به یک رژیم غذایی متعادل و متنوع نیاز دارند.

در اینجا ده ماده غذایی موثر در حفظ سلامت مو معرفی شده است:

ماهی: ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی ساردین و یا قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است. بدن به طور طبیعی این چربی ها را ندارد و شما باید از طریق غذا یا مکمل ها آنها را به دست بیاورید. اسیدهای چرب امگا ۳ نه تنها از شما در برابر بیماری ها محافظت می کند، بلکه برای رشد موی سالم و نگه داشتن مو در حالت براق و پر نیاز به مصرف این چربی ها دارید

ماست یونانی: حاوی عنصری است که جریان خون را به پوست سر بهبود می بخشد و باعث رشد مو می شود. این ماست همچنین حاوی ویتامین ب ۵ شناخته شده با عنوان اسید پانتوتنیک است که برای جلوگیری از از دست دادن و ریزش مو موثر است.

اسفناج: مانند بسیاری دیگر از سبزیجات تیره رنگ سرشار از مواد مغذی شگفتن انگیز است. اسفناج غنی از ویتامین آ، آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین ث است و مصرف آن برای حفظ سلامت پوست سر می تواند مفید باشد.

غلات غنی شده با آهن: دریافت کافی ماده معدنی آهن منجر به جلوگیری از ریزش مو می شود. در این میان شما می توانید این ماده معدنی را از طریق مصرف غلات غنی شده با آهن، سویا یا عدس دریافت کنید. گوشت گاو، نیز حاوی مقادیر زیادی آهن است.

مرغ بدون چربی: هنگامی پروتئین بدن شما به اندازه کافی نیست، رشد مو دچار اختلال می شود و موهای قدیمی تر نیز دچار ریزش. گوشت مرغ یا بوقلمون که حاوی چربی های اشباع کمتری نیز هستند، برای دریافت پروتئین مورد نیاز روزانه مفید است.

سیب زمینی شیرین: برای این که موهایتان خشک نباشند و درخشندگی خود را از دست ندهند، بهترین گزینه استفاده از سیب زمینی شیرین است که منبع خوبی از بتاکاروتن محسوب می شود. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل می کند و این روند در برابر خشکی پوست محافظت ایجاد می کند.

دارچین: این ادویه نیز به بهبود جریان خون کمک می کند و اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های مو می رساند.

تخم مرغ: حاوی پروتئین و آهن و سرشار از ویتامین ب شناخته شده تحت عنوان بیوتین است که به رشد مو کمک می کند ضمن این که منجر به جلوگیری از ریزش مو نیز می شود. بیوتین از ایجاد ناخن های شکننده نیز پیشگیری می کند.

مغزها: گردو، بادام زمینی و … حاوی روی هستند که مانع ریزش مو و نازک شدن موها می شود. بعلاوه گردو حاوی سلنیوم است که برای حفاظت از سلامت پوست سر می تواند مفید باشد و احتمال بروز شوره سر را کم کند.

موز: کمبود ویتامین ب ۶ منج ربه نازکی و ریزش مو می شود. این ویتامین در بدن به جذب مواد مغذی کمک می کند. مصرف موز این کمبود را جبران می کند. علاوه بر این ویتامین ب با تولید گلبول قرمز خون در ارتباط است. گلبول قرمز نیز به نوبه خود فولیکول ها را تغذیه می کند و باعث درخشش و رشد موها می گردد

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. امین

    واقعا مطلب مفیدی گذاشتید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي