معرفی ادویه هایی برای چربی سوزی و کاهش وزن

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 23 مهر

با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال راه های مختلفی برای لاغر شدن هستند، در این مطلب به معرفی ادویه هایی برای چربی سوزی و کاهش وزن می پردازیم. با ما همراه شوید

معرفی ادویه هایی برای چربی سوزی و کاهش وزن, پورتال خبری فرهنگی گهر

همین اول کار بگوییم محققان هلندی معتقدند که ادویه‌ها به دلیل داشتن قدرت چربی‌سوزی به لاغری کمک می‌کنند و همچنین به دلیل ایجاد احساس سیری باعث می‌شوند که افراد کمتر غذا بخورند. ادویه‌ها باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب‌تر می‌کنند.
البته باید بدانید هیچ ماده‌ی غذایی یا روش معجزه‌گری وجود ندارد که یک شبه شما را تبدیل به مانکن بکند. خوش‌اندام شدن نیاز به اراده و برنامه‌ریزی درست دارد.

 

ادویه چربی سوزی دارچین برای لاغر شدن

دارچین شما را یاد چه می‌اندازد؟ شله‌زرد یا کله‌پاچه؟ که البته هر دو خیری برای تناسب اندام ندارند! هر چه باشد باید بدانید که این ادویه را ملکهٔ ادویه‌های لاغری می‌دانند. دارچین ضداشتها است و می‌تواند میل شدید به مواد قندی و شیرین را کنترل کند.

خوشبختانه دارچین به تنظیم قند خون نیز کمک می‌کند. حتماً می‌دانید که بالا بودن قند خون باعث انباشتگی قند به صورت چربی می‌شود. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیب دارچین با عسل باعث تنظیم سوخت و ساز بدن شده و به تناسب اندام کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم یک نوک انگشت دارچین به میوه‌ها اضافه کرده و به عنوان دسر یا میان‌وعده میل کنید.

می‌توانید به چایتان نیز دارچین اضافه کنید. چند قطره روغن گیاهی دارچین را روی یک دستمال تمیز بچکانید و روزانه چندین مرتبه استشمام کنید.

 

ادویه چربی سوزی هل برای لاغری

در طب آیورودا (طب سنتی هند) از هل به عنوان یک چربی‌سوز طبیعی استفاده می‌کنند. برای اینکه از خواص بی‌نظیر هل بهره‌مند شوید کافی است یک یا چند عدد از این ادویهٔ خوش عطر را داخل قوری چایتان بیندازید و یا یک عدد را به فنجان قهوه‌تان اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری دانه‌های ریز هل را در یک فنجان آب جوش و در حرارت ملایم دم کنید. بعد از غذا یک فنجان از این دم کردهٔ معطرتان را میل کنید و بدون دردسر به هدف لاغریتان نزدیک‌تر شوید.

 

چوب میخک یک چربی سوز عالی برای لاغر شدن

چوب میخک نیز یکی از آن همیاران لاغری فوق‌العاده موثر است. زمانی که دلتان می‌خواهد ریزه‌خواری کنید و دنبال چیپس و پفک و یا هله‌هوله‌های دیگر می‌گردید یک عدد چوب میخک را در دهان گذاشته و شروع به جویدن کنید.

درست است که در ابتدا طعم بی‌نظیر و خوبی نخواهید چشید اما خاصیت بی‌حس‌کنندگی ملایم آن خیلی زود پرزهای چشایی را با طعم آن همسو می‌کند.

توصیه می‌کنیم برای بهره‌مندی از خواص بیشتر این ادویه برای خودتان چای سبز درست کرده و به آن یک عدد چوب میخک، چند دانهٔ هل و همچنین یک عدد چوب دارچین (کوچک) بیندازید و بعد از غذا میل کنید. این چای معجزه‌گر به راحتی اشتهایتان را کنترل کرده و به روند چربی‌سوزی کمک زیادی می‌کند.

 

زردچوبه یک ادویه عالی برای چربی سوزی و لاغر شدن

در مورد خواص زردچوبه می‌توان مقاله‌ها نوشت. این ادویهٔ زرد که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود علاوه بر اینکه سطح سلامتی را ارتقا می‌دهد، به جذب و هضم هر چه بیشتر چربی‌ها کمک زیادی می‌کند. به غذا‌هایتان زردچوبه اضافه کنید تا اثرات آن را ببینید.

 

چربی سوزی به نام تخم رازیانه

قرن‌هاست که تخم رازیانه علاوه بر خواص دیگری که دارد به عنوان یک مادهٔ طبیعی ضداشتها معروف است. اگر اشتهایتان زیاد است عادت کنید که روزانه مقداری تخم رازیانه بجویید. این کار باعث هضم راحت غذا شده و همچنین به خوشبو شدن نفستان نیز کمک می‌کند.

 

چربی سوزی با فلفل تند برای لاغر شدن

فلفل را یک سلاح واقعی برای مقابله و حذف چربی‌ها بدانید. به خاطر اینکه حاوی ترکیب بسیار قوی به نام «کاپسایسین» است که دخل چربی‌های اضافه را می‌آورد. این ترکیب به افزایش متابولسیم بدن و همچنین کاهش میزان قند خون کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم به غذا‌هایتان فلفل بزنید به خصوص به منابع غذایی پروتئینی مانند غذاهای حاوی مرغ، گوشت و ماهی.

 

 وانیل و چربی سوزی

وانیل که باشد عطر و طعم بستنی، کیک، انواع شیرینی‌ها و غیره تداعی خواهد شد. وانیل یکی از آن ادویه‌های آرامش‌بخش فوق‌العاده برای مقابله با استرس، اضطراب و نگرانی‌های روزمره است.

این ادویه همچنین باعث کنترل گرسنگی شده و میل شدید به پرخوری و هله‌هوله خوری را کاهش می‌دهد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از روی احساسات غذا می‌خورید یعنی زمانی که کسل، بی‌حوصله و یا تنها هستید به سراغ مواد غذایی می‌روید حتماً وانیل را وارد برنامهٔ غذاییتان بکنید. توصیه می‌کنیم به جای قند و شکر به چای و قهوه‌تان وانیل بزنید و میزان کالری آن را کاهش دهید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي